کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست سامان‌دهی مراکز کشتار غیر مجاز درکهگیلویه مطرح شد

سفره‌خانه‌های غیرمجاز دهدشت؛ از فروش مشروبات الکلی تا کشتارهای غیرمجاز دام

16 مهر 1397 ساعت 13:08

فرماندار کهگیلویه اظهار کرد: سفره خانه های بدون پروانه کسب تا زمان حصول مجوز پلمپ می شود؛ و صدور مجوز منوط به جمع آوری کشتارهای غیر مجاز در محوطه این مراکز می باشد.


به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه، جعفر نیکبخت امروز در نشست سامان دهی مراکز کشتار غیر مجاز، اظهار کرد: سفره خانه‌های بدون پروانه کسب تا زمان حصول مجوز پلمپ می‌شود؛ و صدور مجوز منوط به جمع آوری کشتارهای غیر مجاز در محوطه این مراکز می‌باشد.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم سلامت مردم و جامعه است که متولیان امر باید این تضمین را برای مردم فراهم نمایند.
فرماندار کهگیلویه بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات جدی در شورای سلامت که باید در دستور کار قرار گیرد جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام است که سلامت را به مخاطره می‌اندازد.
رئیس شورای سلامت شهرستان کهگیلویه گفت: گوشت مصرفی مردم، باید در کشتارگاه ذبح آن صورت گیرد چرا که در کشتارگاه نظارت ویژه چه از نظر بهداشتی و چه شرعی صورت می‌گیرد.
وی افزود: افزایش کشتارهای غیر مجاز سبب راکد شدن کار کشتارگاه شهرستان شده است و سوای مشکلات بهداشتی سبب آسیب در حوزه اشتغال و تولید شده است.
نیکبخت تصریح کرد: ادارات خدمات رسان نسبت به قطع انشعابات سفره خانه‌های بدون مجوز اقدام نمایند.
وی با تاکید بر همسان سازی قیمت گوشت بیان کرد: ادارات متولی قیمت مصوب استانی را  در دستور کار قرار دهند.
نیکبخت با اشاره به اهمیت موضوع خطاب به مدیران دستگاه‌ها گفت: اینطور نباشد که مصوبات این جلسه همچنان در دستور کار باقی بماند. مدیران گزارش عملکرد خود را در اسرع وقت ارائه نمایند.
مشروبات الکلی در سفره‌خانه‌های غیرمجاز دهدشت
همچنین سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با اشاره به فعالیت 13 واحد سفره‌خانه غیرمجاز در سطح شهر اظهار داشت: این واحدها از انشعابات غیرمجاز هم استفاده می‌کنند.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه عرضه دخانیات را از دیگر معضلات برخی از این مراکز برشمرد و گفت:معلوم نیست در سفره‌خانه‌های غیرمجاز چه می‌گذرد! این سفره‌خانه‌ها بهانه‌ای‌ است برای عرضه مشروبات الکلی و دخانیات.
زمان با بیان اینکه در کشتار هر دام 30 درصد ضایعات بوده و باید از چرخه مصرف خارج شود،گفت: این در حالی است که قصابی‌های غیرمجاز ضایعات را غیر بهداشتی دفع می‌کنند و خطرات بسیاری برای سلامتی مردم در پی دارد.
زمان،تصریح کرد: تداوم کشتار غیرمجاز در شهرستان علاوه بر تهدید سلامت مردم باعث تعطیلی قصابی‌های مجاز خواهد شد.
وی به اقدامات انجام شده در گشت‌های مشترک اشاره کرد و گفت:نتیجه بازدیدها طی دو مرحله به دادستان گزارش داده شده است.
وی، از راه‌اندازی کشتارگاه غیربهداشتی و انتقال لاشه دام به مراکز قصابی غیرمجاز در فیلگاه خبر داد و افزود:گوشت مورد عرضه در این مراکز سالم نیست.
این مسؤول با تأکید بر ضرورت پیگیری مصوبه‌ها و حصول نتیجه تصریح کرد:ما فقر مصوبه در شهرستان نداریم فقر از اجرای مصوبه است،انتظار داریم فرماندار دستور فرماید خروجی جلسات و مصوبات مثمرثمر باشد.
 


کد مطلب: 403569

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403569/سفره-خانه-های-غیرمجاز-دهدشت-فروش-مشروبات-الکلی-کشتارهای-دام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1