تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۰۳۵۶۱
در روز گرامیداشت عشایر در چرام مطرح شد

لزوم تشکیل تعاونی های دهیاران در روستا/شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراهم است

۰
لزوم تشکیل تعاونی های دهیاران در روستا/شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراهم است
کبنا ؛فرماندار چرام در جلسه گرامیداشت روستا و عشایر بیان کرد : دهیاران و شوراهای روستا علاوه بر اینکه خود رانماینده مردم روستایی و عشایری میدانند خود را نماینده دولت در روستاها نیز بدانند و پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند  
دکتر هادی فتاحی اصل با بیان اینکه حاشیه نشینی و مهاجرت روستاییان و عشایر به شهر مشکلات اجتماعی زیادی را درپی دارد اظهار کرد : دهیاران و اعضای شورا در شرایط خاص پیش گام باشند و مسائل روز را به مردم روستایی و عشایری اطلاع رسانی کنند ، خلاقیت داشته باشند و با هماهنگی ، متناسب باشرایط موجود منطقه خود با تشکیل تعاونی اشتغالزایی کنند.
 وی افزود:شرایط و امکانات موجود و استعدادهای منطقه خود را شناسایی و از مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه شهر با ایجاد اشتغال در روستاها ،جلوگیری کنند .
 فرماندار چرام اظهار کرد :در شرایط فعلی بحث اشتغالزایی مهمترین دغدغه مسئولان کشور است و درهر رشته ای که در روستا توانایی باشد از تسهیلات شش درصد استفاده گردد ، شرایط پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر فراهم است و دهیاران و شوراها از این فرصت برای  رونق در روستا نهایت استفاده را داشته باشند.  
فرماندار چرام تصریح کرد: دهیاران تعاونی تشکیل دهند ودر روستاها ،خود پیش قدم باشند و دهیاریها را مستقل کنند و با توجه به شرایط مردم ،تعاونیهای باغداران، کشاورزی، صنعت ، معدن، گردشگری و .ِ.. را در روستاها تشکیل دهند.   
وی بیان کرد:دهیاران با امکاناتی که در اختیار دارند بحث تعاونیها را در مورد خود کفایی در روستا جدی گرفته و دهیار در راس پیش قدم شود .    
فتاحی اصل افزود: بخشداران با دستگاهای خدمات رسان ارتباط دارند ، وظیفه دهیار فقط پیگیری برق و گاز و آب نباشد خودکفایی در روستا باید مورد توجه ویژه دهیاران باشد، شاید شرایطی پیش آید که دولت نتواند بودجه ای اختصاص دهد از شرایط موجود استفاده گردد تا خود کفایی صورت گیرد .  
فرماندار چرام گفت: اکثر روستاها از امکانات اولیه برخوردار است و اشتغالزایی در روستاها مهم است و دهیاران توسعه کشور را با ساماندهی مسائل عشایر و روستا با ارائه طرح پیگیری کنند و مسئولان نهایت همکاری را دارند .
فتاحی اصل گفت:استقبال از انتقاد و نقد میکنم و کسانی که نقدی برای توسعه و آبادانی داشته باشند میپذیرم، اما کسی که بخواهد با شلوغ کاری خود را برجسته کند وخودی نشان دهد جایگاهی نداردو این مکان جای این مسئله نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1