تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : ۴۰۳۱۲۷
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

گوهرگانی: با حضور «احمدی» اقتدار به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگشت / دست پدرخوانده‌های سیاسی در معادلات استان قطع شده است / تخریب‌گران استاندار ره به جایی نمی‌برند، استان را بدنام نکنید / حرف‌های حمله کنندگان به استاندار نه منطقی و نه عقلانی است

۲۷
۰
گوهرگانی: با حضور «احمدی» اقتدار به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگشت / دست پدرخوانده‌های سیاسی در معادلات استان قطع شده است / تخریب‌گران استاندار ره به جایی نمی‌برند، استان را بدنام نکنید / حرف‌های حمله کنندگان به استاندار نه منطقی و نه عقلانی است
کبنا ؛جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج به علت تخریب استاندار استان اشاره و اظهار کرد: با حضور علی محمد احمدی اقتدار به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگشته است.
گوهرگانی در این گفت‌وگو با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین و همچنین تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: اقدامات یک سال گذشته تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه دستگاه‌هایی که در این خصوص خدمات و تسهیلات به متقاضیان، سرمایه‌گذاران و همه عزیزانی که در استان ما در همه زمینه‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری فعالیت می‌کنند، را توضیح می‌دهیم.
مهمترین اقدامات استان در حوزه اقتصادی را توضیح دهید؟
من در اینجا گزارش کارهایی که بر اساس آمار موثق و در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود و هم از طریق دستگاه‌های متولی و تخصصی به وزارتخانه‌ها ارائه می‌شود و توسط معاونت امور اقتصادی جمع‌بندی می‌شود، را ارائه می‌دهم.
در راستای تولید، اشتغال و رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به چند مورد اشاره می‌کنم، مهم‌ترین تسهیلاتی که در استان هست با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث جذب اشتغال و تسهیلات روستایی و عشایری داشته و دارد و تسهیلات کم‌بهره‌ای هم هستند. به استان ما در فاز اول 1071 میلیارد ریال ابلاغ شد که این مبلغ خوشبختانه در کارگروه‌های فنی و تخصصی که با حضور بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید استان و دستگاه‌های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری استان تشکیل‌ شد، 1462 طرح معرفی‌ شده است که این طرح‌ها حدوداً 467 میلیارد تومان نیاز دارد. حدوداً 86 میلیارد تومان تا کنون به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و بیش از 58 میلیارد تومان پرداخت‌ شده و فراتر از 53 در صد این تسهیلات جذب‌ شده و 81 درصد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
پرداخت این تسهیلات تقریباً در 5 ماهه اخیر شروع که استان ما جایگاه ویژه‌ای بین استان‌های دیگر داشته که توانسته از این تسهیلات استفاده کند و حق استان هم هست، این تسهیلات کم‌بهره با حداکثر 6 درصد است.
در زمینه‌ی جذب تسهیلات اشتغال فراگیر باز هم یکی از استان‌هایی هستیم که با جذب 110 میلیارد تومان تسهیلات داشتیم و 527 طرح را دستگاه‌های اجرایی معرفی کردند که البته بانک‌های ملی، سپه، صادرات، رفاه، کشاورزی، توسعه تعاون و تجارت بانک‌های که طرف قرارداد تسهیلات فراگیر هستند با متقاضیان خاص که مراجعه می‌کنند. که از این طرح‌های معرفی‌شده 193 میلیارد تومان طرح مصوب هست که این طرح‌ها هم ایجادی و هم سرمایه در گردش هستند و تا کنون 109 مورد حدوداً 6 میلیارد و 480 میلیون تومان به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و 5 میلیارد و 440 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
علت اینکه در این تسهیلات میزان انعقاد قرارداد پرداختی‌ها کم هست به خاطر این است که بیشتر متقاضیان به تسهیلات ارزان قیمت مراجعه می‌کنند، البته تسهیلات ارزان‌قیمت عنوان آن مشخص است که در مناطق روستایی و عشایری هست و مشمول شهر و شهرهای بیشتر از 10 هزار نفر جمعیت نمی‌شود.
اما تسهیلات اشتغال فراگیر افرادی که سرمایه‌گذار و در شهرک‌های صنعتی و یا محدوده شهر هستند که مشمول تسهیلات کم‌بهره نمی‌شود، این طرح (اشتغال فراگیر) از فروردین‌ماه امسال شروع‌ شده و امیدواریم که در این قسمت هم درصد جذب خوبی داشته باشد.
در زمینهٔ تسهیلات رونق تولید، نوسازی و بازسازی صنایع، 705 طرح و واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، خوشبختانه در این مورد یعنی رونق کارگاه‌ها و طرح‌های نیمه فعال، حتی غیرفعال و راکد بالغ‌بر 223 میلیارد تومان تسهیلات در این یک سال گذشته توانسته‌ایم جذب کنیم.
عملکرد استان در زمینهٔ طرح کارورزی که جز طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزای استان هست و مورد تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دولت نیز هست، بیش از 8 هزار نفر کارورز در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند و با توجه به دستورالعمل و آیین‌نامه‌ها حدوداً 2 هزار و 185 نفر واجد شرایط بودند و واحدهای پذیرنده کارورز 638 واحد داشتیم و تعداد 355 کارورز قرارداد منعقد کردند و سهم پیش‌بینی‌شده برای استان ما حدوداً هزار و 575 نفر است و حدوداً 23 درصد در این بخش تحقق پیدا کرد، یکی از مواردی که بازدارنده این موضوع بوده است خود کارورزان است. با توجه به آن مبلغ پرداختی از سوی واحدهای پذیرنده و مدت‌زمانی که باید در آن‌ واحد بگذرانند متأسفانه این فرهنگ برای فارغ‌التحصیلان ما جا نیفتاده است و سیاست این طرح این بوده که کارورزان تشویق شوند با حضور در محل کارگاه‌ها از تجارب صنعت گران و سرمایه‌گذاران استفاده کنند و بهره‌مند شوند از آن‌ طرف هم واحدهای پذیرنده از علم و توان دانش فنی این کارورزان استفاده کنند و یک ارتباط دو طرفه‌ای باشد و بعد این کارورزان تشویق شوند که به سمت‌وسوی کارهای خصوصی بیایند و واحدهایی که می‌توانند برای بقیه کارآفرینی داشته باشند.

این فرهنگ در استان ما جا نیفتاده و عموماً همه به دنبال کار دولتی هستند که ما از همه عزیزانی که طرح کارورزی آن‌ها مورد تائید شورای سیاست‌گذاری‌ها است و با توجه به اینکه واحدهای پذیرنده خوشبختانه 638 مورد آن این ثبت‌نام را انجام داده‌اند به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند که مشکلشان در این خصوص برطرف شود.
در حقیقت برای جذب تسهیلات و سرعت بخشیدن به روند کار در قالب گروه‌ها و کمیته‌های مختلف جلسات متعددی که مهم‌ترین جلسات کمیته فنی، کمیته شورای اشتغال، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصادی، نشست تعاملی با دانشگاه‌های استان و شورای بانک‌های عامل استان را با دستگاه‌های اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل داریم، به‌صورت 15 روزی یک‌بار یا حداقل ماهی یک‌بار جلسات مختلفی در استانداری برگزار می‌شود تا بتوانیم جهت جذب اعتبارات در بخش‌های مختلف روند خدمت‌رسانی به متقاضیان را تسهیل گری کنیم و بتوانیم شرایطی فراهم کنیم در این کارگروه‌ها مشکلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی، مشکلات بانک‌ها و سرمایه‌گذاران همه به‌نوعی دیده شود که با یک تعامل بیشتر در مدت‌زمان کمتری از این فرصتی که برای استان پیش‌آمده استفاده کنیم.
 
 با صحبت‌های که فرمودید اما تغییرات و تحولاتی در وضعیت اقتصادی استان مشاهده نمی‌شود؟! این موضوع بیشتر به چه چیزی ارتباط دارد؟
در رابطه با اینکه با اجرای این طرح‌ها هنوز شاهد تحول در اقتصاد استان نیستیم، شاید مهم‌ترین اثر آن به این بر گردد که ما واحدهایی که توانسته‌ایم به بهره‌برداری برسانیم و مردم این وضعیت تولید و اشتغال را بیشتر لمس کنند واحدهای کوچک و خردی هستند که تعداد افراد زیر 50 نفر را مشغول به کار کرده است، به‌ غیر از کارخانه سیمان مارگون، کارخانه سیمان یاسوج و پتروشیمی گچساران بقیه واحدهای ما حتی واحدهای متوسط هم نیستند، بقیه واحدها خرد و متوسط هستند که این واحدها کمتر در دید عموم هستند و یا اثر کمتری در خصوص روند جذب نیروهای بیکار دارند.
 طرح‌هایی  همکه کارآفرینی، خوداشتغالی و کارگاهی هستند یا در منازل یا در روستاها هستند و اشتغال‌زایی در حد چهار یا 5 نفر است. نیز تاثیر زیادی بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی ندارند.
ما کارگاه‌های بزرگی در سطح استان نداریم.
اگر پالایشگاه‌های بزرگ در سطح استان به بهره‌برداری برسند، همانند صنعت نفت گچساران قطعاً نیروهای زیادی مشغول به کار می‌شدند و نمود کاری بیشتر داشت طرح‌های ما همچون آبزی‌پروری در عمق دره‌ها و یا حاشیه رودخانه‌ها هستند و علی‌رغم اینکه بیش از 140 مورد واحد آبزی‌پروری است اگر جاده از کنار این طرح‌ها بگذرد دیده می‌شود که این پتانسیل عظیم استان را ما کمتر لمس می‌کنیم که این صنعت خیلی خوبی برای استان ما هست و خوشبختانه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینهٔ تولید ماهیان سرد آبی جایگاه سومین کشور را دارد.
5 هزار نفر مشغول به کار شدند
اما با همین طرح‌های خرد و کوچکی که در یک سال گذشته در استان ما در دهه فجر و هفته دولت به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند بیش از 5 هزار نفر  در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری کسب‌وکارهای مختلف در سطح استان بر اساس سامانه‌هایی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخصات این افراد هست مشغول به کار شدند و این عدد کمی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
برگشت 16 طرح غیرفعال
خوشبختانه 16 طرح غیرفعال را با سرمایه‌گذاری بیش از 15 میلیارد تومان به چرخه تولید برگشتند و یکی از مواردی که مورد تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان در خصوص اینکه ما بتوانیم پیشرفت فیزیکی طرح‌های پتروشیمی را پیشرفت فیزیکی را سرعت دهیم، در یک سال گذشته پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران از 32 درصد به بیش 54 درصد رسیده و بیش از 180 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در این پروژه هزینه شده که 900 نفر در این صنعت مشغول به کار هستند یا پتروشیمی دهدشت که از مهم‌ترین طرح‌هایی است که شروع عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد به‌صورت EPC انجام‌شده است و پتروشیمی بویراحمد به دنبال اخذ مجوزهای خوراک، محیط‌زیست، آب، زمین و غیره هست که برخی از مجوزها را گرفته و مقدمات لازم را برای کلنگ زنی دارد، ایجاد گیاهان دارویی در شهرستان گچساران، فاز دوم کارخانه سیمان یاسوج با توجه به رکود اقتصادی که در کشور داریم اما سال گذشته با تخصیص اعتبار توانسته‌ایم ظرفیت 200 تن در روز را به این کارخانه اضافه کنیم و فاز دوم کارخانه آجر کهگیلویه هست که به مرحله تکمیل رسیده است که برای طرح‌های بزرگ کارهای خوبی شده و سرعت مطلوبی در کارها مشهود است که امیدواریم روزی با اتمام صد در صد این طرح‌ها موارد زیادی از جوانان بیکار و اشتغال‌زایی را لمس کنیم.
احداث نیروگاه‌های خورشیدی و 2 نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران که به‌عنوان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی 500 مگابایتی هستند، در حال اجرا است که در شهرستان کهگیلویه به ارزش 325 میلیون یورو کلیه مجوزهایش را اخذ کرده و در حال اجرا است و بیش از 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیروگاه مشابه هم در شهرستان گچساران در حال اخذ مجوزها و فراهم کردن برای شروع به کار است.

از مهم‌ترین مواردی که ما می‌توانیم در رونق اقتصادی استان کمک کنیم، پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی است که از گذشته و در سال جاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان اقتصادی کوثر و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) وجود داشته و با پیگیری‌های صورت گرفته هم مسئولین این نهادها که به استان سفر کردند و هم جلسات تخصصی صورت گرفته که برخی از این طرح‌ها و تفاهم‌نامه در مرحله اجرا هستند و به‌ عنوان‌مثال پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده که حداقل بیش از 5 بار رئیس بنیاد مستضعفان به استان سفر کردند و بازدیدهای میدانی انجام گرفت و جلساتی هم برگزار شده و به جد هم پیگیر هستند که این طرح به‌صورت مستمر در حال پیگیری است و یا اینکه بیش از 50 درصد تفاهم‌نامه اقتصادی میان استانداری و کمیته امداد حضرت امام (ره) در زمینه‌های مختلف تحقق پیداکرده است.

سرمایه‌گذاری 73 میلیارد تومان در زیلایی
 محرومیت‌زدایی در منطقه زیلایی است که مورد تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم هست که در برنامه کاری دستگاه‌ها است و در بازدید استاندار از آن منطقه و وضعیت محرومیت را از نزدیک مشاهده کردند. همان ابتدا به‌ ساکن در زمینه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، بهداشت و درمان و آب‌رسانی دستور دادند که معاونین استاندار و دستگاه‌های متولی موضوع طرحی را با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آماده کنند که برای این محرومیت‌زدایی 10 طرح اساسی مصوب شد و تفاهم‌نامه‌ای هم با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری بالغ‌بر 73 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند که در حال پیگیری است و امیدواریم در زمینه‌های مختلف تحقق پیدا کند.

سند توسعه شهرستان بهمئی طراحی می‌شود
در گام بعدی محرومیت‌زدایی از شهرستان بهمئی مورد تأکید دولت است که دولت تدبیر و امید بر اساس شاخص‌ها و آیتم‌ها همچون وسعت جغرافیایی شهرستان، تعداد بیکاری و وضعیت معیشت مردم و آیتم‌های متعددی که مدنظر دارد. شهرستان بهمئی در زمینهٔ توسعه و پیشرفت بر اساس شاخص‌هایی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کشور داشته انتخاب‌شده که در حال تنظیم طرح توسعه این شهرستان در استان هستیم در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی و شهری. و سند توسعه شهرستان بهمئی هم پیگیری شده و به وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری هم ارسال‌شده و با پیگیری‌های «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بین 429 شهرستانی بودیم که شهرستان بهمئی برای محرومیت‌زدایی از آن انتخاب‌شده که در واقع 31 شهرستان در کل کشور انتخاب‌شده و شهرستان بهمئی هم مورد تأکید استاندار و این برای استان مورد افتخار است.
 
در یک‌سالگی استانداری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم ازنظر شما مهم‌ترین ویژگی بارز «علی‌محمد احمدی» چیست؟
البته حضور آقای استاندار جناب دکتر «احمدی» در استان ما شهریورماه سال گذشته بود، بله فرمایشات شما درست است و یک سال است که آقای دکتر احمدی در استان ما حضور دارند، از مهم‌ترین ویژگی‌های که جناب آقای استاندار داشتند البته بنده توفیق همکاری به‌ عنوان خدمت گذار با چندین استاندار را داشته‌ام و در سطح استانی و شهرستانی حداقل با 6 یا هفت استاندار در طول خدمتتم، کارکرده‌ام و همه عزیزان  زحمات زیادی را برای این استان کشیده‌اند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته‌اند که بنده به گذشته ورود نمی‌کنم اما به‌عنوان یک شهروند استانی و به‌عنوان معاون استاندار شاید مواردی را در خصوص جناب آقای دکتر «احمدی» که برای بنده ملموس هست و از جز محاسنی که یک فرد در مسند استانداری و نماینده ارشد دولت باید داشته باشد، می‌توانیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان اجرای قانون و توجه ویژه‌ای به قانون، نظم دهی در جلسات و خروجی محوری در جلسات، پیگیری مستمر و سفرهای شهرستانی است که در استان ما همیشه به عنوان معضل و مشکل به شمار می‌رفت و باعث عدم پیشرفت استان و شهر شده است، همین نگاه‌های قومیتی در انتصابات و توزیع اعتبارات و بقیه مواردی که نمی‌خواهم اشاره‌ کنم خوشبختانه دیدگاه ایشان حذف نگاه قومیتی و مبارزه با قانون‌گریزی است، در بحث همان محرومیت‌زدایی ما همه شاهد هستیم از مهم‌ترین مناطق جغرافیایی محروم؛ زیلایی، لنده، بهمئی، باشت و چرام است که ایشان توجه زیادی به محروم زدایی در این مناطق دارد به نظر بنده اقتدار حاکمیتی به استانداری تا حدود زیادی برگشته، قبلاً شاید دستگاه‌ها خودسر و بخشی نگاه می‌کردند اما الآن به‌صورت فرا بخشی نگاه می‌کنند و دستگاه‌های خدمات رسان، بانک‌ها و سازمان‌هایی که واقعاً به مردم و متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند، قبلاً هر شخصی بر اساس آیین‌نامه و شیوه‌نامه و سلیقه‌ای عمل می‌کردند اما امروزه خوشبختانه در قالب یک قانون و بر اساس فرا بخشی است که این از دیدگاه ایشان بوده است، در حقیقت با اقتدار حاکمیتی آقای استاندار توانسته آن جایگاه استانداری را برای توزیع اعتبارات، گزارش دهی، گزارش‌گیری و نظم داخلی دستگاهی تا حدود زیادی به دستگاه‌ها تفهیم کند.
در زمینهٔ توازن منطقه‌ای، انتصابات، توزیع اعتبارات و توسعه مناطق در دیدگاه ایشان توازن و عدالتی هست و برای ایشان فرقی ندارد.

دلایل مخالفت عده‌ای با استاندار چیست؟
در حقیقت دست پدر خوانده‌های سیاسی که در معادلات سیاسی استان در گذشته نقشی ایفا می‌کردند را با نگاه مدیریتی‌شان حذف کرده که بتواند یک توازنی را برقرار کند.
در شعارشان هم بود که توجه ویژه‌ای به زنان و جوانان می‌کنیم و نشان هم داده‌اند، شاید استان ما یکی از محدود استان‌هایی است که فرماندار زن برای شهرستان دنا انتخاب کرده است و هم فرد توانمندی بوده و هم حق زنان بوده که در این جایگاه قرار بگیرند و هم جوانان خوبی را در انتصاب‌هایشان انتخاب کرده که جناب آقای «مرادی» مدیرکل حوزه ریاست، مهندس «عظیمی فر»، «محمدی تبار»، «مفتح»، «موسوی» و ... از این افراد هستند.
 
دلایل را بیشتر توضیح دهید؟
همه‌کسانی که قبلاً به‌نوعی خودشان را قیم مردم می‌دانستند و حتی با توجه به نوع نگرششان به سیاست و دولت‌ها سهم خواهی و در معادلات سیاسی، انتصابات و عزل‌ها تصمیم‌گیری می‌کردند و موارد متعددی که شاید کم هم در استان نیستند، سراغ داریم که نه منطقی و نه عقلانی هستند، با مدیریت آقای استاندار کنار گذاشته شدند. قطع یقین وقتی جناب آقای استاندار یا هر فردی اگر بخواهد جلوی این کار را بگیرد و بر اساس قانون عمل کند مورد حمله یک سری از افراد قرار می‌گیرد که این‌ها می‌توانند فرافکنی کنند، دنبال انحراف باشند و کلاً مسائل را به زیر سؤال ببرند، در یک‌کلام کسانی که امروز به آقای استاندار حمله می‌کنند اساس و حرف‌هایشان را که نگاه می‌کنیم نه منطقی و نه عقلانی است و صرفاً به دنبال این هستند که حرف‌های خود به کرسی بنشیند و ایشان هم با توجه به تسلطی که به قوانین و مقررات دارد، در زمینه‌های مختلف انصافاً در زمینهٔ کشاورزی و بودجه‌ریزی یا در تولید و اشتغال تسلط کافی دارد که قطعاً ایشان جلوی این کار را گرفته است.
 
آقای استاندار شایسته‌سالاری مدنظرشان است ....
بله صد در صد شایسته‌سالاری مدنظر آقای استاندار است، ندیده‌ام که در انتصابات هم از نماینده‌ای شاید یا فرد خاصی که خودشان را به‌عنوان بانیان سیاست این استان می‌دانند، خط و مشی بگیرند. شاید مشورت بگیرند اما هر شخصی که به کرسی بنشیند قطعاً آقای استاندار تصمیم می‌گیرد و فکر نکنم هم نگرانی‌هایی که برخی از افراد حمله می‌کنند حالا خصوصاً در این ماه‌های گذشته که به آقای استاندار حمله می‌کنند در روند توسعه استان و در سیاست‌گذاری کلانی که مورد تأکید ایشان هست خللی ایجاد کند.
ما هم شنیده‌ایم که خیلی‌ها در راهروهای وزارت کشور به دنبال تخریب آقای استاندار هستند، قطعاً این عزیزان نباید انرژی‌شان را روی این موضوع بگذارند و دنبال این موضوع باشند. چون آقای استاندار سیاست‌گذاری و برنامه‌اش در راستای توسعه استان هست، به قطع و یقین حضورشان برای تخریب استاندار یا زحمت‌کشان استان و بقیه مدیران زحمت‌کش استان جز اینکه بدنامی برای استان داشته باشد رهی به‌جایی نمی‌برد.
وقتی ما می‌دانیم که استانداری نگاهش به جلسات نگاه کارشناسی و علمی است و تمام‌وقتش چه در جلسات تهران، استانداران، وزرا یا معاونین وزرا در مرکز دارند و یا دستگاه‌هایی همچون نهادهای ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، سازمان تأمین اجتماعی، کمیته حضرت امام (ره)، سازمان برکت یا سازمان اقتصادی کوثر که می‌توانند در استان سرمایه‌گذاری کنند.
 این نگاه صرفاً برای توسعه استان ماست، قطعاً حرص‌وجوشی که ایشان می‌خورد در رابطه با بحث رونق تولید، کار و امید دادن به جوانان ما هست، به‌هرحال استانداری که به قوانین و مقررات تسلط دارد و پیگیر هم هست و هم حقیقتاً باکسی رو در بایستی ندارد، به همین خاطر فکر می‌کنم باید به ایشان کمک کنیم که بتواند درروند توسعه استان برای نقش‌آفرینی بهتر سرعت بیشتری بدهد.
اگر بنده این را الآن بگویم بعداً می‌گویند که ایشان برای پست و صندلی این‌ها را می‌گوید خدا را شاهد می‌گیرم که بنده نه پست خود را دوست دارم و نه تملق می‌کنم و نه اینکه دلم به این پست خوش است، دوست دارم که استانم پیشرفت کند و در خدمت مردم شهیدپرور استان باشم و دست هر عزیزی چه استاندار محترم، نمایندگان، منتقدین دولت و هر کسی که دلش برای عمران و آبادی استان می‌سوزد را می‌بوسم به قطع و یقین بنده به‌عنوان یک شهروند تقاضا دارم و دست همه عزیزان را می‌بوسم که برای روند توسعه، پیشرفت، عمران، آبادی و درآمدزایی مردم استان ما سرعت بگیرد که این روند یاس و ناامیدی و نرخ بیکاری و سایر مواردی که برای مردم عزیز ما آزاردهنده است روزی این چهره زشت پاک شود، در هر  صورت باید استاندار را کمک کنیم.
 
در پایان اگر موردی هست که بیان بفرمایید!
دو مورد که بنده تأکید دارم این است که تسهیلات خیلی خوب ارزان‌قیمت در زمینه‌های مختلف به‌ویژه روستایی و عشایری هست که انتظار ما این بود که مردم عزیز به‌ویژه آن‌هایی که در بخش خصوصی می‌خواهند سرمایه‌گذاری و درآمدزایی کنند و تولید داشته باشند بیشتر استقبال کنند و تا فرصت هست عزیزان مخصوصاً در بانک‌ها پرونده دارند برای جذب این تسهیلات اقدام کنند.
خود بانک‌ها و شعب بانک‌ها در شهرستان‌ها بر اساس سیاستی که به‌صورت متمرکز بانک مرکزی در خصوص پرداخت این تسهیلات دارد اقدام کنند نه بر اساس دستورالعمل و سیاست هر بانکی که در استان ما دارد جا می‌افتد و دیگر اینکه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تخصصی که طرح‌ها و افراد را معرفی می‌کنند، حداکثر نظارت به‌صورت مستمر داشته باشند که انحرافی در روند جذب تسهیلات نباشد و شاهد افزایش تولید اشتغال در سطح استان باشیم.
ستاد تنظیم بازار استان با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی استان، رئیس دادگستری استان، استاندار، تعزیرات حکومتی، دستگاه‌های خدمات رسان و شرکت‌های پشتیبانی مصوباتی دارد که متأسفانه برخی از افراد سودجو رعایت نمی‌کنند گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار برای سودجویی بیشتر خودشان در برنامه کاری خود دارند که این‌ها بدانند با این اقدامشان نمی‌توانند مردم را به‌نظام ناامید کنند و قطعاً از طریق مراجع قانونی با این افراد برخورد می‌شود بنا بر این توصیه می‌شود که این افراد که در استان ما تعدادشان خیلی محدود است، مواظب رفتارشان باشد که قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جالبه کسی که خودش قومیتی انتصاب شده دم از نگاه قومیتی در گدَشته استانداری میزنه. اصلا حضور احمدی در استان موثر نبوده و زور زدن برای تجلیل از وی بی فایده است
حیدر
Iran, Islamic Republic of
جناب گوهرگانی درزمان مدیریتت در جهاد کشاورزی بیش از ۷۰ نفربصورت فله ای استخدام.. که نشدهی. هم پیدا کردی باید بحال این استان.
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار اگه واقعا قانون برای شما اصله همین ببین چه کسی استخدام های فله ای ، بدون ضابطه و فامیلی رو دراستان باب کرد تحقیق کن. که حالا قانون مند شده چند نفر رو به کار گرفته جناب استاندار شک نکن همین آقایون بعد از رفتن شما از استان خیلی. سر شما حرف خواهند زد
سید
Iran, Islamic Republic of
یعنی اقای گوهزگانی واقعا شایستگی معاون استانداری راداری ، حرف از شایسته سالاری میزنی
دوست
Iran, Islamic Republic of
کارنامه آقای دراین استان قابل دفاع نیست.دوگروه ممکن است ازایشون دفاع کنن.یکی آنهایی که پُستی ازدست اوگرفته اندوبدهکارش هستن وبرای بقاخودناگزیرندازاودفاع کنند.سخن معروفی است که"آدمهاازآن جایی دفاع می کنندکه ازآنجا.د"معلوم است دفاع آنهایی که ازجانب احمدی پست گرفته انداعتباری ندارد.
دوم قلم فروشهایی که ابزاردست گروه اول شده اندوباهویت مجهول ومشکوک به دفاع بی منطق ازاستانداربرخاسته اند.
هردوگروه .ودرخدمت یک اصول گرایی ماموریتش اختلاف وتخریب درجریان اصلاح طلبی استان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گوهر گانی.
سید دست افکن
Iran, Islamic Republic of
باعرض تسلیت ایام محرم وشهادت هموطنان عزیزمان درحمله تروریستی اهواز...باآفرین گفتن به شجاعت وبلاغت وفصاحت جناب آقای دکترگوهرگانی که والحق والانصاف مدیری مدبروکاردان ومعاونتی دراستانداری مردم داروپیگیر کارمردم میباشد....مصاحبه جناب آقای دکترگوهرگانی خالی ازلطف و کرم نیست.....معاونتی که خودباتخصص و تدبروبدوراز چاپلوسی ورازنی ازصف به ستاد رسیده است....حضور دکتراحمدی استاندارمحترم باعث بالندگی ورشداستان درهمه جوانب شده که زبان وقلم قاصراست ازعرض کردن گوشه ای ازاین الطاف استاندارمحترم...بالندگی درحوزه راهها...حوزه شهرسازی وشهرداریها...میراث فرهنگی...نمایشگاهها...اشتغال وکارآفرینی...کارخانه های جدید..احیاء کارخانه های راکد...فرهنگ ایثارو شهادت....گلزارمطهرشهداء...کشاورزی......بنده هیچوقت به اصلاحات رای نداده ام...فقط گوشه ای از آنچه دیده ام بیان کردم....باحضور دکتراحمدی دست زیاده خواهان و وارثان به ناحق ومدعیان سلطنت طلب ازحوزه استانداری واستان قطع شده است.........
ابومسلم
United States
اگه استاندار شایسته سالاری ملاک شون بود که شما را به عنوان معاونت انتخاب نمی کردند....
ابومسلم
United States
اقتدار استاندار از انتخاب معاون اون هم خارج از وزارت کشور مشخصه
باشت
Iran, Islamic Republic of
اگه تو . هر چه میخوای بگو . حالا هم رفتی استانداری
رسا
Iran, Islamic Republic of
اخ به حال . ما.جناب گوهرگانی باید به حال استان گریست که مسعول .ا داره.اگه خادمی بد بود چرا چند سال حاضر بودی به ان استاندار کار کنی
متقاضی استخدام
Iran, Islamic Republic of
اگر استاندار قانون مدار.ولین کسی که باید با او برخورد می شد .مگر یادتان رفته در بکارگیری نیرو در جهاد کشاورزی. پس پاسخ دهید که آیا آن همه اعتراض واقعیت داشت یا نداشت
Iran, Islamic Republic of
راستی. چه شد
دلاور
Iran, Islamic Republic of
.ستانی که شما معاون استاندارشی
شهرام
Iran, Islamic Republic of
کم.این دو سال تاجگردون هم تمام می شود به امید خدا امثال شما مسئولین.
Iran, Islamic Republic of
هفت نفر در اداره کشاورزی امتحان داده و قبول می شوند .و هفت نفر از بستگانش از جمله خواهر و خواار زادش و دیگر بستگان وسفارش شده ها جایگزین می کند و با وارد شدن .ه موَر شده لست
رضایی
Iran, Islamic Republic of
اگر همین پدر خوانده های سیاسی نبودند ی آدم ضعیفی مثل ......
مهندس
Iran, Islamic Republic of
اول.و لاغیر.
برزرگترین اشتباه استاندار انتخاب تو بود و با این کار خورد را .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب گوهر کانی عزیز اگر معاون نمیشدی حرفت همین بود فکر نکنم نه بخت بوم
تمجید
Iran, Islamic Republic of
هر کس جای شما باشه از جناب احمدی تعریف و تمجید میکنه چون غیر از این تحت هیچ شرایطی نمیشه
Iran, Islamic Republic of
میشه کمتر.
Iran, Islamic Republic of
وقتی این هم. و معاون شدی باید هم.
Iran, Islamic Republic of
امثا.مملكت را به اينجا رسان.
Iran, Islamic Republic of
چون شما معاون هستی پس همچی خوبه....................
جواد
Iran, Islamic Republic of
باحضور احمدی وتیم مدیریتی ایشان استان نابود شد چه به روز این استان که نیامد
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا.ی بعدشم.نظرت چطوری.د شدید بعدش هم معاون استاندار بنظرت عوامل پشت پرده نبوده که ایطور حرف میزنی ای کاش همین استاندار شما را عزل کنه بعد می بینیم که چطور بر علیه ایشان حرف میزنید
Iran, Islamic Republic of
میگم استاندار گفته بروید و تعریف و تمجید کنید چون پرواز در دیشموک هم همین حرف ها را زد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1