تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : ۴۰۳۳۰۲
کبنا گزارش می دهد

تئاتر «گلزخم» در دهدشت در حال اجرا است/به تصویر کشیدن« صبوری مادران شهدا»با هنر نمایش

۰
تئاتر «گلزخم» در دهدشت در حال اجرا است/به تصویر کشیدن« صبوری مادران شهدا»با هنر نمایش
کبنا ؛تئاتر گلزخم با موضوع دفاع مقدس و به تصویر کشیدن صبوری مادران شهدا ی والا مقام با کارگردانی «ثارالله آ ذریتون» و «نرگس رسالتی»  و بازی تک بازیگر زن «نرگس رسالتی» و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در دهدشت در حال اجراست.
چهارمین روز از اجرای نمایش گلزخم با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه ،واهبی زاده فرمانده دوران دفاع مقدس ،اعضای شورای شهر دهدشت و هنردوستان  در فرهنگسرای ارشاد شهردهدشت صورت گرفت.

جسمم در میان حضار ولی روحم در جبهه های جنگ بود
واهبی زاده  فرمانده دوران دفاع مقدس در گفتگو با کبنا با اشاره به اینکه تئاتر بسیار زیبا و تاثیر گذار بود اظهار کرد: به عنوان کسی که رزمنده بودم،همراه با اجرای این خانم هنرمند حال و هوای شب های عملیات 8 سال دفاع مقدس،تلخی ها و شیرینی ها پیروزی ها ،شهادت ها  و مجروحیت رزمندگان برای من تداعی شد به گونه ای که از ابتدای اجرای تئاتر تا پایان آن جسم من در میان جمع  ولی روح و جانم در جبهه های جنگ بود.
واهبی زاده عنوان کرد:باید گفت از اصحاب هنر و قلم این انتظار می رفت و می رود که با بهره مندی از هنر ،رشادتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جوان به تصویر بکشند و این بهترین خدمت هنرمندان است.
وی درپایان از همه کسانی که دراجرای این نمایش تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

بهره بردن از زبان هنر در به تصویر کشیدن دوران دفع مقدس
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در گفتگو با کبنا اظهار کرد:عرصه دوران دفاع مقدس شامل صحنه های بسیاری از رشادت ها و جان فشانی هاست که به خوبی می توان با زبان هنر این مفاهیم را برای نسل جوان به تصویر کشید و بازگو کرد.
محقق اجرای این نمایش را تاثیر گذار دانست و عنوان کرد:متوجه شدم که چگونه اجرای این نمایش همه حضار و تماشاگران را تحت تاثیر قرار داد.
وی در پایان از اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و کسانی که دراجرای این تئاتر تلاش کردند قدردانی و تشکر کرد.

دوست داشتم صبوری مادران شهدای والا مقام را به تصویر بکشم
نرگس رسالتی  کارگردان و بازیگر تئاتر گلزخم نیز در گفتگو با کبنا با اشاره به اینکه بیش از 2 سال است که قصد اجرای این تئاتر را داشتم ولی به دلایلی موفق نشدم اظهار کرد:امسال با همکاری ثارالله آ ذریتون توانستیم نمایش را به روی صحنه ببریم.
نرگس رسالتی با بیان اینکه موضوع تئاتر به جنون رسیدن زنی خرمشهری است  که 3 فرزند و همسر خود را درجنگ تحمیلی از دست می دهد  و پیکر مطهر هیچکدام از شهدای خود را نتوانست تحویل بگیرید تصریح کرد:زمانی که از او برای شناسایی پیکر مطهر یکی از فرزندانش می خواهند به تهران بیاید،آنجا متوجه می شود پیکر مطهر فرزند شهیدش را به مادری دیگر تحویل دادند که وقتی متوجه حال پریشان آن زن می شود،اعلام می کند که پیکر فرزند وی نیست تا رویای آن مادر شهید که شمالی است  را از بین نبرد.
وی به تصویر کشیدن صبوری و سختی های مادران شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن را از اهداف انتخاب این تئاتر عنوان کرد.
به گزارش کبنا از دهدشت،نمایش «گلزخم» با موضوع دفاع مقدس و به تصویر کشیدن صبوری مادران شهدا به کارگردانی «ثارالله اذریتون» و «نرگس رسالتی »و بازی تک بازیگر زن«نرگس رسالتی»  در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ساعت 18:30 عصر تا 8 مهرماه در حال اجرا ست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1