کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

همایش «با زینب (س) تا انقلاب اسلامی» در یاسوج برگزار شد /

5 مهر 1397 ساعت 12:54

این همایش با مشارکت امور بانوان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرمانداری شهرستان بویراحمد و بسیج جامعه زنان برگزار شد.


 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقایع عاشورا وهمه رفتارهای حضرت زینب (س) سرمشق و الگو است، چون حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت و آموزگار حیا و عفت است.
 به گزارش کبنا، «آذر صفایی نیا» در اولین همایش استانی «با زینب (س) تا انقلاب اسلامی» در یاسوج افزود: حضرت زینب (س) در دامان حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان نخستین شهیده راه ولایت و امامت و حلقه اتصال نبوت به امامت پرورش یافت و همه تلاش‌ها باید برای ترویج ارزش‌های این دو بانوی بزرگ عالم باشد که باعث استحکام ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص در حوزه بانوان می‌باشد. 
وی با تسلیت ماه محرم، اظهارکرد: حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا بود و پیام عاشورا این است که الگوشناس و الگو پذیر باشیم و رفتار و سیره آنها را در زندگی عملیاتی کنیم و خودمان را با این الگوها هماهنگ سازیم.
 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز پیام عاشورا به عنوان یک گوهر گرانبها آثار آن در همه عرصه‌ها سبب بصیرت و آگاهی شده است، افزود: زنان جامعه دینی باید این آمادگی را داشته باشند که به عنوان یک مادر انقلابی و الگو پذیر از حضرت زینب (س) حرکت کنند. 
صفایی نیا با اشاره به اینکه، برای حفظ اصول و ارزش‌های دینی که دستاورد خون هزاران شهید، جانباز و آزاده و صبوری و استقامت خانواده آنهاست، تصریح کرد: انتظار از یک زن مسلمان این است با حجاب و تربیت اسلامی خود، فرزندانی سالم، بصیر، آگاه، صالح و آزاده برای رشد و پویایی و تعالی فردی، اجتماع و جامعه پرورش دهد. 
وی ادامه داد: استفاده از تجربیات ۴۰ ساله در قالب عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دینی، تربیت فرزند، تحکیم بنیان خانواده، اجتماع، جامعه و در هر عرصه‌ای به عنوان یک فرد مسلمان تاثیر گذار است. 
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی ها در دوران درخشان دفاع مقدس الهام از حضرت زینب (س) بود و همه باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم استفاده و برنامه ریزی نماییم تا یک تهاجم و حرکت رو به جلو از لحاظ فرهنگی و اقتصادی ایجاد شود.
 صفایی نیا با بیان اینکه راه سعادت در این است که تمام تلاش بر رویکرد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان با رفتارها و عملکردهای ارزشی و اسلامی باشد، بیان کرد: تبیین سیره حضرت زینب (س) برای نسل جوان و به ویژه دختران سبب می‌شود در مقابل ظلم و بی عدالتی و در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم بمانند.
 وی، محورهای این همایش را تبیین و سیره عملی حضرت زینب (س) در اسلام و با هدف تبیین رسالت حضرت زینب (س) در ماندگاری واقعه عاشورا دانست و اظهار کرد: همچنین بزرگداشت هفته دفاع مقدس از دیگر محورهای برگزاری این همایش بود.
 به گفته وی، این همایش با مشارکت امور بانوان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرمانداری شهرستان بویراحمد و بسیج جامعه زنان برگزار شد.
 


کد مطلب: 403274

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403274/همایش-زینب-س-انقلاب-اسلامی-یاسوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1