کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با روسای نظام صنفی کشاورزی استان

پرده‌برداری «محمدی» از تسهیلاتی که به پسرخاله و دخترخاله‌ها می‌رسد/ ضعف نظارت تا به کجاها کشیده شده است

8 مهر 1397 ساعت 14:47

مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه صوری بیاید به پسرخاله، دخترخاله، همشهری، هم‌ولایتی و هم‌محله‌ای تسهیلات با کارمزد نامعلوم پرداخت کنیم و کسی هم نظارت نکند این واقعاً بزرگ‌ترین آسیبی است که به‌نظام صنفی بانک‌ها تحمیل می‌شود.


اله‌داد محمدی در نشست با روسای نظام صنفی کشاورزی استان که با حضور رییس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور در تعاون روستایی استان برگزار شد، بابیان اینکه نظام صنفی از سال 50 در کشور شکل گرفت، اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی سال 80 فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرد و مجموعاً جز کشورهایی هستیم که تجربه زیادی در بخش نظام صنفی کشاورزی نداشته که بخواهیم انتظارات بالایی برای نهادینه شدن این موضوع داشته باشیم.
محمدی افزود: بخش کشاورزی مظلوم است و همه مخاطراتی که وجود دارد خارج از اراده هست و همچون بخش صنعت و بازرگانی نیست و جایگاه بخش کشاورزی مغفول مانده است.
وی ادامه داد: عمده‌ترین مشکلی که وجود دارد تداخل وظیفه‌ای است که هنوز همگرایی در بین وزارت کشاورزی در خصوص نهادینه کردن تشکل‌های صنفی وجود ندارد.
وی بیان کرد: در تسهیلات اساسی نیاز به پروانه تأسیس داریم و اگر قرار است پروانه‌ای صادر شود مناطقی باید پاسخ استعلامات را بدهند، آیا واقعاً نظام‌های صنفی شهرستان توانمندی لازم جهت اجرای این طرح‌ها را دارند؟ و آیا به لحاظ پشتیبانی کارشناسی و نیروی فنی شرایط لازم را دارند؟
وی تأکید کرد: در پذیرش نظام‌های صنفی سال 90 که به بانک کشاورزی استان ابلاغ شد در برخی از شهرستان‌ها تسهیلات صنفی اجرایی شد اما واقعاً برون داد خوبی ندیده‌ایم، اگر قرار است صنفی یا دستگاهی پروانه‌ای صادر کند باید به ضابطه مکلف شود و اگر نظام صنفی به‌عنوان بازوی توانمندی در بخش کشاورزی قرار است به دستگاه‌ها تحمیل شود باید اقدامات خود را ارزش‌گذاری کنید.
محمدی در ادامه به انحراف در تسهیلات اشاره کرد و افزود: اینکه صوری بیاید به پسرخاله، دخترخاله، همشهری، هم‌ولایتی و هم‌محله‌ای تسهیلات با کارمزد نامعلوم پرداخت کنیم و کسی هم نظارت نکند این واقعاً بزرگ‌ترین آسیبی است که به‌نظام صنفی بانک‌ها تحمیل می‌شود.


کد مطلب: 403011

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403011/پرده-برداری-محمدی-تسهیلاتی-پسرخاله-دخترخاله-ها-می-رسد-ضعف-نظارت-کجاها-کشیده-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1