کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولین ارشد قضایی استان صورت گرفت

جلسه هم اندیشی مشکلات فرا روی زندانهای کهگیلویه و بویراحمد

16 مهر 1397 ساعت 12:30

جلسه هم اندیشی مشکلات فرا روی زندانهای کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان برگزار شد.


جلسه هم اندیشی مشکلات فرا روی زندانهای کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان برگزار شد.
در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری،مدیر کل زندانها، دادستان مرکز استان و رؤسای زندانهای استان برگزار شد ،مشکلات قضایی، اجرایی و چالش های فرا روی مراکز بازپروری استان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی زندانهای کهگیلویه وبویراحمددر این جلسه رئیس کل دادگستری با تقدیر از زحمات مجموعه زندانهای استان و با بیان اینکه زندان بازوی توانمند در موضوع نگهداری از مجرمین و به خطا رفتگان جامعه است افزود: دستگاه قضا و سازمان زندانها با همکاری و حمایت همه جانبه از برنامه های قضایی میتوانند نقش بسیار مهم و اثر گذاری در ارتقاء امنیت اجتماعی بوجود آورند.
وی اظهار داشت: همکاری و همراهی زندانها در برنامه ها و سیاستهای قضایی میتواند جامعه را به سوی آرامش بیشتر و امنیت پایدارتر سوق دهد .
رئیس کل دادگستری استفاده از تأسیسات حقوقی را برای زندانیان واجدالشرایط با لحاظ ضوابط قانونی مطلوب توصیف کرد و گفت: البته اینطور تلقی نگردد که مرخصی ، عفو و یا هر رفاهیات قضایی برای همه زندانیان است لیکن افرادی که مخل نظم و آسایش عمومند باید تنبیه شده و در زندان تحمل حبس نمایند.
وی کاهش جمعیت کیفری را به هر نحوی به صلاح جامعه ندانست و افزود: برخی از افراد که نافی آسایش مردم شده اند نبایستی به بهانه کاهش جمعیت کیفری از تأسیسات حقوقی از جمله مرخصی استفاده نمایند چرا که آزادی اینگونه افراد می تواند در بوجود آمدن ناهنجاری و بزهکاری در اجتماع دخیل باشد.
مدیر کل زندانها نیز با تقدیر از حمایتها و رهنمودهای رئیس کل دادگستری گفت: زندانهای استان با وجود مشغله کاری و سختی برنامه های زندانبانی، خود را مکلف به همکاری و همگامی با سیاسیتهای قوه قضائیه و دستگاه قضا میداند.
اسماعیل جمیاری افزود: همکاران ما علیرغم کمبود اعتبارات و نیروی انسانی در موضوع امنیت و نگهدا ی از نافیان جامعه اهتمام جدی داشته و ضمن اولویت دادن به برنامه های امنیتی، در اجراء برنامه های فرهنگی و تربیتی و توجه به حقوق شهروندی با رعایت ضوابط قضایی در حال تلاش و مجاهدت هستند.
در این جلسه با هم اندیشی و بحث و تبادل نظر مشکلات فرا روی زندانها مورد بررسی قرار گرفت.
 


کد مطلب: 403565

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403565/جلسه-هم-اندیشی-مشکلات-فرا-روی-زندانهای-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1