کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدی: حق نداریم، تعطیل کنیم

18 مهر 1397 ساعت 0:31

شورای فرهنگ عمومی متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و نمایندگان دولت است، این شورا به اندازه‌ای مهم است که هیچ کدام از اعضا حق نداریم امر مهم را به تاخیر بیاندازیم و یا تعطیل کنیم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای فرهنگ عمومی استان تاکنون آنطور که شایسته است نتوانسته به مسائل فرهنگی ورود پیدا کرده و چالش‌های این حوزه را راهبری کند.
علی‌محمد احمدی در نشست ظهر امروز شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر جدیت پرداختن به مسائل حوزه فرهنگی گفت: آنطور که شایسته است نتوانستیم به شورای فرهنگ عمومی ورود پیدا کنیم، با وسواس موضوعات فرهنگی را دنبال نکردیم که منجر به خلق چالش جدیدی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید موضوعات امنیتی، اقتصادی و عمرانی کار فرهنگی را تحت شعاع قرار دهد، بیان کرد: در زمان جنگ مردم نان سفره فرزند خود را برمی‌داشتند و برای جبهه می‌فرستادند اما چه شده که در این شرایط حساس مواد غذایی و نیازمندی‌های مردم احتکار می‌شود، این نشان می‌دهد که نتوانستیم در حوزه فرهنگی، باورسازی کنیم.
وی بیان کرد: حوزه فرهنگی به قدری مهم و با اهمیت است که اگر شرایط امروز نبود 60 درصد اوقاتم را در جلسات فرهنگی بودم چرا که هیچ کشوری به ثبات و پایداری نمی‌رسد مگر اینکه باور فرهنگی داشته باشد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلسات اقتصادی جدای از حوزه فرهنگ نیست، اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به سازمان صنعت و معدن و بخش‌های حوزه اقتصادی نیست مقاوم‌سازی اقتصادی خلق باورها است.
احمدی در جمع‌بندی نکته دوم این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و نمایندگان دولت است، این شورا به اندازه‌ای مهم است که هیچ کدام از اعضا حق نداریم امر مهم را به تاخیر بیاندازیم و یا تعطیل کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر جلسات شورای برنامه‌ریزی نظارت کند و هر شهرستانی که نشست شورای فرهنگ عمومی برگزار کرد به ما اطلاع دهد که در نشست‌های آنها حضور داشته باشیم.
وی در پایان عنوان کرد: سعه‌صدر را افزایش دهیم تا کارهای فرهنگی را به خوبی پیش ببریم  و از آسیب‌های در این حوزه خودداری کنیم.
احمدی با بیان اینکه موضوعات اقتصادی نباید کار فرهنگی را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی به این موضوع برمی‌گردد که ما کار فرهنگی انجام نداده‌ایم.
این مسوول بیان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط مرتبط با صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اشتغال نیست، ما در حوزه فرهنگی بیش از حوزه اقتصادی آسیب‌پذیر هستیم.
وی به نام‌گذاری روز و هفته استان اشاره داشت و عنوان کرد: نام‌گذاری باید یک فرایند جامع، فراگیر و همه‌پذیر بوده و معرف تمدن و میراث فرهنگی و اجتماعی یک جامعه باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت‌ماه را بهترین زمان برای نام‌گذاری هفته استان عنوان کرد و گفت: شهرت این استان به پایتخت طبیعت یک مزیت فراگیر است و می‌تواند شاخصه خوبی برای معرفی استان بوده و د در آینده گردشگری استان تأثیرگذار باشد.


کد مطلب: 403616

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403616/احمدی-حق-نداریم-تعطیل-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1