تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۰۳۲۲۴
به بهانه 5 مهرماه روز جهانی جهانگردی؛

اعتماد به تخصص و انقلاب در زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۰
اعتماد به تخصص و انقلاب در زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛به قلم علی اکبر پاک:
 
 
پنجمین روز از مهرماه به عنوان روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری نام‌گذاری شده، این روز هم در تقویم کشورمان و هم در تقویم جهانی ثبت شده است بنابراین سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.
 
 
انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود و هدف از گرامی‌داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
 
 
پرواضح است که گردشگری امروز به یکی از محورهای اصلی توسعه در برخی کشور ها تبدیل شده است. در سال‌های اخیر نیز کشور عزیزمان ایران اسلامی شاهد توسعه صنعت گردشگری بوده، اما در این بین استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن جاذبه‌های طبیعی بکر سالانه شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده است.
 
 
در گذشته این استان زرخیز در جذب گردشگر به دلیل نبود زیر‌‌ساخت‌ها دچار مشکلات فراوانی بود اما با آغار به کار دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه این دولت به بحث گردشگری این فرصت برای کهکیلویه و بویراحمد فراهم شد تا بتواند از این صنعت پاک در کشور درآمد‌زایی خوبی داشته باشد و آمارها و تحلیل‌ها هم نشان می‌دهد که گردشگری کهگیلویه بویراحمد در چند سال اخیر رشد بالایی داشته است.
 
 
انتصاب محمود باقری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد گردشگری به عنوان مدیرکل دولت تدبیر و امید در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نقطه عطفی در توسعه گردشگری استان بود به گونه‌ای که در زمان تصدی وی با انتخاب تیم کارشناسی و اعتماد به قشر جوان در سیستم مدیریتی این اداره‌کل توانست تحولات بزرگی را در زمینه جذب گردشگر و ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در استان فراهم سازد.
 
 
اگرچه کهگیلویه و بویراحمد در جذب گردشگر تا دیروز در ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها که سرویس بهداشتی بود مشکلات فروانی را داشت اما خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و مدیریت علمی این دستگاه امروز علاوه بر فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه، کهگیلویه و بویراحمد به دنبال زیرساخت‌های بزرگی مانند هتل 4ستاره، پارک آبی و تله کابین است تا بتواند از صنعت گردشگری اشتغال‌زایی و درآمدزایی خوبی داشته باشد.
 
 
امروز با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان مانند ایجاد پارک‌های اسکان مسافر و تجهیز اردوگاه‌های تفریحی و همچنین اعتماد به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری شاهد این هستیم که در برخی از مواقع سال چند برابر جمعیت مرکز استان گردشگر وارد یاسوج می‌شود و همچنین در اوایل بهار شهرستان‌های گرمسیری استان مانند کهگیلویه، گچساران، لنده، چرام و بهمئی میزبان حضور گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور هستند.
 
 
گردشگری امروز در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از سه محور اصلی توسعه استان محسوب می‌شود و این فرهنگ برای مردم جا افتاده است که بتوانند از این صنعت درآمد‌زایی خوبی داشته باشند.
 
 
اما توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر تنها به ایجاد زیر‌ساخت‌ها ختم نشده است و با حمایت در قالب طرح اشتغال فراگیر روستایی توانسته اشتغال‌زایی خوبی را در روستاها برای جوانان این استان فراهم سازد.
 
 
ایجاد واحدهای بوم‌گردی‌ در روستاها که مورد استقبال گردشگران نیز در این چند سال قرار گرفته است نقطه عطف دیگری در توسعه صنعت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
 
 
در هر حال، نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که هرگاه به افراد علمی و تخصص‌ها اعتماد کرده پیشرفت‌های خوبی نصیب ملت شده است و امروز با نگاه اجمالی به صنعت گردشگری کهگیلویه و  بویراحمد در زمینه اشتغال و در‌آمدزایی می‌توان گفت که دوره مدیریت محمود باقری در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دوره تحول و انقلاب در زیر‌ساخت‌های گردشگری استان بوده است.
 
 
امید است که همچنان با رشد صنعت گردشگری، شاهد اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1