کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجگردون» از FATF هم جا ماند

غیبت پاشنه آشیل «تاجگردون» در اتفاقات مهم مجلس / تفاوت سلحشوری و تاجگردون

16 مهر 1397 ساعت 1:15

از طرفی پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران به دلیل عمل جراحی گردن به دستور پزشک یک ماه استراحت مطلق داشت، امروز برای رأی‌گیری لایحه CFT در مجلس حاضر شد و تاجگردون هم طبق معمولی عکسی [از نماز خواندنش] بر روی تخت بیمارستان در روز یکشنبه 15 مهرماه 97 برای دیدن مردم ارسال می‌کند.


روز یکشنبه 15 مهرماه 97 مجلس میدان آخر جدالی چندماهه را تجربه کرد. چشم‌اندازها برای رأی مثبت نمایندگان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم یا همان CFT کاملاً مثبت بود، اما هنوز مخالفان لوایح چهارگانه مرتبط با FATF که لایحه CFT هم یکی از آن‌هاست از فشارها برای عدم تصویب آن دست نکشیده‌اند و امروز هم مخالفان با این لایحه در جلوی مجلس با شعار «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز» تجمع کرده بودند.
روز یکشنبه (15 مهرماه 97) جلسه علنی مجلس با حضور 268 نماینده آغاز شد و در نهایت نمایندگان مجلس به CFT یکی از لوایج FATF رأی مثبت دادند که این لایحه با 143 رأی موافق، 120 رأی مخالف، 5 رأی ممتنع و 3 نماینده بدون رأی به تصویب رسید.
این در حالی است که «غلامرضا تاجگردون» رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اخیراً در بسیاری از اتفاقات مهم مجلس از جمله طرح سؤال از رئیس‌جمهور، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استیضاح وزیر اقتصادی در مجلس یا نقش مهمی ایفا نمی‌کند و یا هم در جلسه علنی مجلس حاضر نمی‌شود تا جاییکه حضور در حوزه انتخابیه‌اش را مهم‌تر از استیضاح دو وزیر کار و اقتصاد که دو مقوله بسیار با اهمیت بشمار می‌روند، می‌داند. او سیاست یکی به نعل یکی به میخ را بعضاً در دستور کارش قرار می‌دهد. یک روز آنچنان علیه ربیعی و آخوندی دو وزیر کار و راه صحبت می‌کند و روز دیگر برای رأی موافق به استیضاح و یا مخالف به آن، اضلاً حاضر نمی‌شود.
در ماجرای تصویب و رد FATF و لوایح چهار گانه آن تاجگردون متفاوت‌تر از همه حرف می‌زند و عمل می‌کند. در نشست با شورای تبیین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، می‌گوید «با CGT موافق هستم، اما با FATF با این چارچوبی که هست، موافق نیستم.» گر چه مدتی بعد او در گفت‌وگویی با رسانه‌ای موافقتش را با FATF اعلام می‌دارد.
الغرض این است که چرا او هیچ گاه در موقعیت‌های مهم مجلس حضور پیدا نمی‌کند. اخیراً تاجگردون همزمان با افت و نوسانات ارز و دلار در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد تا او در جریان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم هیچ نقشی ایفا نکند و در حالی که روزانه تاجگردون در پست‌های مختلف اینستاگرام و فضای مجازی عکس‌های سلفی مسئولین کشوری که بر بالین او می‌آیند را برای مردم محروم و تحت فشار اقتصادی که گاهاً توان خرید داروهایش را هم ندارند، به اشتراک می‌گذارد.
از طرفی پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران به دلیل عمل جراحی گردن به دستور پزشک یک ماه استراحت مطلق داشت، امروز برای رأی‌گیری لایحه CFT در مجلس حاضر شد و تاجگردون هم طبق معمولی عکسی [از نماز خواندنش] بر روی تخت بیمارستان در روز یکشنبه 15 مهرماه 97 برای دیدن مردم ارسال می‌کند.


پروانه سلحشوری در صحن غیر علنی 15 مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی

فاطمه سعیدی و پروانه سلحشوری در صحن غیر علنی 15 مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی
پروانه سلحشوری که به دلیل عمل جراحی گردن به دستور پزشکش یک ماه استراحت مطلق داشت، امروز برای رای‌گیری لایحه CFT در مجلس حاضر شد.

عیادت رئیس مجلس شورای اسلامی از غلامرضا تاجگردون
عیادت دکتر علی لاریجانی از غلامرضا تاجگردونعیادت دکتر علی لاریجانی و محمد نهاوندیان از غلامرضا تاجگردونعیادت دکتر علی لاریجانی از غلامرضا تاجگردون
عیادت دکتر علی لاریجانی و محمد نهاوندیان از غلامرضا تاجگردون
وزیر کشاورزی از غلامرضا تاجگردون عیادت کرد+عکس
  ر
این گزارش تاکید می‌کند که غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در یکی از بیمارستان های تهران بستری است.


کد مطلب: 403552

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403552/غیبت-پاشنه-آشیل-تاجگردون-اتفاقات-مهم-مجلس-تفاوت-سلحشوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1