تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۳۳۰۴
یادداشت:

اقتدار استاندار و وحشت «منفعت طلبان»

مهدی صیادی
۴
۰
اقتدار استاندار و وحشت «منفعت طلبان»
کبنا ؛ متن ارسالی

نان برخی‌ها در هیاهو و غوغا سالاری است و هیچ چیز حتی وضعیت خاص اقتصادی و سیاسی کشور و تذکرات و نصایح نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز مانع از غوغالاسازی این جماعت نمی‌شود و کمتر هفته و حتی روزی در استان است که ما به جای تمرکز بر وحدت و تلاش برای پیشرفت همه جانبه استان درگیر حواشی و فشارهای محافل خاص و گروهی منفعت طلب نباشیم.
در روزهای اخیر نیز فضای رسانه‌های استان جولانگاه قلم به دستان بی منطق و جماعت منفعت طلبی بوده است تا با تهدید، هتک حرمت و حتی سعی در به سخره گرفتن دیگران برای مطامع از دست رفته نوحه سر دهند.
آنان سراسیمه اوهاماتی را منتشر می‌کنند و آنچنان از محبوبیت استاندار هراسناکند و با هوچی گری و مخدوش کردن افکار و اذهان عمومی دنبال بر هم زدن وضعیت آرام استان هستند.
در حالی که برای افکار عمومی در وضعیت فعلی که معیشت دغدغه اصلی آنان است سوال این است این افراد دنبال چه هستند؟! و از چه می‌ترسند؟
  به این سوال کوتاه می‌توان خیلی کوتاه نیز پاسخ گفت؛ آنان عصبانی و خشمگینند از امتیازاتی که با آمدن احمدی از دستشان رفت و تا پیش از احمدی در راهروهای استانداری و اتاق‌های برخی مدیران برای خود یکه تازی می‌کردند و اینک که یک استاندار عملگرا و با برنامه همه برنامه‌های آنان را به هم ریخته و نقش بر آب کرده است خودشان نیز حسابی به هم ریخته‌اند و می‌خواهند با سم پاشی در میان افکار عمومی خود را مظلوم و صاحب حق جلوه دهند. آنان از این که افکار عمومی همسو با استاندار همراهی می‌کنند و استاندار نیز در برنامه‌اش مصمم است نگرانند و با مصاحبه‌های پوشالی و خارج از اخلاق رسانه‌ای و مواضع منفعت طلبانه و بکار بردن برخی کلمات تهی از ارزش در نزد خودشان گمان می‌برند که می‌توانند اقتدار موجود استاندار و تیم مدیریتی جوان استانداری را خدشه دار کنند.
کسی منکر زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در طول مدیریت استانداران ادوار گذشته استان نیست ولی بی شک مدیریت علمی و همراه با اقتدار استاندار فعلی و قاطعیت ایشان در رعایت شایسته سالاری و استفاده از جوانان تاکید بر دو شعار اصلی دولت تدبیر و امید است.
استاندار درب دفترش را تنها به روی کمتر از ده منغعت طلب بسته است و اینان به همین خاطر در رسانه‌ها سم پاشی می‌کنند و دروغ می‌نویسند و راهروهای وزارت کشور را به تسخیر وا داشتنه اند و التماس می‌کنند که به استاندار بگویید حداقل ما را پذیرا باشد. این افراد علاوه بر اینکه حرمت و عزت نفس خود را به دست خود خدشه دار و لکه دار کردند و امروزه انگشت نمای همگان شدند، عزت استان را نیز بر باد دادند و چهره‌ای زشت و نامطلوب در اذهان مدیران و شخصیت‌های کشوری بر جای گذاشتند، تا شاید منفعت از دست رفته خود را بازیابند.
آنان در کلونی‌های خاص و جلسات آلوده و مسموم همین منفعت طلبان تصمیم می‌گیرند در افکار عمومی استاندار را وابسته نماینده‌ها قلمداد کنند تا از این رهگذر چهره مستقل استاندار را نزد افکار عمومی مخدوش کنند.
اما نیک بدانند که استاندار با اقتدار و استقلال رای، خود به دنبال رصد و انتخاب نیروهای شاخص، علمی و بدون وابستگی به افراد خاص است و البته مشورت گرفتن از نخبگان و برخی چهره‌های علمی و نمایندگان امری مرسوم و پذیرفته شده در همه جا هست.
یکی از دست آویزهای این جماعت، انگشت گذاشتن بر غیر بومی بودن مدیریت استان است در حالی که امروز فرزندانی از کهگیلویه و بویراحمد در استانها در جایگاههای مختلف مسؤلیت دارند و بدون شک استان ما هم از این امر مستثنی نیست.
آیا باید راهها و دربهای استان را بست و اجازه نداد کسی وارد استان شود؟ مگر استاندار تاکنون چند نفر با خود به استان آورده است؟ مگر یک ماه پیش فرزندی از استان کهگیلویه وبویراحمد سکان یکی از دستگاههای استان ایلام را به دست نگرفت؟ مگر هر روز خبر خوشحال کننده‌ای مبنی بر انتصاب فرزندان توانمند این دیار در پست‌های کلیدی کشور و استانهای مختلف به گوش نمی‌رسد؟ این چه تفکر غلط، عقب مانده و خطرناکی است که نباید مدیری از سایر استانها وارد استان شود.
در جستجویی ساده در سایر استانها به این واقعیت خواهید رسید که برخی استانداران پس از انتصابشان چه تعداد مدیر، معاون، مشاور و همراه با خود می‌آورند، ولی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکنون اندازه انگشتان یک دست هم با خود به استان نیرو نیاورد. هر چند که این حق هر مدیری است که تیمی همراه، منسجم، یکدست و متناسب با سیاستهای خود داشته باشد تا بهتر و سریعتر به اهداف توسعه‌ای خود دست یابد.
اتفاقاً هم مدیرانی که از این استان به خارج استان رفته‌اند نیروهایی توانمند و مایه افتخار هستند و هم اندک کسانی که از بیرون امده اند همگی چهره‌ها و مدیرانی شایسته و توانمند هستند، که با جان و دل در راه تعالی و توسعه استان گام برمی دارند و تلاش می‌کنند.
فشار و بخشی از رفتارهای این روزهای استان نمی‌تواند برای استاندار و تیمش عجیب و از هدف دور کن باشد هر چند رفتارها و فشارها از جاده انصاف نیز گاهی خارج می‌شوند و شان انسانی افراد را نشانه می‌گیرند. یقیناً این فشارها هر چند در این وضعیت خاص اقتصادی کام مردم را کمی تلخ می‌کند اما مسیر خدمت مسئولان و تولید انگیزه بیشتر برای خدمت بیشتر را در پی خواهد داشت.
و در پایان اینکه منفعت طلبان بدانند که این سم پاشی‌ها و شارلاتیسم رسانه‌ای و سیاه نمایی‌های بی‌محتوا ره به جایی نخواهد برد.
-----------------------------------
مهدی صیادی
نام شما

آدرس ايميل شما

انصاف
Iran, Islamic Republic of
آره ما هم شنیدیم عده ای رفته بودند وزارت کشور با گریه و زاری التماس به کارشناسان وزارت کشور می کردند زنگ بزنید دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا ماها را تحویل بگیرند.
😂😂😂😂😂😂😂😂
علي
Iran, Islamic Republic of
اخ سي سيدرضا عسكري .
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما و استاندار فهیم
رضا
Romania
کبنا خدایی این کامنت منو بذار. ا جان خود.ی را بس کنید استان ما بیشترین ضربه را از متملقان میخورد. مگه ارث پدری استاندار هست که از ایلام نیرو بیاره. ایا در استان ما یا در استانهای دیگر نیروی شایسته نیست. ایا فقط ایلامیهای فامیل استاندار مدیر هستند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1