تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۰۳۰۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

بازیی که قصابان سر مردم دهدشت در می‌آورند / هدف گرانی گوشت قرمز

۳
۰
بازیی که قصابان سر مردم دهدشت در می‌آورند / هدف گرانی گوشت قرمز
کبنا ؛ گوشت جزء کالاهای اساسی در سبد مصرف خانوار است، که متاسفانه با بازی قصابان دهدشتی در ماه‌هایی از سال که تقاضای مردم بیشتر است، از جمله ماه مبارک رمضان، تعطیلات عید و ایام محرم بازار این کالا به تلاطم کشیده می‌شود!
به گزارش کبنا از دهدشت، بیش از یک هفته است که قصابی‌های سطح شهر دهدشت، در اعتراض به پایین بودن قیمت گوشت قرمز مصوب شده در ستاد تنظیم بازار اعتصاب کرده واز عرضه این محصول خودداری می‌کنند.
در این گزارش به سراغ قصابی هاآمده ایم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.
پس از گشتی در شهر و مواجه شدن با  قصابی‌ها تعطیل شده، بالاخره با یکی از قصاب‌ها که  پشت میزش نشسته بود و با اشاره به یخچال خالی مغازه، به مردم می‌گفت گوشتی برای فروش نداریم هم صحبت شدیم.

مسوولان می‌خواهند همه چیز را گردن ما قصابان بیندازند!
وی در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: دام زنده گران شده است، توانایی خرید نداریم، مسولان باید  تصمیم بگیرند  که علی رغم اینکه اطلاع دارند و می‌بینند که  گوشت  در بازار نیست  ولی خبری از آن‌ها نمی‌شود!
قصاب معترض بیان کرد: باید فرماندار، رئیس تعزیرات دام زنده بخرند، در حضور قصابان ذبح و قیمت کارشناسی اعلام کنند، هر کیلو دام زنده بالای  20 هزار تومان خریداری می‌شود و ستاد تنظیم بازار می‌گوید، قصابی‌ها کیلویی 35 هزار تومان بفروشند که اگر این کار را بکنیم روی هر دامی بالای 20 هزار تومان ضرر می‌کنیم!
وی ادامه داد: فرمانداری، جهاد کشاورزی هماهنگ شدند، که  گوشت کیلویی 40 هزار تومان تحویل ما دهند تا ما کیلویی 42 هزار بفروشیم که نمی‌صرفد و خودشان هم می‌دانند، ولی قصد دارند همه چیز را گردن قصابان بیندازند!
وی افزود: الان یک هفته است که گوشت در بازار نیست و مردم نمی‌دانند، به قصابی مراجعه می‌کنند گوشت که نیست می‌گذارند می‌روند، در حالی که باید به فرمانداری بروند و اعلام کنند ماه محرم است، برای نذورات گوشت نیاز داریم، یا گوشت وارد کنید یا  چاره‌ای بیندیشد ولی مردم به فرمانداری مراجعه نمی‌کنند!
این قصاب گفت: قصابی‌ها فعلاً تعطیل هستند و معلوم نیست چه زمانی گوشت عرضه شود!
شهری که فرمانش دست قصابانش است!
مسئول کشتارگاه دهدشت نیز در گفت‌وگو با کبنا از تعطیلی کشتارگاه دهدشت خبر داد و گفت: قصابی‌های دهدشت همیشه  اوایل  ماه مبارک رمضان، ایام محرم و تعطیلات عید اعتصاب می‌کنند  و کار همیشگی آن‌هاست چرا باید فرمان یک شهر به دست قصابانش باشد؟!
وی ادامه داد: یک هفته است قصابی‌ها اعتصاب کرده و دامی در کشتارگاه ذبح نمی‌شود و کشتارگاه دهدشت علی رغم این همه  هرینه و مجهز شدن  تعطیل شده است!
وی با بیان اینکه، قصابان به قیمت مصوب گوشت اعتراض دارند و می گویند  نفعی برای ما ندارد ما هم کشتار نمی‌کنیم تصریح کرد: صنفی که پروانه کسب دارد قرار نیست بگوید هر موقع خواستم خدمات ارائه می‌دهم هر موقع هم نخواستم ارائه نمی‌دهم،
اگر اعتراض به قیمت گوشت دارند اعتراض خود را اعلام کنند چرا اعتصاب می‌کنند و به شهروندان توجه نمی‌کنند!

5 تن گوشت قرمز منجمد وارد دهدشت شد
جعفر نیکبخت، فرماندار کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد:5 تن گوشت قرمز منجمد برای حمایت از مصرف کنندگان، امروز وارد دهدشت می‌شود و درادامه 7 تن دیگر نیز وارد خواهد شد.
محل توزیع گوشت‌های وارد شده
گفته می‌شود، مباشر فروش صمیمی دوست است و قیمت هر کیلو گوشت وارد شده 29 هزار تومان است.

چوب کم کاری بازرسان بازار در چشم مردم!
 به گزارش کبنا از دهدشت، قیمت هر کیلو گوشت قرمز برای «بز و گوسفند» 37 هزار تومان و «بره و بزغاله» 43 هزار تومان در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه که 19 شهریور ماه 97 برگزار شد تصویب شد و که طبق روال همیشگی، باید قیمت شهرستان از استان کمترباشد، ولی گویا قصابان قصد دارند به قیمت استان به مردم گوشت بفروشند و اعتصاب کرده‌اند.
سال‌ها است در کهگیلویه، نبود نظارت درست صنعت معدن و تجارت، باعث شده که  قصابی‌های به دلخواه خود قیمت را مشخص کنند و عامل گرانی گوشت قرمز باشند و حال با راه انداختن باز تکراری خود، مجدد قصد دارند التهاب و سردرگمی در بازار گوشت ایجاد کنندکه بازرسان بازار و صنعت معدن باید از خواب زمستانی بیدار شوند و با آنها برخورد کند.
متاسفانه، ضعف بازرسان بازار، فرصت تخلف و سو استفاده به صنوف متعدد را داده است که چوب کم کاری بازرسان، تنها به چشم مردمی می‌رود که توان خرید ندارند!

--------------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی
-------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار خدا کمکت کنه با این 5 تن گوشت منجمد هواست باشه دلالان غارتش نکنن
سعيد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مسولين محترم
وقتي كه از سوي ادارات مرتبط با صنعت دام هيچ حمايتي ار دامداران نميشود و هزينه خوراك و نهاده ها بالاست اولا من به عنوان يه دامدار نوني كه از دس..ميدانم چون نود درصدشون .و بيشترشون تا بخوان پول دامدار رو بعد از فروش بردن دام از دامدار بدهند بايستي اينقد به مغازه هاشون مراجعه كنند كه ديگه دامدار بدبخت بيخيال بشه تا هروقت قصاب ميلش كشيد پرداخت كنن
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
گچساران گوشت بز و گوسفند 48000 و بزغاله و بره 50000 میباشد والا دهدشت نسبت به گچساران خوبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1