تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۷۲
گزارش:

جزئیاتی تازه از آتش‌سوزی جمعه بازار یاسوج / شهردار: باید نماز شکر بخوانیم + تصاویر

۲
۰
جزئیاتی تازه از آتش‌سوزی جمعه بازار یاسوج / شهردار: باید نماز شکر بخوانیم + تصاویر
کبنا ؛مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج گفت: آتش نشانان در یک عملیات چند ساعته کار اطفا و ایمن سازی را انجام دادند.
به گزارش کبنا، هاشم یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 21 و 9 دقیقه آتش سوزی جمعه بازار به آتش نشانی یاسوج اعلام شد و نیروهای عملیاتی پس از 3 دقیقه در محل حضور یافتند و کار اطفا حریق را آغاز کردند.
وی با اشاره به سختی کار آتشنشانان بعلت حرارت بالا، دود غلیظ و همچنین تاریکی مطلق محیط، ادامه داد: مشکل اصلی که در این عملیات با آن مواجه بودیم عدم امکان دسترسی به حریق باتوجه به مسدود بودن مسیر وجود نداشت و عملا امکان ورود خودروهای عملیاتی را غیرممکن ساخت.
یوسفی تصریح کرد: با تلاش آتش نشانان عملیات مهار پس از 1 و 15 دقیقه خاتمه یافت و پس از آن عملیات ایمن سازی صورت گرفت که مجموعا این عملیات 4 ساعت به طول انجامید.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج بیان کرد: در این عملیات 6 تیم عملیاتی متشکل از 30 آتش نشان حضور داشتند.
وی همچنین در خصوص میزان خسارت وارده و علت حادثه بیان داشت: تعداد 16 باب مغازه در این آتش سوزی متحمل خسارت شده اند که برآورد دقیق خسارت های وارده در دست بررسی است.
شهردار یاسوج: باید نماز شکر بخوانیم
شهردار یاسوج گفت: باید نماز شکر بخوانیم که آتش سوزی جمعه بازار یاسوج تلفات جانی نداشت.

دکتر نستهن مقدم ابراز داشت: در پی آتش سوزی جمعه بازار یاسوج، تیم های امدادی آتش نشانی در سریعترین زمان به محل حادثه رسیدند و کار اطفا حریق را آغاز کردند.
مقدم با تاکید بر اینکه شب گذشته از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد، بیان کرد: آتش نشانان با تلاش تحسین برانگیز اجازه گسترش آتش در این محیط بسیار ناامن و مستعد آتش سوزی را ندادند و سپس در سریعترین زمان ممکن آتش را مهار کردند و  خسارت های بیشتر و گسترده تری به اموال کسبه این بازار نرسید.
وی تصریح کرد: باید شاکر باشیم که در زمان آتش سوزی کسی در محل حضور نداشت چرا که ممکن بود به علت آتش سوزی و همچنین ازدحام جمعیت تلفات جانی داشته باشیم.
شهردار یاسوج که در اولین لحظات به محل حادثه رسید و از نزدیک عملیات نیروهای امدادی را هدایت کرد، با اشاره به همکاری و همدلی نیروهای امدادی و مسئولین در این حادثه گفت: با همکاری و تلاش همه نیروهای امدادی از بروز یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد و لازم می دانم از دادستانی محترم، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاههای خدمات رسان و بویژه نیروهای امدادی بخاطر حضور سریع و تلاش های بی شائبه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.
وی افزود: نیروهای سپاه فتح استان، نیروی انتظامی، تیم آتش نشانی فرودگاه یاسوج، شرکت های خدمات رسان از جمله برق و گاز، ماشین آلات و نقلیه شهرداری یاسوج، یک خودروی امدادی دهیاری، نیروهای هلال احمر، اورژانس و همه نیروهای امدادی حضور پررنگ و موثر و همدلی و همکاری ستودنی داشتند.
بارها هشدار داده بودیم
نستهن مقدم تصریح کرد: بارها نسبت به خطرات جمعه بازار هشدار داده بودیم و پیگیری ها و مکاتبات زیادی در خصوص ناایمن بودن و جمع آوری این مکان انجام داده بودیم.
مقدم همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه ابراز داشت: علیرغم اینکه بعضا در زمان وقوع چنین حوادثی شاهد اخبار متناقض و بروز شایعه ها هستیم، اما خوشبختانه اصحاب رسانه با احساس مسئولیت مثال زدنی و حضور پررنگ اخبار صحیح را با سرعت و دقت به جامعه مخابره کردند و اجازه ندادند جو روانی جامعه متشنج شود که جای تقدیر دارد.
شهردار یاسوج تاکید کرد: تیم ویژه ای برای جستجوی علت حادثه تشکیل شده است و پس از بررسی های کارشناسی نتیجه اعلام خواهد شد و شهروندان گرامی و کسبه به گمانه زنی ها توجه نکنند.


نظرات کاربران
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر مقدم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یاسوج
با کمال تاسف لازم است یادآور شوم وقتی تمام کارها وعملکرد شما سیاسی شود و نیروهای نخبه - تحصیلکرده و جوان قربانی سهم خواهی شما شوند و شهردار محترم علیرغم انتظاری که از ایشان می رفت بسیار ملاحظه کار. طوریکه اداره امور علنا به دست معاونین ایشان است.لذا بهتر است شهردار محترم به خود آید و اعضای شورا در کار ایشان و انتصابات و نقل و انتقال نیرو های شهرداری دخالت بی مورد نکند تا ایشان بتواند با درایت و تمرکز بیشتر سکان مدیریت شهر را در دست بگیرد و شاهد بحرانهای اینچنینی نباشیم.در ضمن هنگام بروز اتفاقات اینچنینی توجیهات اعضای شورا و فریادهای کی بود کی بود من نبودم مضحک است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
این ازبی مسولیتی. وگرنه این اتفاق هم نمیباید بیفتاد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1