تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۰۳۵۵۷
در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج مطرح شد

کنایه سنگین دانشجویان به مسوولان کهگیلویه و بویراحمد / پیشنهاد جالب دانشجویی برای کشاندن مسوولان به دانشگاه‌ها / درخشنده‌پور: اصلاح‌طلب نیستم / FATF نکات مثبت بزرگی دارد

۴
۰
کنایه سنگین دانشجویان به مسوولان کهگیلویه و بویراحمد / پیشنهاد جالب دانشجویی برای کشاندن مسوولان به دانشگاه‌ها / درخشنده‌پور: اصلاح‌طلب نیستم / FATF نکات مثبت بزرگی دارد
کبنا ؛نشست پرسش و پاسخ نستور درخشنده‌پور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در حالی برگزار شد که هر چند از وی به عنوان یک کارشناس دعوت به عمل آمده بود اما بسیاری در همین جلسه معتقد بودند که حضور وی در دانشگاه در هیبت یک کاندیدای بالقوه برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دناست.
به گزارش کبنا، عصر امروز (یکشنبه 15 مهرماه 97) نشست پرسش و پاسخ نستور درخشنده‌پور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در حالی برگزار شد که هر چند از وی به عنوان یک کارشناس دعوت به عمل آمده بود اما بسیاری در همین جلسه معتقد بودند که حضور وی در دانشگاه در هیبت یک کاندیدای بالقوه برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دناست.
در این نشست یکی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی خطاب به درخشنده‌پور گفت سابقه و خاستگاه شما اصلاحات است و ریشه در کارگزاران و دولت اعتدال و اصلاحات دارید، بگویید دستاورد شما در همه سال‌هایی که به واسطه این تفکر سیاسی حاکم بوده‌اید، چیست؟
وی گفت: 32 سال این کشور دست دوستان شما بوده است و در یک دوره کوتاه هم که دوستان و همفکران شما حاکم نبودند دنبال پیمانکاری خودشان بودند و اکنون هم در دوره شما دلار 19 هزار تومان شد و مردم به دلار 12 هزار تومانی هم رضایت دارند.
درخشنده‌پور در پاسخ به سؤالات این دانشجو گفت: بحثی که اینجا با شما دارم به عنوان یک کاندیدای مجلس نیست بلکه برای بحث توسعه‌ای به دانشگاه آمده‌ام.
وی افزود: هر چند اگر شرایط مساعد باشد ورود پیدا خواهم کرد و اگر بخواهم ورود پیدا کنم مهم‌ترین رقیب من نماینده کنونی شهرستان است.

وی در ادامه با بیان این پرسش از این دانشجو که چطور من را وابسته به جریان اصلاحات می‌دانید اظهار کرد: اصلاحات را برای کشور لازم می‌دانم و اولین شخصی که فرمودند کشور نیاز به اصلاحات با حفظ اصول دارد مقام معظم رهبری بودند.
درخشنده‌پور ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما به این خاطر است که چشم بسته در جریان اصلاحات تصمیم آقای عارف پذیرفته می‌شود و در جریان اصولگرا هم به همین نحو هر چه آقای رئیسی گفت چشم بسته مورد تایید قرار می‌گیرد.
وی افزود: بر همین اساس معتقدم در کشور اصلاحات باید صورت بگیرد اما من وابسته به اصلاحات نیستم و به خودم هم دروغ نمی‌گویم چرا که چارچوبی برای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در کشور نمی‌بینم.
درخشنده‌پور در همین خصوص گفت: زمانی دبیر جامعه اسلامی مهندسین همین استان بودم که دبیرکل آن آقای باهنر بود.
وی با بیان اینکه مطالب مقام معظم رهبری را همیشه آویزه گوش خود می‌کنم خاطرنشان کرد: هیچ کس به اندازه و به خوبی رهبری نمی‌تواند کشور را اداره کند و انحراف مسؤولان از منویات رهبری موجب مشکلات کنونی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در کشور شده است.
درخشنده‌پور خاطرنشان کرد: در این دوره 30 ساله زعامت مقام معظم رهبری آن کسی که اشتباه نداشته تنها رهبری بوده است و بقیه نتوانسته‌اند خود را با رهبری وفق بدهند حال شما می‌خواهید اسم ما را اصلاح‌طلب بگذارید یا اصولگرا.
در ادامه خانم نورالدینی یکی از دانشجویان منتسب به یکی از تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: خدمتی که از ریشه سست باشد و کوچکترین آرمانی از اسلام نداشته باشد نمی‌پذیریم.
وی ادامه داد: روکش آسفالت زیباست وقتی که خاک زیرش نمایان نباشد و برنج و قند زیباست وقتی برای جمع‌آوری آرا نباشد.
نورالدینی گفت: سیل پیشرفت و آبادانی زیباست وقتی که مانند سیل قطار شاسی بلندها به روستاها نباشد!.
وی گفت: آن از رئیس دانشگاهی که بورسیه فامیلی می‌دهد و آن از مدیرکل عموزاده‌ای؛  چه دلیلی دارد کاخ نشینی که دلارهایش نور خورشید را به سیاهی می‌کشاند و خود را صاحب‌نظر می‌داند وارد عرصه‌ای شده که حتی مقالات سیاسی ساده‌اش را دیگران می‌نویسند.

نورالدینی گفت: آیا وقت آن نرسید که جنبش انسانیت جوابی بدهد.
شنبه‌پور از دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج هم در این نشست با بیان این که در دانشگاه آزاد یاسوج همیشه نطق‌ها از جای دیگری نوشته می‌شود اظهار کرد: در بین چند استان بزرگ قرار داریم و ساخت یک متر راه در این استان 10 برابر راهسازی در استان‌های دیگر است.
وی گفت: در حوزه نفت و گاز احداث پتروشیمی افزون بر 5 هزار نیرو به صورت مستقیم و بیش از 3 هزار نیرو به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.
شنبه‌پور افزود: در حوزه گازرسانی طی چند سال اخیر بالغ بر 85 درصد روستاها گازرسانی شده‌اند و در پارک جنگلی که وزارت نفت سرمایه‌گذاری می‌کند شاهد اشتغال‌زایی بسیار خوبی خواهیم بود.
وی گفت: امروز اگر شما از این استان و راه‌های آن عبور کرده باشید همه پروژه‌های راهسازی فعال است و در گردشگری و سایر زمینه‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده که شما نمی‌بینید.
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان برخی از اظهارات مطرح شده توسط سایر دانشجویان را به باد انتقاد گرفت و گفت: پتروشیمی بویراحمد دنا تنها نابودی منابع طبیعی و محیط زیست را به دنبال دارد، و برای این پروژه 8 هزار میلیارد دلار را می‌خواهند، بدهند. که تنها 500 نفر اشتغالزایی دارد. در صورت می‌توانند این مبلغ را بین جوانان بیکار تقسیم و شغل‌های پایدار کشاورزی تعریف کنند.
این دانشجو در ادامه بیان کرد: مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد با دانشگاه بیگانه هستند و هیچ آمد و رفتی به دانشگاه ندارند و فقط در مراسمات ختم می‌توان آنها را دید.
این دانشجوی دانشگاه آزاد یاسوج به دانشجویان پیشنهاد داد که بیاید، صوری جلسه‌ی ختم و یا فاتحه‌خوانی در دانشگاه برپا کنیم، شاید مسوولان به این دانشگاه بیایند.
درخشنده‌پور هم در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: مشکل بزرگ استان این است که به قومیت‌ها دامن می‌زنیم و بپذیریم که هیتلر نمونه بارز یک قبیله‌گرا بود.

وی گفت: من معتقد به قابلیت‌ها هستم نه قومیت‌ها و هر چند که بیرون از استان بوده‌ام اما هیچگاه با استان خود بیگانه نبوده‌ و اکنون هم نه نماینده کسی هستم و نه وکیل کسی هستم اما می‌گویم که وضع استان در حال حاضر بد است.
درخشنده‌پور واگذاری پارک جنگلی را به وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری بزرگترین خیانت به استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
مدیرعامل شهر جدید علوی استان هرمزگان نیز در پاسخ به سووالی در خصوص FATF، اظهار کرد: به دانشجویان توصیه می‌کنم که نه مطلق چیزی را رد و نه مطلق تایید کنید. لایحه FATF نقاط مثبت بزرگ دارد و نقطه منفی هم. یکی از نکات مثبت این لایحه که با پیوستن به آن می‌توانیم با تمام بانک‌های بزرگ دنیا قرارداد ببندیم و در غیر اینصورت بانک‌های بزرگ دنیا با کشورهای که FATF را نپذیرفته قراردادی نمی‌بندند.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اي شوكله وسر دانشجوي چه رشته اي بود
United States
من خجالت میکشم . میخواد نماینده بشه فقط .ر نکنه خوبه خیال میکنه ما فراموش کردیم
تام
Iran, Islamic Republic of
شوکله به سر دانشجوی رشته آسفالت بری 😄
.خودشم مونده چه کاری میخواد بکنه.
ضرب المثل لری میگه موری تا ایخا وروسه بال ایدرانه.
یعنی مورچه موقع میخواد بمیره بال پرواز در میاره😄😄😄
شورم
Iran, Islamic Republic of
جلس کاندیدای طایفه قاید بریم از فهلیان و برادران سلیمانی و صفایی است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1