تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۰۳۰۴۰
در شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شهرداری‌ها نقاط حادثه خیز را جدی بگیرند / مکانی مرگ‌بار بیخ گوش مسوولان یاسوج

۰
شهرداری‌ها نقاط حادثه خیز را جدی بگیرند / مکانی مرگ‌بار بیخ گوش مسوولان یاسوج
کبنا ؛شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: تاکنون 240 نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی درون و برون شهری این استان شناسایی شده که رفع، اصلاح یا ساماندهی آنها نیازمند یک هزار و 200 میلیارد ریال است.
نقاط حادثه خیز با 1200 میلیارد ریال رفع می شود
فیلی اظهار داشت: بخش عمده این میزان اعتبار در صورت تأمین برای ساخت زیرگذر و تقاطع همسطح یا غیرهمسطح در جاده های ارتباطی درون و برون شهری استان هزینه می شود.
وی افزود: اولویت رفع، اصلاح یا ساماندهی نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد با موارد دارای خطرات بیشتر است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تابلوهای هشداردهنده برای تعدادی از نقاط حادثه خیز استان به منظور آگاهی رانندگان از وجود این نقاط و کاهش سوانح رانندگی نصب شده است. 
فیلی عنوان کرد: شیارهای لغزنده در جاده های ارتباطی درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر داشتن عمق غیراستاندارد سبب آسیب دیدگی لاستیک خودروها و ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای ساکنان اطراف جاده ها می شود.
وی بر لزوم ساماندهی شیارهای لغزنده، سرعت کاه ها و دوربرگردان های غیراستاندارد در جاده های ارتباطی درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تا 6 ماه آینده با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها و پلیس راه و راهور این استان تأکید کرد.
فیلی ابراز داشت: وجود نقاط حادثه خیز و دوربرگردان ها، سرعت کاه ها و شیارهای لغزنده غیراستاندارد در جاده های ارتباطی درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد عامل بروز بسیاری از سوانح رانندگی در این استان است.
وی گفت: پارک کردن هر نوع وسیله نقلیه در اطراف یا جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای رعایت مسائل ترافیکی و امنیتی ممنوع بوده و بر همین اساس نیز به زودی تابلوهای «توقف مطلقاً ممنوع» و «حمل با جرثقیل» نصب خواهد شد.
فیلی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی 1398 - 1397 هرگونه حفاری از سوی دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد در اطراف یا جلوی مدارس این استان تا اواسط مهر امسال ممنوع است.
در این نشست در خصوص جابجایی برخی از تاکسی تلفنی‌ها در شهر یاسوج بحث و تبادل نظر شد در حالی که برخی اعضای جلسه اعتقاد داشتند که مصوبه در جلسه قبلی رد شده است و برخی دیگر معتقد بودند تصویب شده است و معلوم شد که مصوبات شوراها به درستی توسط یک نفر به رشته تحریر در نمی‌آید.!!.
در ادامه ویسی‌پور رئیس‌پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مشکلاتی که در نقاط حادثه‌خیر راه‌ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: هفته‌ای نیست که در تنگ‌کناره تصادف منجر به فوتی نداشته باشیم و 50 درصد از تلفات جاده‌ای ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیر مجاز است.
وی با بیان این که سرعت‌کاه‌ها همیشه راه حلی مناسب برای کاهش سرعت نیستند خاطرنشان کرد: باید در بلوار سرآبتاوه دوربین نصب شود تا رانندگان با سرعت غیر مجار در این منطقه رانندگی نکنند.
یکی از مباحثی که مطرح شد در خصوص وضعیت شیارهای لغزنده در برخی از جاده‌های استان بود که خان‌پایه مدیرکل راهداری استان گفت: شیارهای لغزنده بر اساس ضوابط فنی و نشریات سازمان ساخته می‌شوند و در استان توسط یک شرکت معتبر این کار انجام می‌شود.
یکی از شیارهای لغزنده که همواره از سوی رانندگان مورد انتقاد واقع شده در منطقه شلال‌دان باشت است که حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استان به غیر استاندارد بودن آن در جلسه اشاره کرد.
مبحث بعدی در شورای ترافیک استان در خصوص 7 کیلومتر باقی مانده از جاده چرام-باشت بود که به تازگی از راه و شهرسازی به راهداری محول شده است.
خان‌پایه در همین خصوص با بیان این که مناقصه 7 کیلومتر از این جاده را در دو مرحله انجام می‌دهیم، افزود: فردا برنده مناقصه مشخص می‌شود.
در ادامه همچنین به نقاط حادثه‌خیز توسط مدیرکل دفتر فنی گریزی زده شد و کاظمی گفت: تذکر جدی به شهرداری‌ها می‌دهیم که مکلفند هر جایی را که پلیس راهور به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی کرد هر چه سریع‌تر ترمیم کرده و برای آن ردیف اعتباری در نظر بگیرند.
خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم در این خصوص با بیان اینکه شهرداری‌ها باید در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز به وظیفه قانونی خود عمل کنند اظهار کرد: نه تنها شهرداری‌ها بلکه سایر دستگاه‌های مسؤول دیگر هم اگر کوتاهی کنند باید برخورد قانونی صورت گیرد که هرگونه کوتاهی اول موجب خسارت و سرگردانی مردم و سپس ایجاد مشکل میان پلیس و شهرداری می‌شود.
مسیر دشت‌روم و نبود زیرگذر و دوربرگردان دیگر موضوع مطرح شده در شورای ترافیک بود که عملا نتیجه‌ای در این شورا در بر نداشت.
خان‌پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مطالعات یک زیرگذر خبر داد و گفت: تعداد 2 دور برگردان در این مسیر وجود دارد و اضافه کردن دوربرگردان در نقاط دیگر موجب بروز تصادف می‌شود.
در این نشست یکی از نکات جالب توجه اظهار نظر فرماندار کهگیلویه در خصوص دوربرگردان‌های جاده دشت‌روم بود.!
ترافیک ناشی از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هم یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که یکی از کارشناسان حاضر در جلسه گفت: ترافیک در این مسیر تنها ناشی از بیمارستان نیست بلکه مراکز درمانی و خدماتی زیادی در این محدوده وجود دارد که موجب ترافیک شده است.
سهمگین از دیگر دلایل ایجاد ترافیک در شهر یاسوج را جابجایی به دلخواه مدارس غیر انتفاعی برشمرد و گفت: هر کسی در یاسوج اراده کند مدرسه غیر انتفاعی جابجا می‌کند.
سرعت‌گیرهایی که حکم دست‌انداز را در شهر یاسوج و در معابر اصلی برون‌شهری دارند یکی دیگر از نکات چالش‌برانگیز نشست امروز بود که معاون عمرانی استاندار به دست‌انداز بودن آن‌ها اعتراف کرد و گفت: در یک بازه زمانی 3 تا 6 ماهه باید فکری برای آن‌ها شود و اصلاح شوند.
اما یکی دیگر از بحث‌های جالب این نشست در خصوص مشخص نبودن حریم راه‌ها در استان بود به نحوی که معلوم نیست محدوده شهر و بیرون از شهر کجاست.
خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به تصادفی در منطقه چاربیشه گچساران با دو فوتی و معلوم نشدن مکان وقوع این حادثه اشاره کرد و گفت: باید حریم راه‌ها توسط شهرداری و راه و شهرسازی تفکیک شوند.
در این نشست با صحبت‌های رد و بدل شده مشخص شد که تابلوهای مربوط به محدوده‌ها به عمد از جا کنده می‌شوند تا معلوم نشود حریم مربوط به پلیس راه است یا راهنمایی و رانندگی و یا مربوط به راه و شهرسازی است و شهرداری که در نوع خود تعجب‌برانگیز و دارای ابهام است.!!!
معاون استاندار در همین خصوص گفت: چه فرقی دارد که تصادف در حوزه شهری باشد یا بیرون از شهر در هر کدام از این دو حوزه تصادفی رخ دهد تنها آمار استان بالا می‌رود.!
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1