تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۳۶۱۶
در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدی: حق نداریم، تعطیل کنیم

۱
۰
احمدی: حق نداریم، تعطیل کنیم
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای فرهنگ عمومی استان تاکنون آنطور که شایسته است نتوانسته به مسائل فرهنگی ورود پیدا کرده و چالش‌های این حوزه را راهبری کند.
علی‌محمد احمدی در نشست ظهر امروز شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر جدیت پرداختن به مسائل حوزه فرهنگی گفت: آنطور که شایسته است نتوانستیم به شورای فرهنگ عمومی ورود پیدا کنیم، با وسواس موضوعات فرهنگی را دنبال نکردیم که منجر به خلق چالش جدیدی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید موضوعات امنیتی، اقتصادی و عمرانی کار فرهنگی را تحت شعاع قرار دهد، بیان کرد: در زمان جنگ مردم نان سفره فرزند خود را برمی‌داشتند و برای جبهه می‌فرستادند اما چه شده که در این شرایط حساس مواد غذایی و نیازمندی‌های مردم احتکار می‌شود، این نشان می‌دهد که نتوانستیم در حوزه فرهنگی، باورسازی کنیم.
وی بیان کرد: حوزه فرهنگی به قدری مهم و با اهمیت است که اگر شرایط امروز نبود 60 درصد اوقاتم را در جلسات فرهنگی بودم چرا که هیچ کشوری به ثبات و پایداری نمی‌رسد مگر اینکه باور فرهنگی داشته باشد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلسات اقتصادی جدای از حوزه فرهنگ نیست، اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به سازمان صنعت و معدن و بخش‌های حوزه اقتصادی نیست مقاوم‌سازی اقتصادی خلق باورها است.
احمدی در جمع‌بندی نکته دوم این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و نمایندگان دولت است، این شورا به اندازه‌ای مهم است که هیچ کدام از اعضا حق نداریم امر مهم را به تاخیر بیاندازیم و یا تعطیل کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر جلسات شورای برنامه‌ریزی نظارت کند و هر شهرستانی که نشست شورای فرهنگ عمومی برگزار کرد به ما اطلاع دهد که در نشست‌های آنها حضور داشته باشیم.
وی در پایان عنوان کرد: سعه‌صدر را افزایش دهیم تا کارهای فرهنگی را به خوبی پیش ببریم  و از آسیب‌های در این حوزه خودداری کنیم.
احمدی با بیان اینکه موضوعات اقتصادی نباید کار فرهنگی را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی به این موضوع برمی‌گردد که ما کار فرهنگی انجام نداده‌ایم.
این مسوول بیان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط مرتبط با صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اشتغال نیست، ما در حوزه فرهنگی بیش از حوزه اقتصادی آسیب‌پذیر هستیم.
وی به نام‌گذاری روز و هفته استان اشاره داشت و عنوان کرد: نام‌گذاری باید یک فرایند جامع، فراگیر و همه‌پذیر بوده و معرف تمدن و میراث فرهنگی و اجتماعی یک جامعه باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت‌ماه را بهترین زمان برای نام‌گذاری هفته استان عنوان کرد و گفت: شهرت این استان به پایتخت طبیعت یک مزیت فراگیر است و می‌تواند شاخصه خوبی برای معرفی استان بوده و د در آینده گردشگری استان تأثیرگذار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیرکل ارشاد چون قبلا بازنشست شده بود و دعوت به کار شده طبق قانون جدید بازنشستگی باید پست خود را ترک کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1