تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۱۷۲
با مشارکت سپاه فتح در ۴ ماه؛

افتتاح اورژانس جاده‌ای دشت‌روم بویراحمد / سردار بوعلی: دست پروژه‌های بر زمین مانده را می‌گیریم

۰
عکس تزئینی می باشد
عکس تزئینی می باشد
کبنا ؛چهار ماه پیش کلنگ احداث اورژانس جاده‌ای دشت‌روم بویراحمد توسط فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد و امروز این پروژه عمرانی که با مشارکت سپاه و یکی از بانک‌های استان، فرمانداری بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کبنا، چهار ماه پیش بود که کلنگ احداث اورژانس جاده‌ای دشت‌روم بویراحمد توسط فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد و امروز این پروژه عمرانی که با مشارکت سپاه، فرمانداری بویراحمد  و یکی از بانک‌های استان و دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره‌برداری رسید.
سردار یدالله بوعلی در این مراسم گفت: یکی از رویکردهای که همواره سپاه دنبال می‌کند این که در هر جایی از استان که مشکلی وجود داشته باشد بر حسب وظیفه پاسداری مشکل را احصا و برای بررسی به متولیان ارجاع می‌دهیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ممکن است مسوولان به دلیل مشکلات مالی و اعتباری و یا در برنامه نبودن پروژه‌ای آن را اجرا نکنند که وقتی متوجه چنین مشکلی شویم که مسوولی به این دلائلی که ذکر شد نتواند پروژه‌ای اجرا کند وظیفه ما این است که کمک کنیم.
وی با بیان اینکه دنبال دخالت در کار هیچ کسی نیستیم، افزود: به شدت دنبال حل مشکلات و باز شدن گره‌ها هستیم و بعد از به سرانجام رسیدن پروژه‌ها، افتخار کار برای همان دستگاه است.
ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه اورژانس جاده‌ای دشت‌روم با همکاری فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بانک انصار و سپاه هستیم که با کار جمعی این پروژه به سرعت انجام گرفت.
وی عنوان کرد: پروژه اورژانس جاده‌ای دشتروم اگر در ردیف اعتبارات قرار می‌گرفت زمان زیادی صرف می‌شد تا اعتبار دریافت کند اما با توجه به حادثه‌خیز بودن محور، ورود پیدا کردیم و این پایگاه مشارکتی را احداث کردیم.
بوعلی عنوان کرد: تلاش ما این است که همه مسوولان با کمک و همکاری از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و به الگو تبدیل شویم.
در ادامه جلال پوران‌فر رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مشارکت سپاه پایگاه اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ به متراژ ۱۵۰ مترمربع در طول ۴ ماه و با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان احداث شد.
وی عنوان کرد: محور یاسوج-بابامیدان از محورهای پر تردد و‌ پرخطر استان است که تعداد مجروحین ۵ سال اخیر در این محور بالغ بر دو هزار نفر و تعداد کشته‌ها ۶۵ نفر است.
وی عنوان کرد: پایگاه ما به صورت کانکسی بود به همین پرسنل اورژانس در مضیقه بودند و نبود یک مکان خوب احساس شد که با مشارکت سپاه مکان جدید احداث شد.
پوران‌فر با تاکید بر همکاری سپاه در سایر پروژه‌های اورژانس ۱۱۵ گفت: تعدادهای پایگاه‌های استان ۴۵ مورد است که ۴۳ پایگاه زمینی و دو‌پایگاه هوایی است و از سال ۹۲ تاکنون ۲۷ پایگاه به پایگاه‌های ما اضافه شد.
وی با اشاره به طرح توسعه چهارم و پنجم اورژانس گفت: افتتاح پایگاه اورژانس چیتاب و قلعه دختر را در دستور کار قرار دادیم که با افتتاح این پایگاه‌ها طرح توسعه چهارم و پنجم به اتمام رسید و وارد طرح توسعه ششم خواهیم شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محورهای اصلی استان دارای ۱۰۰ درصد پوشش اورژانس هستند و محورهای فرعی را در دست داریم که برنامه ششم مربوط به محورهای روستایی و فرعی است.
این مسوول بیان کرد: به لحاظ مسافتی از نرم کشور پیش هستیم و در هر ۱۲ کیلومتر یک پایگاه داریم که نرم کشوری ۳۵ کیلومتر است.در محورهای اصلی مشکلی نداریم و‌ مشکل ما در محورهای روستایی و فرعی است.
وی با اشاره به تلاش برای کاهش زمان‌ پایگاه‌های اورژانس گفت: در طرح ششم ۱۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای مصوب شده که زمان پایگاه‌ها در محورها ۳۵ کیلومتر کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه میانگین زمان اورژانس در استان ۶.۷ ثانیه است، گفت: تعداد پرسنل اورژانس ۳۰۰ نفر هستند که حداقل ۷۰ نفر نیاز داریم که به نرم کشوری برسیم.

اجرای ۱۷۶ پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فتح در سال گذشته/به دنبال به نتیجه رساندن طرح‌های بر زمین مانده
 سردار یدالله بوعلی با اشاره به اقدامات سپاه طی سال گذشته گفت: سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بیش از ۱۷۶ پروژه محرومیت‌زدایی در استان شروع کرد که بخش عمده از این پروژه‌ها رو به اتمام و در حال بهره‌برداری است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در هفته دفاع مقدس بیش از ۳۵ پروژه را در سطح استان افتتاح می‌کنیم که این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی است،ضمن اینکه پروژه‌های مشارکتی با رویکرد سپاه با کمک چند دستگاه انجام می‌شود یعنی وقتی کاری مربوط به اداره‌ای است ما با کمک گرفتن از خیرین، دستگاه‌ها، اداره مربوطه و مردم به صورت قاطع از طرفیت سپاه استفاده می‌کنیم تا مشکل حل شود و پروژه به نتیجه برسد‌.
وی بیان کرد: براساس روحیه پاسداری هر انچه که در توان باشد از دستمان برآید تکلیف ما است که انجام دهیم و به دنبال این هستیم که هر کار بر زمین مانده در استان را به نتیجه برسانیم.
بوعلی بیان کرد: یکی از این پروژه‌های مشارکتی پایگاه اورژانس دشت‌روم است که با کمک فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی احداث شد و به غیر از این پروژه چهارمین پروژه درمانی شامل سه مرکز بهداشت و درمان و یک پایگاه اورژانس جاده‌ای در چهار نقطه ورود پیدا کردیم و چهار مشکل راحل و فصل کردیم.
سردار بوعلی با بیان اینکه روند احداث مشارکتی پروژه‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: در مسکن مددجویان با مشارکت سپاه، کمیته امداد، خیرین و مددجو ۸۰۰ واحد در برنامه داریم که ۱۰۰ واحد شروع شده و به مرور عملیاتی می‌شود تا مشکل مسکن مددجویان حل و فصل شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات تسهیلاتی واگذار کردیم که ۶۲۰ پروژه تولیدی را توانستیم عملیاتی کنیم.
وی به پروژه‌های قرارگاه پیشرفت اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه‌ها دهستان‌هایی که نسبت به سایر مناطق محرومتر بودند به عنوان نقطه هدف مشخص کردیم و پروژه‌های متعددی خارج از پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا کردیم که شامل ۳۷ پروژه آب شروع کردیم که ۱۲ مورد شامل اب شرب و کشاورزی در همین هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته توسط سپاه، اعزام بیش از ۱۵۲ گروه جهادی به مناطق محروم را داشتیم که این گروه‌ها در موضوعات مختلف فرهنگی،آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و عمرانی فعالیت کردند و در حال حاضر هم این نیروها که شامل گروه‌های داوطلب و بسیج محلات هستند در حال فعالیت در مناطق محروم هستند.
 بوعلی عنوان بیان کرد: برنامه‌های خاص دفاع مقدس بازسازی عملیات ثامن‌الائمه‌، نمایشگاه سیر تحولات انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله است که مردم را با اتفاقات و حوادث آن زمان آشنا می‌کنند.
فرمانده سپاه فتح در ادامه از افتتاح طرح پرورش ماهی خبر داد و گفت: بازنشستگان سپاه پروژه‌ پرورش ماهی احداث کردند که فاز اول این پروژه به ظرفیت ۳۰ تن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: قبور شهیدان نیازمند توجه ویژه است که مزار شهیدان پیرشه آنطور که باید توجه نشد که سپاه به این مورد ورود کرد و اعتباراتی هزینه شد که امروز افتتاح می‌شود، همچنین افتتاح بیمارستان صحرایی در دهستان ظفرآباد منطقه چین شهرستان بویراحمد را خواهیم داشت‌.
وی با بیان اینکه بخشی از کارهای سپاه کمک به مشارکت‌های مردمی است، افزود: مساجد زیادی در مناطق محروم هستند که ممکن است مردم نتواند این پروژه‌ها را به نتیجه برساند نظر ما این نیست که صفر تا ۱۰۰ کار را به عهده بگیریم مردم بانی پروژه‌ها باشند و ما فقط به آنها کمک کنیم.که ۲۸ مسجد در دست اجرا داریم که ۱۰ مساجد آماده بهره‌برداری در هفته دفاع مقدس است و سایر مساجد تا هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسند.
وی گفت: ۵ سالن ورزشی در روستاهای ممبی، جاورده، دشت‌روم و ..، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1