تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۰۳۰۵۱
در شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

همایش ملی سفیران «مبارزه با مواد مخدر» در یاسوج /هشدار زارع‌پور نسبت به دکه‌های نزدیک مدارس / افزایش گرایش دانشجویان به مواد مخدر

۰
همایش ملی سفیران «مبارزه با مواد مخدر» در یاسوج /هشدار زارع‌پور نسبت به دکه‌های نزدیک مدارس / افزایش گرایش دانشجویان به مواد مخدر
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه امسال این استان در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بهبودیافتگان مواد مخدر 612 نفر است که انتظار می‌رود به طور کامل انجام شود.

همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در یاسوج برگزار می‌شود
به گزارش کبنا، سید محمد کاظم نظری روز دوشنبه (26 شهریورماه 97) در نشست کمیته تشکل‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان تاکنون اقدام‌های ارزنده‌ای انجام داده که یکی از آنها برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهبودیافتگان مواد مخدر استان است.
وی افزود: لازم است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده به بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد کاربردی بوده و سبب ایجاد اشتغال پایدار برای آنان شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نظارت دقیق و مستمر متولیان امر بر مشاغل ایجاد شده برای بهبودیافتگان مواد مخدر این استان تأکید کرد.
نظری بیان کرد: برگزاری همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های مختلف این استان نقش بسزایی نیز در همگانی شدن مبارزه با معضل اعتیاد در استان دارد.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب این همایش ملی همکاری لازم را با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام دهند.

دولت توجه ویژه‌ای به حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دارد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت و نظام توجه ویژه‌ای در حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دارند به گونه‌ای در سال جاری بیش از 2 برابر سال گذشته به این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد اعتبار اختصاص یافته است.
نظری اظهار داشت: هم اینک در مرحله اول در زمینه آسیب‌های اجتماعی بیش از پنج میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.
وی افزود: مدیران باید عزم جدی در جذب این اعتبارات در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند زیرا که حساسیت موضوع کنترل آسیب‌ها در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.
نظری بیان کرد: مصوبات این شورا در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون به خوبی پیگیری و اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید شهرداری‌ها برای جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی و همچنین در برخی موارد مواد مخدر باید دکه‌های فاقد مجوز را از سطح شهر جمع آوری کنند.

گرایش 60 درصد معتادین به مواد مخدر سنتی /  افزایش این پدیده خانمان‌سوز در بین دانشجویان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر اواخر آبان امسال و پس از پایان ماه صفر در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می‌شود.
سید ناصر رضایی اظهار داشت: 40 نفر از سفیران مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌های کشور در این همایش ملی سه روزه شرکت می‌کنند.
وی افزود: این سفیران شامل افراد شاخص و ذی نفوذ از قبیل فعالان فرهنگی، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، معتمدان محلی، ریش سفیدان، هنرمندان و ورزشکاران هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی نیز در حاشیه این همایش ملی و با حضور استادان، صاحبنظران و کارشناسان حوزه مبارزه با مواد مخدر استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.
رضایی عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش ملی شامل استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سفیران مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله بهتر با معضل اعتیاد در استان و تلاش برای اجتماعی کردن آن است.
وی ابراز داشت: این همایش ملی با محوریت تشکل‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب این همایش ملی یک شورای سیاستگذاری به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان تشکیل و فعال شده است.
رضایی اظهار داشت: انتظار می‌رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اقدام به پوشش خبری مناسب این همایش ملی کرده و مسئولان شهرداری یاسوج نیز اطلاع رسانی و تبلیغات میدانی لازم را با نصب بنر و دیگر روش‌ها انجام دهند.
وی افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بهبودیافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد رایگان بوده و هدف از آن نیز اشتغالزایی و کاریابی برای آنان است.
رضایی بیان کرد: در این دوره‌ها مشاغل دارای بازار کار مناسب به بهبود یافتگان مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می‌شود.
رضایی با اشاره به وضعیت 5 روستای  شهرستان کهگیلویه گفت: این روستاها بالغ بر 5 هزار نفر جمعیت دارند که در سه روستا خانه بهداشت و مسجد وجود دارد و مساجد 2 روستا نیمه کاره رها شده است.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این روستاها یک خانه عالم وجود دارد و پوشش اینترنت این مناطق ضعیف است، روستاها یک پایگاه مقاومتی دارند که با سپاه برای ایجاد پایگاه مکاتباتی شده است.
 وی با اشاره به برگزاری نشست با دهیاران روستاهای آلوده به مواد مخدر گفت: مهمترین خواسته مطرح شده در نشست با دهیاران ایجاد سالن ورزشی است که تاثیر زیادی بر بهبود وضعیت این مناطق دارد.
 این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد گرایش معتادین به مواد مخدر سنتی است، گفت: شاهد افزایش این پدیده خانمان‌سوز در بین دانشجویان هستیم.
 وی از حضور قاچاقچیان در محورهای غیراصلی خبر داد و گفت: کمیته پیشگیری و فرهنگی با محوریت بهزیستی تشکیل و علاوه بر استفاده از ظرفیت بهزیستی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم استفاده شده است.
 
نظارت بر دکه‌های نزدیک به مدارس 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای پایه‌های چهارم تا نهم 2 ساعت از برنامه‌های رسمی آن‌ها کاسته می‌شود و درس مهارت‌های زندگی در این 2 ساعت به آن‌ها آموزش داده می‌شود.
هادی زارع پور افزود: کنترل و نظارت بیشتری باید از دکه‌های موجود نزدیک به مدارس در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج انجام شود.

برگزاری المپیاد ورزشی بین خانه‌های روستایی
در ادامه سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص نبود سالن ورزشی در روستاهای آلوده شهرستان کهگیلویه گفت: ردیف بودجه برای ایجاد سالن ورزشی در این مکان در نظر گرفته نشده است اما در دو فاز ایجاد چمن مصنوعی را انجام می‌دهند.
 وی با اشاره به اینکه در دو روستا خانه ورزش روستایی تجهیز شده است، گفت: در مجموع 45 خانه ورزش روستای توسط ورزش و جوانان ایجاد شده که در هفته دولت و هفته مواد مخدر تجهیز شدند.
 این مسؤول عنوان کرد: المپیاد ورزشی بین خانه‌های روستایی در دستور کار قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1