تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۴۰۴
کبنا گزارش می‌دهد

«دیالوگ» تلخ اما واقعی از سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد / نظارت خاله‌خرزویی در یاسوج

۱۵
۱
«دیالوگ» تلخ اما واقعی از سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد / نظارت خاله‌خرزویی در یاسوج
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی ظهر روز دوشنبه 9 مهرماه 97 برگزار شد که دیالوگ جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری و داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت پرده از برخی واقعیت‌ها بر می‌دارد.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: فروشگاه‌های رفاه، خانه و کاشانه و افق کوروش هیچگونه برچسب قیمت بر روی کالاهای خود نچسبانده‌اند و فروشنده هر طور که دلش می‌خواهد، جولان می‌دهند.
گوهرگانی افزود: نرخ تمام کالاهای اساسی از جمله لوازم خانگی و صنوف خدماتی متاسفانه همه متاثر از جو روانی بازار است، و نظارتی وجود ندارد، تمام شهرستان‌های استان ما از مرکز استان تا کهگیلویه، بهمئی و لنده اصلاً نظارتی بر بازار نیست، عرضه و تقاضا است که قیمت را مشخص می‌کند.
در ادامه گوهرگانی خطاب به داریوش دیودیده رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد که گفته بود، آقای گوهرگانی نه اینجوری نیست، گفت: آقای دیودیده «نه» نداریم، بر روی نرخ کالاهای اساسی نظارت وجود ندارد، ایراد ابتدا از خود بنده هست، تیم بازرسی ما جوابگو نیست و از طرفی جواب بازار را نمی‌تواند، بدهد.
 بعد از این صحبت‌ها علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد بحث شد و گفت: ما در چرخه نظارت در جاهایی گیر می‌کنیم، این گیر بخشی از آن مربوط به دلچسبندگی های فرهنگی و قومی استان است، و آن‌هایی که ناظرین شما هستند نیز دچار ملاحظه کاری می‌شوند و این ملاحظه کاری‌ها دودش به چشم همه‌ی مردم می‌رود.
استاندار افزود: آن کسی که ناظر شما است، نباید هیچ تفاوتی بین مغازه‌ای که پسر عمو و هم محله ایش هست با آن کسی که نیست بگذارد، این موضوع را جدی نگرفتند که چه فشاری بر روی مردم است یا اینکه احتمالاً موضوع را جدی گرفتند و از روی عمد دارند، کوتاهی می‌کنند، که این قسمت قابل بخشش نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این شرایط افراد سودجو سوء استفاده می‌کنند، مگر خیانت چه تعریفی دارد؟ خیانت این است که فردی که ناظر هست بیاید و با مغازه دار که آشنا هست اغماض کند.
احمدی افزود: کار نشُد نداریم، اینکه آقای گوهرگانی می‌گوید درست است. چرا یک فروشگاه نباید 15 روز کالاهای اساسی داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به داریوش دیودیده می‌گوید: آیا فروشگاه‌های رفاه، کوروش و زنجیره‌ای الزام و تکلیف دارد که کالاهای اساسی را روزانه تامین کنند.
داریوش دیودیده در پاسخ گفت: نه هیچ الزامی ندارند، ما بر اساس تصمیمات استانی تصمیم می‌گیریم که مرغ منجمد توزیع شود.
گوهرگانی بعد از شنیدن این سخن دیودیده خطاب به او گفت: اگر از خود فروشگاه‌ها استعلام کردیم که الزام به تامین روزانه کالاهای اساسی هستند؟ چی؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد فوراً واکنش نشان داد و گفت: اگر یک مسافر به استان بیایند و به فروشگاه‌های رفاه، افق کوروش و خانه و کاشانه برود و ببیند که فروشگاه‌ها از کالاهای اساسی خالی بود، نمی‌گویند که استان قحطی زده‌ای هستیم.
احمدی رو به دیوده کرد و گفت: از این طرف نگران مردم نیستند، از آن طرف نگران این هستیم که در این شرایط اگر مرغ به استان بیاوریم، شاید قیمت مرغ بیاید پایین؟ اصلاً من از شماها تعجب می‌کنم در کجای این مملکت اینطور هست؟
وی افزود: بروکراسی برای زندگی مردم ایجاد نکنید دیگر، شما فقط هر تلاشی که دارید مشکل مردم را برطرف کنید، مردم چهل سال است که این سلسله مراتب را می‌بینند و دیگر کافی است. بنده اینبار دارم با لبخند می گویم، بار دیگر که این برخورد را ببینم واقعیت این است که طور دیگری برخورد می‌کنم.
احمدی به حرف‌هایش ادامه داد و افزود: مردم دارند زیر فشار له می‌شوند و شما می‌ترسید که قیمت مرغ بیاید، پایین! اصلاً همه دنیا دارند زور می‌زنند که قیمت‌ها پایین بیاید، ما داریم زور می‌زنیم که قیمت یا بالا بماند یا اینکه کاهش پیدا نکند! واقعاً عجیب است برخی مواقع آدم برخی حرف‌ها را می‌شنود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اینکه فروشگاه رفاه آمده و بهترین جای این شهر را با رانت گرفته و زمین استانداری و مال استانداری را گرفته و اگر دارد دو ریال تخفیف به مردم استان می‌دهد بالاخره دارد میلیاردی سود می‌کند و اگر ارزش افزوده و مالیات باشد باید به این استان بیاید.
وی بار دیگر دیودیده را خطاب داد و گفت: بر اساس این توضیحاتی که آقای گوهرگانی می‌دهد، نرخ‌ها مشکوک است، الان برنج با قیمت 7600 تومان آیا در بازار هست؟
دیودیده گفت: بله هست برنج (1121) با این قیمت در فروشگاه‌ها ارائه می‌شود.
در ادامه جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون رفاه، افق کوروش و خانه و کاشانه تکلیف دارند که تمام موجودی کالاهای خود را به صنعت و معدن اعلام کنند. ما رفتیم فروشگاه رفاه و بازدید کرده‌ایم و 15 روز مرغ منجمد نداشتند، در صورتی که شرکت پشتیبانی دام جفتش بوده است، چرا از ما نخواسته است؟ چرا صنعت و معدن استان نمی‌دانسته که این فروشگاه مرغ ندارد.
گوهرگانی ادامه داد: آقای دیودیده همچون بنده مدیر هست و در جلسات مرتباً حضور دارد، آن عزیزانی که متولی کار هستند، بازار را رها کردند بعد آقای دیودیده می‌آید و از زیر مجموعه خود دفاع می‌کند و شب گذشته در شبکه خبر سراسری آقای دیودیده چهره ما را زشت کرده و گفته که اصلاً همچین چیزی نبوده است.
استاندار تعجب کرد و خطاب به جعفر گوهرگانی گفت: یعنی آقای دیودیده در شبکه خبر از شما اسم آوردند؟
گوهرگانی گفت: گفته بله اصلاً دروغ بوده، و چنین چیزی وجود نداشته، عین فرمایشی که دیشب آقای دیودیده بیان کردند.
داریوش دیودیده خطاب به استاندار گفت: نه بنده چنین چیزی نگفتم.
گوهرگانی گفت: بنده آرشیو را از شبکه خبر می‌گیریم که شما دیشب چنین اظهاراتی کردید.
معاون اقتصادی استاندار ادامه می‌دهد: فروشگاه رفاه وظیفه‌اش هست که روزانه کالاهای اساسی را تامین کند، مردم در فروشگاه رفاه گفتند که روغن، برنج و مرغ نیست، فروشگاه رفاه مکلف هست که تمام موجودی‌های انبار را روزانه به شما ارائه دهد.
وی افزود: آقای دیودیده سامانه انبارها به خاطر چه چیزی راه اندازی شد؟ به خاطر این بود که کالاهای مورد نیاز مشخص باشد، کمبودها مشخص باشد، که احیاناً احتکارها مشخص باشد، کدام یک از واحدهای رفاه را ثبت سامانه انبارها کرده‌اید؟ بنده در بازرسی متوجه شده‌ام که فروشگاه‌های رفاه، کوروش و خانه و کاشانه هیچ مالیاتی از سال تاسیس تا کنون به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده است،
گوهرگانی اضافه کرد: الان در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد یک فروشگاه را بیاورید که برنج را کیلویی زیر 10 هزار تومان ارائه می‌دهد؟
از همان ابتدا معاون‌های دیودیده و روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت را از جلسه بیرون کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
این دیودیده باید عوض بشه احسنت به گوهرگانی واقعا مردی خدا خیرت بده
سپهدارعلیزاده مالک ومدیرسیتی سنتر گجساران
Iran, Islamic Republic of
جتاب اقای مهندس گوهرگاتی عزیز همشهری ومعاون محترم استانداری استان درفروشگاه اینحانب تمامی قیمتها به قیمت سال قبل هست نه ماه قبل اما دوستان وهنکاران شما ایا یکبار سری به مازدند دراین بازار که ایا تابه خال یک کیلو نرغ یاگوشت به شمادادن تابین مردم گجساران تقسیم کنید ازشما خواهش میکنم به گجساران هم سری بزنید درضمن برنج دانه بلند ۱۱۲۱بانام تحاری ایفا درفروشکاه بنده کیلویی ۷۲۵۰۰توضیح میگردد بدون ازهیچ همایتی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر استاندار عزیز و معائن اقتصادی ایشون اگر عملا پیگیری شود بازار یاسوج واقعا به .می کنند و هیچ نظارتی نیست
نیک
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر گوهرگانی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندار واقعیت این است تا قبل از این وضعیت رفا وکورش وخانه وکاشانه قیمت هارا نصب می کردند وتاحدودی هم تخفیف می دادند اما متاسفانه بعد از این وضعیت بازار هیچ قیمتی جز کالاهای بنجل و بی اهمیت قیمت نداشتند این سه فروشگاه بزرگ عیب بزرگی که دارند به سیستم تهران وصل هساتند وبا کوچکترین تغییر سیستمی قیمتها را تغییر می دادند مثلا رب گوجه در کورش شد 6000تومان هنوز در ساربتاوه 4000تومان بود در کورش رب گوجه شد 8000تومان وتا 12000تومان هنوز فروشگاههای ساربتاوه 4000تا 6000فروش می کردند ومتاسفانه این سه فروشگاه بزرگ دراین مدت اجناس خود را به قیمت روز می فرختند نه به قیمت گذشته در ثانی اینها انبارهاشو پربود چه دراستان وچه درمرکز اما به قیمت روز کالاها ار می فروختند وکسی هم نظارتی نمی کرد .این سه فروش گاه بادی تعهد به شهر وندان داشته باشند باتشکر
Iran, Islamic Republic of
صنعت معدن وتجارت استان مدیری توانمند ومسلط جهادی وپای کارمیخواهد
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام معاون استانداریکه از کمبود امکانات بازرسان صنعت معدن عدم امنیت شغلی بازرسان دریافتیحقوق 1500000هزارتومانی که زیر خط فقر زندگی میکنن خبر ندارد چطور به خودت اجازه میدهای که این بازرسان زحمتکش را به اتهام خاله خوروزیی در بازار متهم کنی البته . خود پندارد جناب گوهر گانی شما در سازمان جهاد کشاورزی با استخدام.به خاله خورزویی بودی لطفا یه سوزن به خودت بزن و یه جوال دوز به دیگران
Iran, Islamic Republic of
متاسفم بله بعضی ازمدیران ماتعمدابه این فشارهای اقتصادی دامن زدندوباسهل انگاری هایشان فشاررابرمردم بیشترکردند وبه نظرمیرسداقدامات شان درراستای همراهی بادشمنان بوده دانسته وندانسته
Iran, Islamic Republic of
آقای.متاسفانه بازار را رها کرده و فقط حواسش به انتخابات نظام مهندسی هست. متاسفم برای اینچین.
100
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی دمت گرم بعضی از بازرسان ومع.. دست دلالان بازار میباشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر گوهر گانی بازرسانی که شما آنها را به خاله خورزیی متهم کرده اید خودشان جزیی از این مردم هستن با دریافتی ماهی 1400000بدون هیچ گونه اضافه کاری با پایین ترین حقوق شبانه روز جهت ارایه خدمت به مردم عزیز فعالیت میکنند ولی کاش یباری مسئولی از نبود امنیت شغلی ،پایین بودن حقوق ،عدم دریافت اضاه کاری این بازرسان دفاع میکرد جناب گوهرگانی این بازرسان در شیرین ترین لحظات زندگی مثل اعیاد مختلف که جنابعالی و دیگر همکارنتان در سفرهای.مشغول هستید این بازرسان هستند که در بازار در کنار مردم حضور مستمر دارند جناب گوهر گانی عزیز گرانی با گرانفروشی دومقوله جدا از هم هستند که وظیفه بازرسان مقابله با گرانفروشی ،کم فروشی احتکار، امتناء و غیر هستش چرا که در رابطه با گرانی که مختص این استان نمی باشد و استان ما هیچگونه تولیدی ندارد وابسته به دیگر استانهای هجوار می باشد کاری از دست بازرسان در این خصوص بر نمیاید چونکه خانه از بن بست ویران است و اونیکه متهم به خاله خورزویی بود.در سازمان جهاد کشاورزی بود نه سازمان صنعت معدن
حميد
Iran, Islamic Republic of
پس ازهمون اول مشخص بوداستانداري ازلج اينكه زمين رو فروشگاه رفاه گرفته ميخوان .برخوردكنن
محقق
Iran, Islamic Republic of
.محافظه کاری است و الا وضع بازار استان چنین نبود. شما بروید ببینید یک خودکار در شهر یاسوج چند قیمت مختلف دارد.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اگر استاندار میخواد به مردم خدمت کنه باید .عزل بشه ویک خدمتگذار جایگزین بشه نه اینکه با.و پست بمونه
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
سلام اولا آقای گوهرگانی برود استخدام های که تو جهاد کشاورزی انجام داده را پاسخگو باشد بعد ایشان خودش منشا قوم بازی و قبیله گرایی هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1