کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار به زیلایی مطرح شد

احمدی: همه مدیران بخاطر زیلایی پای کار باشند / دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه‌ای کار در زیلایی را رها کرده‌اند / آقایان ایلامی و داوودی جبران کنید

15 مهر 1397 ساعت 15:21

گزارش بهداشت و درمان حوزه علوم پزشکی در زیلایی ناقص و معلوم است این دستگاه کار در زیلایی را رها کرده است. دانشگاه علوم پزشکی به جای ارائه اقدامات صورت گفته مشکلات و کمبودهای خود در حوزه پزشک خانواده و.. را مطرح می‌کند.


مصوبات سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد زیلایی با حضور علی محمد احمدی و مدیران دستگاه‌ها بررسی شد.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با بیان اینکه، افزون بر ۷۲۸ میلیارد ریال اعتبار این تفاهمنامه است که ۵۰ درصد سهم استان و ۵۰ درصد سهم نهاد ریاست جمهوری است، گفت: موافقتنامه رفع محرومیت از زیلایی رسمی بوده و دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نسبت به تامین منابع مالی آن تاکید دارد.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه، دولت شهرستان لنده را به عنوان پایلوت اقتصادی استان و بهمئی را به عنوان پایلوت محرومیت زدایی قرار داده است، افزود: ما هم به عنوان دولت محلی، منطقه زیلایی در استان را به عنوان پایلوت برای محرومیت زدایی قرار می‌دهیم.
استاندار تاکید کرد: مدیران باید در این خصوص کارآمدی خودشان را نشان دهند و پروژه‌ها و طرح‌هایی که قرار بود در این منطقه اجرایی شوند را به آنها سرعت بخشند و نسبت به توانمندسازی منطقه تلاش کنند تا برای مناطق دیگر استان تجربه‌ای به دست آید.
وی با بیان اینکه، اشتغال و کارآفرینی در قالب مجتمع کارگاهی توسط شهرک‌های صنعتی استان و خوداشتغالی با کسب آموزش‌های فنی وحرفه ای از طریق کمیته امداد امام (ره)، صنایع دستی و گردشگری در این مناطق با جدیت دنبال شود، اظهار داشت: مسئولین باید نسبت به مناطق محروم بیشتر دغدغه و توجه داشته باشند.
استاندار تصریح کرد: جلسات پیگیری مصوبات زیلایی به طور مداوم برگزار و گزارشات از سوی دستگاه‌ها ارائه شود.
 احمدی اظهار کرد: همه مدیران استان برای اجرایی شدن مصوبات سفر به زیلایی پای کار بوده و همکاری و مشارکت داشته باشند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از برجسته شدن محرومیت‌ها در زیلایی که منجر به پیگیری دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری شد خدماتی توسط دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شد.
 وی بیان کرد: ما در استان به مثابه یک دولت محلی عمل می‌کنیم و برای رفع محرومیت‌ها از زیلایی شروع کردیم البته این به معنای فراموش شدن محرومیت‌ها در دیشموک و سایر مناطق محروم نیست استارت کار از زیلایی زده شده و گام به گام برای رفع محرومیت‌ها در استان به پیش می‌رویم تا اگر قرار است راهی در مدت 6 سال احداث شود این زمان را به 3 سال کاهش دهیم.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به خدمات دولت در گازرسانی به مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: دولت در یکسال گذشته 200 میلیارد تومان برای گازرسانی به مناطق مختلف کشور هزینه کرده است که این مبلغ یک سوم تملک دارایی یک استان است و برای زیلایی اگر ما همه خدمات را در زیلایی ارائه دادیم اما شغل ایجاد نشده باشد کار بیهوده و بی‌سرانجامی انجام شده است. 
احمدی عنوان کرد: جمع‌بندی خدمات دولت در زیلایی ایجاد اشتغال برای مردم این دهستان است، لذا برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح‌های اشتغالزا در این منطقه در نشستی مورد بررسی قرار گیرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خدماتی که در گچساران و یاسوج ارائه می‌شود با خدمتی که دانشگاه علوم پزشکی در زیلایی می‌خواهد ارائه کند باید تفاوت داشته باشد، گفت: گزارش بهداشت و درمان حوزه علوم پزشکی در زیلایی ناقص و معلوم است این دستگاه کار در زیلایی را رها کرده است. دانشگاه علوم پزشکی به جای ارائه اقدامات صورت گفته مشکلات و کمبودهای خود در حوزه پزشک خانواده و.. را مطرح می‌کند.
 وی از شرکت آب منطقه استان هم انتقاد کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای هم مصوباتی در زیلایی داشت اما تاکنون کاری انجام نداده است.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روز چهارشنبه هفته جاری نشستی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیرامون وضعیت زیلایی برگزار می‌شود که بررسی می‌کنم کدام مدیر در این نشست حضور داشته و کدام مدیر غایب بوده است.
در این نشست ۱۱ دستگاه اجرایی استان گزارشی از کارها و اقدامات انجام شده در منطقه زیلایی را بیان کردند که استاندار با عدم رضایت نسبت به عملکرد بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان و آب منطقه‌ای به آنها تاکید کرد تا جلسه بعدی عقب ماندگی برنامه کاری خود را جبران کنند.


کد مطلب: 403550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403550/احمدی-همه-مدیران-بخاطر-زیلایی-پای-کار-باشند-دانشگاه-علوم-پزشکی-آب-منطقه-ای-رها-کرده-اند-آقایان-ایلامی-داوودی-جبران-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1