تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۳۴۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

بی‌رغبتی مدیران کهگیلویه و بویراحمد در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی / ابهام در پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب باسوج / وعده لدنی‌ کی عملی می‌شود

۰
بی‌رغبتی مدیران کهگیلویه و بویراحمد در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی / ابهام در پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب باسوج / وعده لدنی‌ کی عملی می‌شود
کبنا ؛ امروز (دوشنبه 9 مهرماه) نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این نشست آب و فاضلاب شهری، آب منطقه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از میزان واگذاری پروژه های تمام شده و طرح های ناتمام آماده واگذاری به بخش خصوصی در حوزه کار خود را ارائه دادند.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان عزم جدی در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی از خود نشان دهند و زمینه و انگیزه را برای حضور بخش خصوصی در این کار فراهم کنند.
وی اظهار داشت: با ارائه فهرستی از پروژه های قابل واگذاری و ثبت آن در سامانه زمینه را برای حضور متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کار به وجود آورند.
احمدی با بیان اینکه، بی رغبتی و کم کاری در خصوص واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی دیده می شود، تاکید کرد: گردش کار در این خصوص نمی بینم و از این شرایط قانع نیستم.
استاندار تاکید کرد: توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی متولی کار باید از دستگاه ها خواسته شود تاکیدات واهتمام جدی و پیگیری ها بیشتر و نظارت ها انجام  و خروجی کار به طور مداوم  به ستاد ارائه داده شود. 
وی با اشاره به اینکه، یک ستاد نظارتی برای پیشرفت کار در استان تشکیل می شود و موضوع را با جدیت دنبال می کند، گفت: در جلسه بعدی از همه دستگاه های اجرایی گزارش کار قویتر و عملکرد بهتری در این رابطه می خواهم.
استاندار یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای پیشرفت کار، این مسئله در اولویت است و هفته آینده هم جلسه دیگری در این خصوص برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: عزم جدی برای عملیاتی کردن واگذاری پروژه ها به بخش غیردولتی نمی بینم و در این راستا عملکرد ضعیف است و اگر با چنین روندی به پیش رود به جایی نمی رسیم و باید برای این موضوع فکر و راهکار دیگری پیدا کرد.
عزیز فیلی تصریح کرد: هرچند در برخی بخش ها کارهای خوبی شده و قدم های خوبی هم برداشته شده است اما در مجموع خواسته استان در این رابطه محقق نشده است و از این به بعد با جدیت بیشتری به مسئله باید توجه شود.
پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج به بخش خصوصی واگذار می‌شود
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج به بخش خصوصی خبر داد.
مسعود معمار پیش از ظهر امروز در ششمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پروژه مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج از بزرگ‌ترین پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور است که نسبت به سایر پروژه‌ها هم اعتبار بیشتری نیاز دارد.
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این مجتمع حدود سه میلیون یورو تجهیزات تخصصی نیاز دار که باید از خارج وارد شود.
معمار بیان کرد: با توجه به مشکلات اعتباری و وضعیت اوراق بهادار پیش‌بینی می‌شد که احداث این پروژه توسط دولت حداقل 10 تا 15 سال طول بکشد بنابراین تصمیم گرفتیم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه این پروژه حداقل 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معمولا اقتصادی نیستند تصمیم گرفته شد که این پروژه به صورت BOT واگذار شود.
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری که برای این پروژه در نظر گرفته شده تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ به‌ویژه در مناطق محرومی مانند یاسوج دارد.
معمار گفت: پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج یک پروژه فراملی است که می‌توان بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی را هم در آن برگزار کرد.

واقعیت‌ها درباره تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج/۱۰ میلیارد تومان برای الکترومیکانیکال نیاز است
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی مورد نیاز برای خرید الکترومیکانیکال مورد نیاز تصفیه‌خانه اظطراری سخن به میان آورد و گفت: از هر طریق ممکن باید این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز تامین شود.
در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لدنی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان خواست که توضیح دهد چرا تاکنون تصفیه‌خانه آب اضطراری شهر یاسوج وارد مدار نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توضیحاتی که تاکنون شما داده‌اید این تصفیه‌خانه ۵ تا ۶ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که شما وعده داده بودید آب در تابستان امسال وارد شبکه توزیع شود.
لدنی‌نژاد که از خواسته استاندار برآشفته شده بود اظهار کرد: اول این که قرارداد ما آذر ماه سال ۹۷ است و ما کارهای سازه‌ای را انجام داده‌ایم.
وی گفت: کارهای سازه‌ای در این پروژه انجام شده و حتی تابستان امسال به صورت آزمایشی تا ۹۰_لیتر بر ثانیه این تصفیه خانه را وارد مدار کردیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که مبلغ قرارداد ما با پیمانکار ۱۷ میلیارد تومان بوده است خاطرنشان کرد: تنها ۵.۵ میلیارد تومان تاکنون به پیمانکار داده شده است.
لدنی در همین خصوص به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی مورد نیاز برای خرید الکترومیکانیکال مورد نیاز پروژه سخن به میان آورد و گفت: از هر طریق ممکن باید این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز تامین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1