تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۹
کبنانیوز گزارش می‌دهد

در خواست مردم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ برای مردم وقت بیشتر بگذارید / آیا خانواده «استاندار» از بازار یاسوج «روغن» خریداری می‌کند (+فیلم)

۰
در خواست مردم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ برای مردم وقت بیشتر بگذارید / آیا خانواده «استاندار» از بازار یاسوج «روغن» خریداری می‌کند (+فیلم)
کبنا ؛یکی از متلاطم‌ترین بازارهای کشور بازار نوپای شهر یاسوج است که در آن شاهد نوسانات بیش از حد قیمت‌ها از این مغازه تا آن مغازه هستیم.
برخی بر این باورند که اگر در سال‌های اخیر وانت‌های دست فروش و میوه فروش در این شهر فعالیت نمی‌کردند مردم این شهر که بیشتر آن‌ها از قشر مستضعف و محروم جامعه هستند به هیچ وجه توان خرید مایحتاج اولیه خود را نداشتند.
هر چند وانت‌های میوه فروش و دست فروش مشکلاتی را در زمینه سد معبر و ترافیک برای مردم ایجاد کرده بودند اما همین‌ها بودند که توانستند تعادلی را در بازار آشفته و بدون نظارت شهر یاسوج ایجاد کنند.
داستان بازار پر تلاطم شهر یاسوج این روزها با ماه‌ها و سال‌های گذشته تفاوت دارد چرا که امروز مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور مزید بر علت شده تا وضعیت در بازار شهر یاسوج آشفته تر از هر زمان دیگر شود.

 
گام اول برای پایش میدانی بازار از سوی غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان برداشته شد که برای نخستین بار یک مسؤول ارشد قضایی ان هم با لباس روحانیت بازار یاسوج را از نزدیک سرکشی کرد و در جریان امور قرار گرفت و البته با هوش و ذکاوتی که در این قاضی کارکشته نهفته به زوایای پیدا و پنهان این بازار متلاطم پی برد.
برای جلوگیری و درمان این وضعیت مسوولان استانی چه در دستگاه قضایی و چه در دستگاه اجرایی جلسات متعددی را تاکنون برگزار کرده‌اند که از شورای پیشگیری از جرم دادگستری گرفته تا ستاد تنظیم بازار در استانداری وقت زیادی برای رسیدگی به این وضعیت متلاطم گذاشته شده و تصمیمات بسیاری نیز گرفته شده اما متاسفانه معلوم نیست گیر کار در کجاست که تاکنون مسوولانقادر به مهار این جزر و مد شدید در بازار استان به خصوص در شهر یاسوج نشده‌اند.

در بازدید میدانی آقای رئیس‌کل از بازار یاسوج معلوم شد که هر چند قیمت گذاری مصوب از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت برای برخی از اقلام مثل گوشت قرمز صورت گرفته اما فروشندگان به هیچ وجه زیر بار چنین قیمتی نرفته و با قیمت دلخواه گوشت را به مردم عرضه می‌کنند.در بازدید ماه گذشته مزارعی از بازار استان همراهان ویژه وی یعنی خبرنگاران و سایر مسؤولان قضایی که وی را همراهی می‌کردند به نحوه نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های مسؤول پی بردند.
جالب است که در بازدید شخص اول دستگاه قضایی استان از بازار یاسوج به خصوص در بازار عمده فروشان که باید بیش از خرده فروشان ملزم به رعایت مفاد قانون از جمله ارائه فاکتور باشند تنها چیزی که در بازار یاسوج سندیتی ندارد فاکتور است.

نظارت این بار از فروشگاه زنجیره‌های رفاه آغاز شد تا معاون استاندار قبل از سنجش و پایش وضعیت بازار از خرده فروش گرفته تا عمده فروش نخست به سراغ فروشندگانی برود که باید بیش از سایر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها قانون و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد.به گزارش فارس با متلاطم تر شدن وضعیت بازار استان و شهر یاسوج مسؤولان ارشد استانی هم به تکاپو افتادند و خبرنگاران را همراه خود کردند تا به صورت میدانی نظارت بر بازار را فرماندهی کنند.
در بازدید گوهرگانی به همراه اصحاب رسانه که حواشی زیادی در پی داشت همگان از جمله مردم و مسوولان به نکته‌ای مهم پی بردند که قانون گریزی تنها مربوط به مغازه داران خرده فروش نیست یا که فروشگاه‌های که زیر نظر دولت اداره می‌شوند هم قانون را دور زده و در وضعیت نامناسب کنونی و مشکلات اقتصادی که دامنگیر کشور و مردم شده آن‌ها همراهی لازم را برای کاهش مشکلات دارند و بنا به گفته معاون استاندار تنها به فکر سودجویی هستند.

در بازدید خبرنگاران و معاون استاندار مسؤولان فروشگاه زنجیره‌ای رفاه نه تنها فاکتور مورد درخواست معاون استاندار را ارائه نمی‌دهند بلکه در مقابل پرسشگری و مطالبه گوهرگانی و خبرنگاران تنها توهین و تهمت تحویل می‌دهند.
 
در این بین شاهد اظهار نظر جالبی از سوی معاون استاندار هستیم که مشکلات فعلی بازار و بروز چنین برخوردهایی را به بازرسان صنعت و معدن و تجارت نسبت می‌دهد و معتقد است که مجبوریم برای جلوگیری از چنین وضعیتی در بازار استان از بازرسان دلسوز و پاکدست استفاده کنیم.

با چنین وضعیتی که در بازار استان شاهدیم و تلاطمی که در نرخ اجناس و کالاها وجود دارد و قیمت‌های مصوب از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در بازار استان جایگاهی ندارد و همچنین برخوردهای زشت و زننده‌ای که در هنگام پایش بازار با مسؤولان و خبرنگاران می‌شود باید چاره‌ای دیگر اندیشیده شود و مسؤولان قضایی و اجرایی با رویکردی دیگر به مصاف متخلفان در بازار رفته و البته بازاریان منصف که تعداد آن‌ها کم نیست مورد حمایت و تشویق مسؤولان قرار گیرند.
به گزارش کبنا، برخی از شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار کبنا در یاسوج، اظهار کردند: چرا آقای احمدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در جلسات نشان می‌دهد، آدم قاطع است و می‌گوید برای منافع مردم و نظام با هیچ کسی تعارف ندارم، آیا نمی‌داند در بازار این استان چه خبر است؟ آیا زن و فرزندان ایشان از بازار یاسوج روغن، رب گوجه و برنج خریداری می‌کند.
مردم می‌گویند: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که برای مردم استان و یاسوج وقت بگذارند و از بازار این شهر نیز بازدیدی به عمل آوردند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000403/nf00403389-1.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1