تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۰۳۳۰۶
کبنا گزارش می‌دهد

مشروبات الکلی مرگبار 9 نفر را در یاسوج و گچساران راهی بیمارستان کرد / والدین مراقب فرزندانشان باشند

۲
۰
مشروبات الکلی مرگبار 9 نفر را در یاسوج و گچساران راهی بیمارستان کرد / والدین مراقب فرزندانشان باشند
کبنا ؛این روزها در سطح کشور خبرهای زیادی مبنی بر مسمومیت و مرگ ناشی از مشروبات الکلی شنیده می‌شود که متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل نیز روبرو شدیم و والدین باید بیش از هر کس دیگری مراقب فرزندان خود باشند و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند.
بر اساس طب نوین مشروبات الکلی زیان‌های زیادی بر بشر دارد؛
1-تاثیر مشروبات الکل بر مغز و اعصاب:
اثر اصلی عمده و کوتاه مدت الکل بر سیستم اعصاب مرکزی است. مصرف نوشابه‌های الکلی در ابتدا موجب نوعی آرامش و رها شدن کاذب و افراطی می‌گردد. ولی پس از مدتی اثرات واقعی آن از جمله: ناهماهنگی در حرکات عضلات، اختلال در تصمیم گیری آسیب اعمال حرکاتی و مهارتی کندی واکنش و فعالیتهای دماغی و فکری تشدید حالت تهاجمی و پرخاشگری درهم و برهم حرف زدن سوزش قلب پرحرفی دوتا دیدن اشیا و افراد و افزایش ادرار می‌باشد.
شایع‌ترین اختلال سیستم عصبی در الکلیسم مزمن آسیب قرنیه و اعصاب چشم است.
۲- تاثیر مشروبات الکل بر استخوانها:
بررسی گروهی از پژوهشگران نشان داده است که مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوان‌ها می‌شود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد.
پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوان‌ها می‌شود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد.
پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی به تدریج مانع کار بافتهای استخوان ساز می‌شود و در ظی چند سال استخوانها صدمه می‌بینند و همچنین مصرف این مشروبات سبب کشیدگی تاندون‌ها می‌گردد.
کلیه:
یکی از اطبا معروف انگلیس می‌گوید: اشخاصی که مبتلا به امراض کلیه می‌شوند ۵/۸۷ درصد آن به واسطه مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی میزان ادرار را زیاد کرده و سبب تورم بعضی اعضا چون شکم و پاها و پلک‌های چشم می‌گردد.
گردن:
در اثر استعمال الکل و مخصوصاً آب جو گاهی پی گردن زیاد و محتاج به عمل جراحی می‌گردد.
تاثیر مشروبات الکلی بر کبد:
کسانی که به طور مزمن الکل مصرف می‌کنند در معرض خطر بالای نارسایی کلیه و کبد هستند moonshine می‌تواند برای کلیع شما بسیار مضر باشد زیرا حاوی سرب است و این عنصر برای کلیه‌ها مسمومیت زاست.
از کارهای مهم کبد تجزیه و خنثی کردن سمومی است که به داخل آن راه پیدا می‌کند اما متاسفانه در برابر سم الکل اثری ندارد و این الکل است که قدرت تحریک خود را روی کبد نیز اعمال می‌کند.
تاثیر مشروبات الکلی بر گردش خون: متخصصان می گویند الکل به همان شکل خالص، بدون آنکه تغییر ماهیت دهد وارد خون می‌شود و دستگاه گردش خون در معرض آسیب آن قرار می‌گیرد. گلبول‌های سفید خون را که به منزله سربازان مدافع بدن در مقابل میک روب ها نابود می‌باشند را از بین می‌برند و هموگلوبین خون را که محتوای آهن می‌باشد نابود و بدن را دچار کم خونی عجیبی می‌نماید.
مشروبات الکلی باعث اختلال در هضم غذا:
الکل مواد غذایی را سفت و سخت می‌سازد چنانچه اگر گوشتی را در مقداری الکل بیاندازیم مانند چرم می‌شود و در این حالت معلوم است که چه به سر معده می‌آید به علاوه الکل شیرهای معده را کم و نامرتب و فاسد می‌سازد و اجازه نمی‌دهد روی غذا تاثیر کند و غذای هضم نشده سربار معده می‌ماند همچنین الکل اشتها را ازبین می‌برد.
مشروبات الکلی عامل جنون است، آمار دقیق تیمارستان‌ها نشان می‌دهد که تکثر دیوانگان کسانی هستند که سالهای دراز عمر خود را با میخوارگی و مستی بسر برده‌اند به موجب یک آمار در یک خانواده در آمریکا هفت نفرشان ابله و احمق بودند که پدر و مادرشان الکلی بوده‌اند.
دکتر پارکر که یکی از دکترهای مشهور نیویورک به شمار می‌رود گفته است که نصف حوادث دیوانگی و سفاهت به واسطه مشروبات است.
طبق آماری که در سال ۱۹۰۲ میلادی در انگلستان گرفته شده بود افرادی که در اثر خوردن مشروبات الکلی مبتلا به جنون و دیوانگی گردیده‌اند به این ترتیب است:
۲۲۴۹ نفر مرد و ۹۷۶ نفر زن.
طبق تحقیقات در انگلستان دانشمندانبه این نتیجه رسیده‌اند که تقریباً ۹۵ درصد از دیوانگی افراد جامعه در انگلیس به علت اعتیاد به الکل است. (البته ذکر این نکته به جاست که در دین مبین اسلام حتی خوردن یک جرعه شراب هم حرام می‌باشد)
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: خدای عزوجل شراب را حرام فرمود: زیرا شراب تباهی می‌آورد، عقل شرابخواران را دگرگون می‌سازد و آنان را به انکار خداوند عزوجل و دروغ و تهمت بستن به او و پیامبرش وا می‌دارد و دیگر اعمالی چون تبهکاری و قتل که از شرابخواران سر می زند.
اما این روزهای خبرهای در سطح کشور مبنی بر مسمومیت و مرگ ناشی از استفاده مشروبات الکلی منشر شد؛
هرمزگان 151 نفر مسوم و 14 نفر فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در بندرعباس به ۱۵۱ نفر و فوت ۱۴ نفر خبر داد.
سید حسین داودی بیان داشت: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در حال حاضر به ۱۵۱ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه حال برخی از این افراد وخیم است، تصریح کرد: متأسفانه ۱۴ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۱۰ نفر بدحال هستند، تصریح کرد: تاکنون ۶۷ نفر از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند.
داودی گروه سنی افراد مسموم شده را ۱۶ تا ۶۰ سال عنوان کرد.
البرز 25 نفر مسموم سه نفر فوت شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از افزایش شمار مسمومان مشروبات الکی در کرج به ۲۵ نفر خبر داد.
مهرداد اظهار کرد: تعداد مسمومان الکلی که از روز دوم مهرماه تا به امروز به‌مرور به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند به ۲۵ نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: سه نفر از مراجعه‌کنندگان آقای ۲۹، ۴۰ و ۴۸ سال بودند در اثر شدت مسمومیت و نارسایی‌های ایجادشده جان باختند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: سه نفر بعد از بررسی و درمان ترخیص و دو نفر نیز تحت نظر اورژانس هستند.
بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این میان ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۹ نفر نیز در حال دیالیز و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه پنج از مصرف‌کنندگان الکل متانول که دچار مسمومیت شده‌اند، خانم هستند، گفت: میانگین سنی مسمومان حدود ۳۲ سال است و در این میان یک نوجوان پسر ۱۵ ساله نیز وجود دارد.

*یاسوج و گچساران 9 نفر مسموم / دو نفر دچار مرگ مغزی شدند
در یاسوج، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 6 مهرماه 97 در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار کرد: به علت استفاده از مشروبات الکلی دست ساز ۹ نفر در بیمارستان‌های یاسوج و گچساران بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بستری شدن ۹ نفر به علت مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در بیمارستان های یاسوج و گچساران خبرداد.
 ایلامی گفت: از این تعداد دو نفر دچار مرگ مغزی شده و بقیه هم دچار نارسایی های کلیوی و اختلالات بینایی شده اند.
ایلامی افزود: این افراد مشروبات الکلی دست ساز مصرف کرده بودند.
بنا بر این گزارش، با این وجود شهروندان باید از استفاده مشروبات الکلی پرهیز کنند و والدین فرزندان خود را در خصوص مضرات این نوشیدنی مرگبار آگاه سازند.
مسوولان فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید با ارائه برنامه‌های متفاوت و توزیع بسته‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی بیش از گذشته افراد را مطلع و آگاه نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بشن انشالله
سید
Iran, Islamic Republic of
وقتی حرمت این ماه رو نگه نداری و بی احترامی کنی به امام حسین(ع) میشه این.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1