تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۳۰۳۱
در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کار از کار گذشته، باید انقلابی وارد مسئله بشار یاسوج شویم / جولان واحدهایی با خدمات بی‌کیفیت در راه‌های استان

۰
کار از کار گذشته، باید انقلابی وارد مسئله بشار یاسوج شویم / جولان واحدهایی با خدمات بی‌کیفیت در راه‌های استان
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد زیادی واحد خدماتی بین راهی بدون مجوز در سطح راه‌های استان وجود دارد گفت: تمهیدات لازم برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این واحدها اندیشیده شده است.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی امروز یکشنبه، 25 شهریورماه در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد واحدهای خدماتی بین راهی بدون مجوز را از مهمترین مشکلاتی دانست که در سطح راه‌های استان وجود دارد و اظهارکرد: کیفیت نامطلوب خدمات ارائه شده توسط این واحدها سبب گلایه‌مندی مسافرانی شده است که وارد این استان می‌شوند.
وی افزود: بر اساس بررسی‌ها 112 واحد خدماتی بین راهی بدون مجوز در سطح راه‌های استان وجود دارد که از این تعداد 71 واحد در شهرستان بویراحمد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این واحدها باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند، خاطرنشان کرد: به منظور تعیین تکلیف این واحدها کمیته‌ای با مسئولیت اداره‌کل میراث فرهنگی و متشکل از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بهداشت، دفتر فنی استانداری، منابع طبیعی و نیروی انتظامی تشکیل شود که این کمیته باید ابتدا وضعیت موجود را بررسی و همه این واحدها را شناسایی کند.
فیلی عنوان کرد: در مرحله بعد باید به همه این واحدها تذکر کتبی داده شده و مهلتی تعیین شود که مالکین خود را معرفی و فرایند اخذ مجوز را طی کنند و در صورتی که از انجام این کار سر باز بزنند خدماتی همچون آب، برق و گاز این واحدها قطع شود.
وی اضافه کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی به این واحدها مجوز دهد تا ما بتوانیم بر اساس موازین قانونی بر آنها نظارت کنیم.
طرح‌های بوم‌گردی از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شد 
همچنین محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس مصوبه کارگروه گردشگری استان طرح‌های بوم‌گردی از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف هستند.
وی افزود: در سال‌های اخیر استفاده از بناهای قدیمی روستایی به عنوان یک فضای گردشگری در قالب طرح‌های بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است.
باقری اظهارکرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا سه سال آینده باید 50 واحد بوم‌گردی در سطح استان داشته باشیم که در این راستا امسال راه‌اندازی 15 واحد بوم‌گردی مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای تسریع در راه‌اندازی این واحدهای بوم‌گردی نیاز است که دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بنیاد مسکن در صدور مجوزهای لازم همکاری بیشتری داشته باشند.
باقری به برگزاری نخستین جشنواره «استارتاپ، ایده‌های خلاق گردشگری» در استان اشاره داشت و تصریح کرد: در این جشنواره 12 ایده و طرح نوین در حوزه گردشگری بررسی شد که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، «گردشگری سلامت تاراگون» بود که می‌تواند به عنوان یک ایده خوب در جهت ترویج گردشگری سلامت به کار گرفته شود.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط 112 واحد خدماتی بین راهی غیرمجاز ادامه داد: به علت اینکه این واحدها بدون مجوز هستند امکان نظارت و کنترل را ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این واحدها اشتغال زیادی ایجاد کرده‌اند و امکان تعطیل کردن آنها وجود ندارد بنابراین از اداره‌کل راهداری می‌خواهیم فرآیند صدور مجوز این واحدها را پیگیری کند تا بتوانیم بر آنها نظارت داشته باشیم.
واحدهای بین راهی بدون مجوز ایمنی جاده‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند
"علی خوانپایه"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در محورهای مواصلاتی استان واحدهای خدماتی بین راهی بدون مجوز زیادی وجود دارد که اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و در بیشتر موارد به حریم راه نیز تجاوز کرده‌اند. روزانه با این موارد درگیر هستیم
وی اظهارکرد: این گونه واحدها با ساخت و سازهای خود ایمنی جاده‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند.
خوانپایه افزود: برخی‌ها شبانه و غیر متعارف اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند. امسال در حاشیه این واحدها عابر پیاده‌ای که در حال طی کردن عرض جاده بود بر اثر برخورد خودرو منجر به فوت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در محور یاسوج- اقلید محدوده تنگ مهریان مواردی وجود دارد که از شهرداری یاسوج مجونز گرفته‌اند در حالی که این محدوده در حوزه شهری نبوده است.
وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست
«محسن جعفری نژاد بسطامی»، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این واحدهای خدماتی بدون مجوز در محورهای مواصلاتی استان با پسماند و آلودگی منابع آب لطمه جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند که باید در اسرع وقت ساماندهی شوند.
وی این واحدها به علت اینکه نظارتی بر آنها نیست به سیستم طبیعی استان آسیب وارد می‌کنند، افزود: باید با قانون گریزان در این زمینه برخورد لازم انجام شود.
کار از حرف زدن گذشت
همچنین حسین کاظمی، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: کار از حرف زدن گذشته است و باید متولیان و مسئولان مربوطه در عمل ثابت کنند که اراده‌ای برای برخورد با این واحدهای بدون مجوز دارند.
وی با اشاره به اینکه چرا این واحدهای بدون مجوز از خدمات بهره مند هستند؟ افزود: این واحدها از خدمات آب، برق و گاز برخوردارند.
کاظمی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت بر اساس مصلحت گرایی است این مشکلات را در استان داریم و در اکثر زمینه‌ها، استان از ریل قانون خارج شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار تصریح کرد: باید در خصوص جابجایی واحدهای شن و ماسه باقی مانده در حاشیه این رودخانه انقلابی وارد شویم.
کاظمی با اشاره به مشکلات خودروهای دوره گرد میوه فروش در سطح معابر شهر یاسوج خاطرنشان کرد: این خودروها باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است و در مواردی نیز منجر به تصادفات فوتی شده‌اند.
قطع درختان و جنگل‌ها توسط واحدهای خدماتی بین راهی غیرمجاز
عزت الله بهشتی فرد، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه گفت: بخش زیادی از قطع درختان و جنگلهای استان توسط این واحدهای خدماتی بین راهی غیرمجاز صورت می‌گیرد.
وی افزود: این واحدها در حاشیه جاده‌های استان خدمات ناچیزی به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند ارزش قطع درختان و جنگلها را ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1