تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۱۲۳
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

برخی چون منافعشان در خطر است، منبر امام حسین(ع) را سکولار می‌دانند

۱
برخی چون منافعشان در خطر است، منبر امام حسین(ع) را سکولار می‌دانند
کبنا ؛حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۳۰ شهریور ۹۷ کبگیان باتوصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز از گناه گفت: متقیان کسانیند که از فرصتهادر تمامی زمینه‌ها بهترین استفاده را می‌کنند وعزیزان دنیا دار المَمَر (خانه رهائی) وآخرت دارالمقر (خانه ماندن) است
وی افزود: خداوند هیچ بنده‌ای را در لذت نعمت دنیاپرستی دچار خودبینی وغرور نکند که عَلَمِ پرچمِ مخالفت بادینِ خدا را برافرازد زیرا خداوند درشیرین ترین بهره بردن از اندوخته دنیا جان از اومیستاند که حسرت وداع دنیا در شدت سَکَراتِ موت سخت‌ترین حال دل کندنشان است.
حجت الاسلام علی وحدانی فر با اشاره به خروجی قیام امام حسین علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام آنچه که امروزه برای تعالی ما و پیشرفت و تثبیت اسلام وعدالت جامعه بشری نیاز بود در قیام کربلا گوشزد کرد وبجای قربانی در عرفات باخروج از مکه خود قربانی ارزش‌های اسلام وعدالتخواهی شد.
دکتر وحدانی فر با اشاره به موضع گیری عده‌ای در سیاسی ندانستن قیام حسین بن علی (ع) تصریح کرد: امام می‌توانست با پذیرفتن پیشنهاد یزید در بهترین مسئولیت و مجلل ترین کاخ‌ها بماند اما با بینش سیاسی بالا و آینده نگری تعالی اسلام و بیداری بشریت درپشت پازدن به امورات دنیوی ذلت نپذیرفت تا امروز اسلام به این عظمت خاص در جهان هزار رنگ دست پیدا کند واصل حرکت امام سیاسی بود!.
وی افزود: برخی‌ها چون در چارچوب اجرائی شاکله قیام امام منافعشان در خطر است منبر و هیئت‌های نهضت امام حسین(ع) را سکولار می‌دانند اما نمی‌دانند که امام با حرکت سیاسی خود در صدد اصلاح امت جدّش برای جلوگیری از انحراف دین خدا خروج کرد واینکه آقائی در گوشه‌ای از کشور عبابردوش بگوید من به اسلام کاری ندارم این نه تنها افتخار نیست بلکه مایه ننگ است و قلم به دستان در این زمینه مراقب باشند که با فعالیت غیرمنطقی در میدان دشمن گول نخورند که خیانت به اصل ولایت و خون سیدالشهداست.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: خروجی موفقیت آمیز جنگ تحمیلی بارمز نهضت کربلاء باعث شد تا ابرقدرت‌های جهان الان از جمهوری اسلامی ایران بترستند.
این خطیب جمعه بیان کرد: شکوفائی استعدادها در پیشرفت همه جانبه بومی با خروجی خود باوری درپیشرفت و جهانی شدن از برکات جنگ است که امروزه نعمت پیشرفتمان در دنیاست.
علی وحدانی فر با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده، گفت: دشمن با ناامیدی در جنگ مجدد علیه ما در میدان جنگ نرم با تزریق یاس ناامیدی و عدم توجه به ارزشها دنبال تفرقه افکنی وبرهم زدن وحدت ملیست که باید مراقب بود.
این خطیب جمعه با تبریک فرارسیدن، آغاز سال تحصیلی فصل شکوفائی علم ودانش گفت: معلمان حیطه آموزش وپرورش زحمت کشان بی ادعا و کم توقعی هستند که والد دوم فرزندان ما در تعلیم و تربیت‌اند و به آن‌ها خداقوت وخسته نباشید می گویم.
وحدانی فر افزود: امروزه ۱۴ میلیون دانش آموز وقریب به ۳٫۷۹۴۰۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که باید علاوه بر تعلیم با همکاری با معلمین عزیز دوبرابر درتربیتشان کوشا باشیم
وی با اشاره به خرید لواز التحریر نیاز تعلیم آنان هم گفت: با ارج نهادن به شعار اقتصاد مقاومتی می‌توانیم باخرید لوازم التحریر بومی به جهانی شدن برند محصولات تولید داخلی کمک کنیم زیرا قطب برافراشتن عَلَمِ اقتصاد درونی خرید درسایه اعتماد به تولید کنندگان داخلی است که هم خریدار و هم تولید کننده باید تعامل ساختاری داشته باشند.
امام جمعه کبگیان باتقدیر از تمام کسانیکه در برپائی علم عزای دهه اول محرم دربخش درقالب هیئت‌های عزاداری، میزبانان برنامه دهگردشی وعزاداری در بخش بودند گفت: اجر معنوی همه عزیزان با امام حسین علیه السلام و بنده باتشکر از حضور مبلغین روحانی در روستاهای بخش، در برنامه‌ای ویژه از عوامل اصلی بانیان این دهه به‌صورت ویژه تقدیر وتشکر خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1