تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۳۳۷
در گفت و گویی مطرح شد

آمارهایی در باره مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد / احداث مسکن امید در گچساران و بویراحمد

۰
آمارهایی در باره مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد / احداث مسکن امید در گچساران و بویراحمد
کبنا ؛معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای اجرای طرح هادی تاکنون در400روستای بالای 20 خانوار این استان اجرا شده و هم اکنون در801روستای این استان طرح مطالعاتی اجرای طرح هادی تهیه شده است.
غلامرضا امیدوار اظهار کرد: اجرای طرح بهسازی 250 روستای کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری در دست اجرا است.
 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه طرح بهسازی روستایی در حال حاضر در مرحله اخذ موافقت نامه قرار گرفته است، گفت: این طرح با اعتباری به مبلغ 500 میلیارد ریال در 250 روستا اجرا خواهد شد.
 وی در ادامه به اجرای طرح هادی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد اشاره و عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در400 روستای بالای 20 خانوار این استان اجرا شده است.
 امیدوار با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای یک هزار و 672 روستا است، اذعان کرد: هم اکنون  اجرای طرح هادی در 801 روستای کهگلویه وبویراحمد طرح مطالعاتی اجرای طرح هادی آنها تهیه شده است که تا کنون در 722 روستای بالای 20 خانوار این طرح مطالعه  و در دست اجرا قرار گرفته است.
 این مسوول گفت:  از مجموع 722 روستای کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از 20 خانوار این طرح در 100 روستای این استان دارای پیشرفت 90 الی 100 درصدی است.
وی تصریح کرد: طرح‌های هادی شامل بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.
 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تامین اعتبارات اجرای طرح هادی در روستاها خاطرنشان کرد: اعتبارات از محل بودجه‌های نفت، استانی، ماده 180 و سایر منابع مالی برای اجرای طرح  تأمین می‌شود.
 امیدوار افزود: هم اکنون  طرح هادی در  بیش از 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

احداث مسکن امید در دو شهرستان کهگیلویه وبویراحمد
مدیر بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای طرح مسکن امید از اواخر سالجاری اجرایی و در سال آینده عملیات ساخت و ساز این واحدها آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اجرای این طرح درشهرستان گچساران 50 واحد و برای یاسوج 70 واحد پیش‌بینی شده است.
نوید موسوی  با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری  یک طرح وسیع و گسترده است، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از برنامه‌های اساسی دولت است که امسال به صورت جد پیگیری می‌شود.
 مدیر بازآفرینی شهری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در طرح باز آفرینی شهری علاوه بر نوسازی محلات بافت فرسوده نیازمند اجرای دیگر طرح‌ها را دارد، گفت: در طرح بازآفرینی شهری مصوب شده که هر اداره‌ای و یا دستگاه‌ خدمات‌رسانی 30 درصد از اعتبارات عمرانی خود را  به این طرح در حوزه کاری خود اختصاص دهد.
 وی در ادامه با اشاره به ساخت مسکن مهر در گچساران گفت: در شهرستان گچساران تعداد دو هزار و 652 واحد مسکن مهر احداث شده که این تعداد کاربری مورد نیاز  را ندارند.
 موسوی با بیان اینکه تعداد دو هزار و 652 واحد مسکن مهر در گچساران احداث شده است که تنها 20 درصد از این واحدها دارای اسناد به صورت تفکیک شده هستند و تعداد یک هزار واحد آن بدون انشعابات برق است،  عنوان کرد:  در هر 200 واحد مسکنی که ساخته می‌شود نیاز به کاربری از جمله بهداشت، فضای سبز، مدرسه و بازارچه دارد که متاسفانه در این ساخت و سازها رعایت نشده است.
 مدیر بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از احداث مسکن امید در دو شهرستان در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت:  احداث مسکن امید در شهرستان گچساران و یاسوج و آزادسازی زمین‌های مازاد از دیگر برنامه‌های دولت در این استان است.
 وی با اشاره به اجرای طرح مسکن امید در کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: این طرح با مشارکت راه و شهرسازی  و سرمایه‌گذاران در بافت‌های قدیمی شهرستان اجرا می‌شود.
 موسوی  تصریح کرد: مسکن امید برای زوج‌های جوان و اقشار ویژه  در دو شهرستان گچساران و یاسوج  در محلات بافت قدیم اجرا می‌شود.
 این مسوول با بیان اینکه اجرای طرح مسکن امید از اواخر سالجاری اجرایی و در سال آینده عملیات ساخت و ساز این واحدها آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای شهرستان گچساران 50 واحد و برای یاسوج 70 واحد پیش‌بینی شده است.
 موسوی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در شهرستان گچساران تا 400 واحد مسکن امید احداث شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1