کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کهگیلویه و بویراحمد:

بازدید «آیت‎الله ملک‌حسینی» از تاسیسات شرکت نفت و گاز گچساران

28 شهريور 1397 ساعت 1:23

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به برکت این انقلاب است که ما اکنون درهمه زمینه ها ، صاحب نظر و صاحب تکنولوژی هستیم و درود خدا به آنانیکه که با همت و فداکاری خود ما را به این نقطه از عزت و سربلندی و غرور رساندند.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز( سه شنبه 27 شهریورماه) با حضور در كنار كاركنان عملیاتی شركت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از تاسیسات این شرکت بازدید به عمل آوردند.

به گزارش کبنا، حضرت آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع کارکنان واحد بهره برداری شماره یک گچساران(سقلاتون) و تاسیسات بهره برداری شماره 2 (دشت بلوط) شرکت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بازدید به عمل آوردند.
بر اساس این گزارش در این بازدید که مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت گچساران و جمعی از مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایشان را همراهی می کردند؛ آیت الله ملک حسینی با عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم به کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران اظهار کرد: بر خود وظیفه می دانم از زحمات و تلاش های شما کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تقدیر و تشکر نمایم.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه صنعت بزرگ نفت گاز از مهمترین وحساسترین قطب های اقتصادی در کشور به شمار می رود افزود: بی شک تلاش جهادی و موفقیت آمیز شما در راستای اهداف عالی ایران اسلامی برگ زرین دیگری از افتخارات شما تلاش گران صنعت نفت است.
وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولیدکننده نفت در کشور از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان قطب های نفتی در اقتصاد کشور نقش دارد خاطرنشان کرد: شما کارکنان صنعت نفت در طول چهاردهه از انقلاب اسلامی و در حالیکه شاهد تحریم های دشمنان بودیم نشان دادید ملت ایران می تواند با پشتکار و همت خود قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح نماید چنانکه تا به امروز موفق شده اید در خط اول اقتصاد کشور باشید.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به برکت این انقلاب است که ما اکنون درهمه زمینه ها ، صاحب نظر و صاحب تکنولوژی هستیم و درود خدا به آنانیکه که با همت و فداکاری خود ما را به این نقطه از عزت و سربلندی و غرور رساندند.
همچنین مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با تشکر از حضور و بازدید حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری از منطقه نفتی گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولیدکننده نفت در مناطق نفت خیز جنوب، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران ، بی‌بی‌حکیمه ، سیاهمکان ، رگ سفید ، پازنان ، منصور آباد ، نرگسی و کیلو کریم را برعهده دارد.
وی با رائه گزارشی از روند تولید و نحوه عملیات این شرکت به عنوان دومین تولید کننده نفت در کشور افزود: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در طول این سالها موفق شد با سربلندی از تحریم ها عبور کند و نگذارد شریان نفت متوقف شود و در تحقق برنامه تولید تکلیفی خود نیز موفق باشد.
صیدالی با اشاره به اینکه ؛واحد بهره‌برداری شمارهٔ یک گچساران(سقلاتون) در ارتفاع بالایی قرار گرفته است و به همین دلیل به عنوان بام نفت ایران معروف است اظهار داشت: این واحد در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به بهره‌برداری رسیده است و در ارتفاع ۳ هزار و ۲۲۱ پایی از سطح دریا قرار دارد.
وی به ویژگی خاص این واحد اشاره کرد و افزود: این واحد با ظرفیت تولید بالا هزاران بشکه نفت را در روز را، از چاه ها جمع‌آوری و تفکیک می‌کند و حاصل این تفکیک از طریق تلمبه خانه گوره برای صادرات به پایانه خارک انتقال می‌یابد.
مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان ساخت: از انجا که این شرکت به عنوان یک شرکت با پهنای گستردگی در چهار استان قرار گرفته است گفت: قرار گرفتن این میدان‌ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر از یکسو و واقع شدن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل از سوی دیگر ، گچساران را به یکی از مناطق مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است.


کد مطلب: 403081

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403081/بازدید-آیت-الله-ملک-حسینی-تاسیسات-شرکت-نفت-گاز-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1