تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۳۳۳۶
در نشست بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان مطرح شد

در بافت فرسوه دوگنبدان چه می‌گذرد؟ / خانه‌ها را فروخته‌اند، اما تخلیه نمی‌کنند

۱
۰
در بافت فرسوه دوگنبدان چه می‌گذرد؟ / خانه‌ها را فروخته‌اند، اما تخلیه نمی‌کنند
کبنا ؛فرماندار گچساران با اشاره به تسریع بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان و جابه‌جایی ساکنانی که منازل آنها از سوی شهرداری خریداری شده گفت: اقدامات لازم از سوی مسوولان مربوطه صورت تا هر چه سریعتر عملیات بازگشایی رینگ در این معبر انجام بپذیرد.
ظهر امروز (شنبه 7 مهرماه 97) نشست بررسی مشکلات  بازآفرینی  شهری شهر دوگنبدان و بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده دوگنبدان با چندین دستور کار  با حضور فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیر بازآفرینی شهری استان کهگیلویه وبویراحمد و دیگر مسوولان مربوطه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
در این نشست فرماندار گچساران با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1387 تصویب شده که در این مدت به دلیل نبود اعتبارات نوسازی و بهسازی راکد مانده بود، اظهار کرد: طرح بازآفرینی و مقاوم سازی  واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1394 به صورت رسمی اجرایی شد.
 سکونت 22 هزار نفر در بافت فرسوده گچساران
رحیمی با بیان اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در شهر دوگنبدان در حال اجرا است، گفت:  164 هکتار از مساحت شهر گچساران  با جمعیتی بیش از ۲۲ هزار نفر در بافت فرسوده دوگنبدان سکونت دارند.
وی  در ادامه عنوان کرد: تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان  شناسایی شده است که مقرر شد در فاز اول تعداد سه هزارو  ۱۰۰ واحد نوسازی شود.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه  بیش از دوهزار  واحد برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود  تشکیل پرونده داده‌اند، عنوان کرد: تعداد 193 واحددر بازگشایی رینگ قرار گرفته که تاکنون 174 واحد در محله کیامرثی برای بازگشایی رینگ خریداری و  آواربرداری شد.
وی افزود: برای خرید واحدهای مسکونی که در رینگ بازگشایی معابر قرار گرفته مبلغ 100 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
 توصیه فرماندار برای اجرای سریعتر بازگشایی رینگ
رحیمی خاطرنشان کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر به متراژ بیش از 1600 متر از کوچه یکم کیامثری  تا فلکه سه گوش در محله سادات  دوگنبدان واقع شده است که عملیات تخریب و آوار برداری این واحدها  جهت بازگشایی رینگ معابر صورت گرفته است.
 وی در ادامه با اشاره  بازگشایی رینگ معابر در جهت تسریع بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان  و جابه‌جایی ساکنانی که منازل آنها در جهت بازگشایی رینگ خریداری شده و هم اکنون در این منازل سکونت دارند، اشاره و ابراز کرد: اقدامات لازم از سوی مسوولان مربوطه صورت گیرد تا هر چه سریعتر عملیات بازگشایی رینگ در این معبر انجام بپذیرد.
 در ادامه این نشست ابراهیم فرزانه ادامه داد: با توجه به دستور فرماندار و واگذاری بازگشایی رینگ معابر به بنیاد مسکن برای تسریع در روند نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان در محلات کیامرثی و لبنان  از چندین جبهه با چندین دستگاه  ماشین آلات وارد عمل شده‌ایم.
 تاکنون 70 میلیارد تومان در بافت فرسوده گچساران هزینه شده
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کمبود اعتبارات در پروژه بازگشایی رینگ معبر گفت: برای سرعت بخشیدن به این پروژه در حال حاضر به یک میلیارد تومان اعتبار به صورت امانی نیاز است.
 این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر  بیش از ۷۰ میلیارد تومان در طرح نوسازی و بهسازی  بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شده است.
 وی با بیان اینکه برخی از واحدهای که در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته‌اند تاکنون از سوی شهرداری خریداری نشده است، گفت:   همچنین برخی از انشعابات آب، برق و گاز  در مسیر بازگشایی و تعریض رینگ معابر قرار گرفته که این امر موجب کندی  در اجرای پروژه شده است.
 فرزانه خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نیز در طرح فضای سبز قرار گرفته است که مقرر شده با  واگذاری  زمین از سوی اداره راه و شهرسازی و دریافت تسهیلات نوسازی این افراد  نقل مکان  کنند.
 این مسوول تصریح کرد: تعداد 215 پلاک جهت خریداری  از سوی شهرداری و احداث فضای سبز  در طرح باز آفرینی شهری با اعتباری به مبلغ 24 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
خریداری عمده واحدهایی که در مسیر بازگشایی رینگ هستند
 در ادامه این نشست مسعود ظفری ابراز کرد: در بافت فرسوده دوگنبدان در حال حاضر 3 واحد در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته است که تصمیم به جابه جایی ندارند و این نیز معضلی برای تسریع بخشیدن روند بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان شده است.
 شهردار دوگنبدان افزود: بسیاری از ساکنانی که واحدهای آنها در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته‌اند از سوی شهرداری خریداری شده است که با تعیین وقت برای تخلیه منازل از سوی شهرداری متاسفانه  برخی ها در این واحدها هنوز سکونت دارند که مقرر شده با دستور قاضی انشعابات آنها قطع  شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
نوشته شده 215 پلاک با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون از ساکنانشون خریداری میشه؟یعنی هر خونه کمتر از 10 میلیون؟!!!!..اون وقت با این مبلغ حتی نمیتونن یه چادر بخرن و توی بیابون چادر بزنن..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1