تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۳۶۰۶
در نشست شورای حفاظت بیت‌المال کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سهل‌انگاری در ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج / تهران حیاط خلوت شهرداران کهگیلویه و بویراحمد / حرف حساب با مدیرکل راه و شهرسازی استان

۳
۰
سهل‌انگاری در ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج  / تهران حیاط خلوت شهرداران کهگیلویه و بویراحمد / حرف حساب با مدیرکل راه و شهرسازی استان
کبنا ؛دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای حفاظت بیت‌المال گفت: بیت‌المال در ورزشگاه یاسوج در حال نابودی است.
شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال امروز (سه‌شنبه 17 مهرماه 97) به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور دادستان مرکز استان و جمع زیادی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. آزادسازی حریم رودخانه بشار، اجرای طرح کاداستر در اراضی منابع ملی و منابع طبیعی، مصوبات پسماند شهرهای یاسوج و مادوان،حریم راه‌ها و وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج دستور کارهای این نشست بود.
سید حسین کاظمی مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به حادثه جمعه بازار یاسوج که خارج از این دستور کار بود اشاره کرد و گفت: استارت ساخت مکان‌های جدید جمعه بازار یاسوج سال 89 زده شد و زمینی برای جمعه بازار یاسوج اختصاص یافت اما از مسیر خارج شد.
وی عنوان کرد: مساحت این زمین 22 هزار متر مربع و دارای کاربری فرهنگی و ورزشی بود اما به کاربری تجاری تغییر یافت، تغیر کاربری زمین زمان‌بر بود اما متاسفانه استانداری یک روزه این کار را انجام داد که این رانت بزرگی بود.
این مسؤول با بیان اینکه 460 مغازه احداث شده برای جمعه بازار در بازار آزاد به فروش رفت گفت: مردم گرسنگی را تحمل می‌کنند اما در برابر ظلم کوتاه نمی‌آیند، کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است اما در همین استان کوچک اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد که هیچ جای کشور آن را مشاهده نمی‌کنیم.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این سال‌هایی که پول نیست یک میلیارد تومان به حوزه پسماند مادوان و یاسوج اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به کم‌کاری متولیان در حوزه پسماند گفت: شهرداری شیراز اعلام آمادگی خود را برای خرید پسماند اعلام کرد اما ما  کم‌کاری می‌کنیم.
در این نشست قرار بود اقدامات شهرداری یاسوج و مادوان در خصوص پسماند گزارش داده شود که نماینده شهرداری با پوزش از عدم حضور شهردار، علت غیبت نستهن مقدم را سفر به تهران عنوان کرد.
کاظمی مدیرکل شهری و شوراها شهرداران با اشاره به اینکه تهران حیاط خلوت شهرداران شده، گفت: شهرداران بدون ضابطه حق سفر به تهران را ندارند.
البته بعد از پیگیری‌ها دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد که نستهن مقدم در یاسوج است.
وضعیت ورزشگاه یاسوج دیگر دستور کار این نشست بود که مسؤول حقوقی ورزش و جوانان استان گفت: پروژه سال 84 شروع و سال 94 علی‌رغم مشکلات فراوان قرار شد افتتاح و به بهره‌برداری برسد اما با مخالفت نیک‌اقبالی معاون سابق هماهنگی امور عمرانی مواجه شد البته چند ماه بعد با حضور وزیر سابق ورزش و جوانان این پروژه با همه نواقصات افتتاح شد.
مسؤول حقوقی اداره کل ورزش و جوانان عنوان کرد: علوی مدیرکل ورزش و جوانان شرکت پیمانکار ورزشگاه را مکلف به رفع نواقصات کرده است اما بدهی 7 میلیاردی به پیمانکار هنوز پرداخت نشده و کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش‌های پیش‌رو است.
در ادامه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: چرا اگر ورزشگاه مشکلات و کمبودهایی داشت بدون اینکه حل شوند تحویل داده شد و وزیر هم آن را افتتاح کرد.
مهرداد کرمی با اشاره به اینکه بیت‌المال در ورزشگاه یاسوج در حال نابودی است، گفت: سهل‌انگاری در ورزشگاه یاسوج کاملا محرز است و این رافع مسؤولیت دولت نیست.
وی عنوان کرد: دلمان برای بیت‌المال می‌سوزد همه کار را در ورزشگاه یاسوج رها کرده‌اند، چرا باید وضعیت ورزشگاه اینگونه باشد؟
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبعیض در حریم‌ها نباشد، گفت: تبعیض‌ها قابل قبول نیست اینکه بگویند ساخت و ساز فلان فرد مقام و یا مسوول تخریب نشود اما ساخت و ساز یک فرد فقیر تخریب شود قابل قبول نیست و اگر چنین مواردی باشد با راه و شهرسازی همکاری نمی‌کنیم.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قرار شد که مدیرکل جدید منابع طبیعی فردی را برای ارائه گزارش منابع طبیعی به این نشست معرفی کند اما کسی از منابع طبیعی در نشست حضور ندارد در حالی که از دستگاه قضا نماینده به مراسم تودیع و معارفه فرستادیم، این اولین نقص مدیرکل جدید است.
مزارعی: کاری نکنید که بگویند کارشناس راه و شهرسازی با پیمانکار زد و بند دارند/مدیرکل ورزش جلوی اتاق استاندار خیمه بزند!
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خطاب به مدیرکل جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تذکراتی داد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در این نشست گفت: امیدوارم در این جایگاه امانت‌دار خوبی برای مردم باشید، حوزه حریم راه‌ها از وظایف راه و شهرسازی است اما بی‌توجهی به این حوزه باعث شده افرادی بیایند کف رودخانه و راه را پر کنند آنوقت انتظار دارند دستگاه قضایی ورود پیدا کند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه و شهرسازی قبل از ورود دستگاه قضایی جلوی اقدام افراد، ولو مالک باشند را بگیرید، نگوید اراضی متعلق به فلان فرد است  و وقتی ساخت و ساز صورت گرفت بگوید چه باید انجام دهیم، لذا نژاد‌صفوی مدیرکل جدید راه و شهرسازی از همین ابتدای کار بدون تعارف و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کند.

هر جایی پول باشد فساد هم وجود دارد
وی در واکنش به سخنان مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص نبود اعتبار برای تعیین حریم راه‌‌ها گفت: تنها وزارتخانه‌ای که وضع مالی خوبی دارد وزارت و شهرسازی است و شما به عنوان متولیان با وزارتخانه برای اختصاص اعتبار رفع تصرفات رایزنی کنید.
مزارعی با بیان اینکه حوزه کار راه و شهرسازی حساس است گفت: پول زیادی وارد این حوزه می‌شود، پول دشمن آدم است حواستان به برگزاری مناقصات و برخورد با پیمانکاران باشد، من از الان تذکر می‌دهیم که فردا مدیرکل راه و شهرسازی نیاید جلوی میز ما  بخواهد پاسخ دهد یا دیوان محاسبات به سراغ این اداره‌کل برود.
وی عنوان کرد: مردم در استان اخبار و اطلاعات را زودتر از نهادهای اطلاعاتی گزارش می‌دهند لذا اول روی کمک ما حساب کنید اما ما در حفاظت اطلاعات رصد می‌کند، حفاظت ما روزی نیست که پرونده چند قاضی و کارمند را گزارش ندهد مراقبت‌ باشید هر جایی پول باشد فساد هم وجود دارد.

سالم‌سازی درون سازمانی در دستور کار راه و شهرسازی
این مسؤول عنوان کرد: به گونه‌ای عمل کنید که نگویند فلان پیمانکار با کارشناس راه و شهرسازی زد و بند دارد، سالم سازی درون سازمانی و صیانت از حریم راه‌ها را در دستور کار خود قرار دهید تا حرف و حدیثی در خصوص این اداره‌کل نباشد.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوست نداریم قلمی علیه مدیری بر روی کاغذ برده شود اما گاهی مجبور می‌شویم، دستگاه قضایی از مدیران جهادی که در مسیر فعالیت خود مرتکب اشتباهی شوند حمایت می‌کند روش کار ما دستگیری است امیدواریم ضریب خطاها کمتر شود.

از بین رفتن تجهیزات ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج
وی در ادامه سخنان خود در خصوص ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج و نواقصاتی که منجر به از بین رفتن این ورزشگاه می‌شود، گفت: چندین بار از این ورزشگاه بازدید داشتم صندلی‌ها قابل استفاده نیستند و بخشی از تجهیزات در حال از بین رفتن است.
مزارعی عنوان کرد: وقتی کسی مسؤولیتی می‌گیرد اینکه بیاید و بگوید پیمانکاران طلب دارد و تحویل موقت بهانه است، من اگر جای مدیرکل ورزش باشم جلوی اتاق استاندار خیمه می‌زدم تا اعتبار جذب کنم که این ورزشگاه هدر نرود یا از این سمت استعفا می‌دادم تا مسؤولان در حفظ بیت‌المال کمک کنند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر به جای علوی مدیرکل ورزش و جوانان بودم یقه‌ام را پاره می‌کردم تا استان که در خیلی زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده در اینجا هم سرمایه‌گذاری می‌کرد.
وی عنوان کرد: شخصی به من گفت اگر ورزشگاه یاسوج را اجاره بدهند در اختیار خوزستانی‌ها قرار می‌دهم که در این مکان تمرین و ورزشگاه کنند و برای استان سودآوری داشته باشد، در این نشست یک ماه به ورزش و جوانان مهلت داده می‌شود که  جوابی در خصوص ورزشگاه یاسوج از طرف وزارت ورزش به دستگاه قضایی ارائه کند.

شهردار یاسوج احضار شود
مزارعی در خصوص دیگر دستور کار این نشست که به وضعیت پسماندها اختصاص داشت، گفت: شهردار یاسوج در این نشست غایب است و نماینده فرستاده که در تهران حضور دارد، دادستان مرکز استان پیگیری کند که اگر دعوتنامه دیر به دست شهردار رسیده که مساله دیگری است، اگر دعوتنامه به دست شهردار رسیده و به جلسه نیامده پرونده قضایی تشکیل و شهردار یاسوج احضار شود.
رئیس کل دادگستری به آزادسازی اراضی رودخانه بشار هم اشاره کرد و گفت: سه سال است که بحث آزادسازی بشار مطرح است، اما به دلیل کشت برنج در این اراضی کار به صورت نصف و نیمه انجام شده از مدیران انتظار می‌رود پای کار باشند تا کشت بعدی گندم، جو و برنج نرسیده وظایف خو را انجام دهند.
وی در پایان سخنان خود بر ضروریات پیگیری مصوبات شورای حفظ بیت‌المال تأکید کرد و گفت: مصوبات را به عنوان امور مهم پیگیری کنیم و دغدغه پیگیری مصوبات را داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سيد
Iran, Islamic Republic of
اقاي كاظمي اول لطف بفرما اطلاعاتتو كافي كن بعد حرف بزن واقعا متاسفم
jahan
اقای مدیرکل دادگستری ودادستان محترم بقیه مصوبات جلسه رابه سرانجام برسونن به مردم گزارش دهندنتیجه برخوردبا استخدامهای فله ای وطایفه ای را به مردم گزارش دهندبعدهم شهرداررا احضارکنن....
Iran, Islamic Republic of
زمانی اداره راه و شهر سازی پاک سازی میشه که اقای . و تیمش انجا را ترک کنند .لطفا به این مسئله ورود کنید . کبنا لطفا انعکاس بدهید .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1