تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۸۴
امام جمعه قلعه رئیسی مطرح کرد

دهیارانی که مانع حضور «روحانی» در روستاها می‌شوند

۰
هیئت‌های مذهبی که کاری به «کار سیاسی» نداشته باشند، اسلامی نیست
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت:گازرسانی به چاروسا خدمتی ارزنده بود.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: غیبت کردن یکی از عوامل فشار قبر است و غیبت کردن از محرمات بزرگ الهی و اینکه قرآن تشبیه به گوشت مرده کرد و چون اگر از زنده‌ای پاره گوشتی قطع شود دوباره می روید ولی اگر از مرده کنده شود قابل جبران نیست و این نقص برای همیشه آبروی مسلمان که رفت قابل جبران نخواهد بود.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز نظام و انقلاب ما با یک جنگ همه جانبه اقتصادی مواجه است تصریح کرد: در کنار این جنگ یک جنگ مهم رسانه‌ای و تبلیغاتی در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می‌شود و محور اهداف جنگ رسانه ای دامن زدن به یاس و ناامیدی مردم و شکستن مقاومت آنان است و دستگاه رسانه ای دشمن در این جنگ روی دو محور متمرکز شده اند.
وی افزود: در این جنگ رسانه ای از یک طرف آمریکا را مقتدر و توانمند جلوه داد که قادر است شدیدترین تحریم ها را علیه ایران وضع و ایران را در جهان منزوی و خود را دوست ملت ایران جلوه دهد و همه نخبگان و اصحاب رسانه برای خنثی سازی این جنگ رسانه‌ای فضای مناسبی را برای تلاش شبانه روزی دولتمردان و مدیریت مجاهدانه آنها برای حل مشکلات کشور فراهم کنند و باید دانست که در طول این 40سال عنایات خدای متعال شامل حال این ملت شد و در 8 سال دفاع مقدس تمام دنیا یک طرف بودند و کشور ما یک طرف بود و در نهایت با اراده خدای متعال و عنایت امام عصر(عج) ما پیروز می شویم.
صلواتی خاطرنشان کرد: امروز نظام ما خدا را دارد و خدای متعال حامی این نظام و انقلاب است و اگر ما اهل ایمان و تقوا باشیم برکات آسمان و زمین بر ما نازل می شود و امروز هم عاشوراست و درس عاشورا مبارزه با طاغوت زمانه است و امروز تکلیف ما مقابله با ظلم جهانی است و هدف از قیام عاشورا شکست تفکر طاغوت بود.
وی اشاره به هیات های مذهبی داشت و گفت: هیئات مذهبی در طول تاریخ تشیع در ایران عامل گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم هستند و مسئولین هیات‌ها باید خداترسی، خداباوری، خدایاوری، و حسین باوری را در هیات‌ها نهادینه کنند لذا اولین شرط این کار دعوت از طلبه و روحانی در هیت و روستا و شهر است و مسئول هیات باید توجه کند که هیات بدون روحانی یک هیات سکولار است و در راستای اهداف امام حسین(ع) نیست.
صلواتی ادامه داد:  اینکه بعضی ها در هیات ها مراقبت می کنند که مبادا وارد مسائل سیاسی شویم یک غلط است و اینکه ما سخنران سیاسی نمی خواهیم این هم غلط است و هیاتی که کاری به کار سیاسی نداشته باشد اسلامی نیست و شهادت طلبی و مبارزه با طاغوت از همین منبرها آغاز شد.
صلواتی افزود: اصلی ترین کارکرد هیات معرفت زایی و شناخت است و جمعی از طلاب جوان و تحصیل کرده به این منطقه آمدند متاسفانه بعضی از هیات ها و علم داران سنگ اندازی می کنند در حالی که بعضی مردم مسائل شرعی شان را نمی‌دانند و از فیض نماز جماعت محروم هستند آن وقت آقا بلند می شود و می‌گوید روستا روحانی نمی‌خواهد و این یک ظلم است و شنیدم بعضی از دهیاران این کار را می کنند امیدوارم بخشدار محترم که بچه شهید است با این نوع دهیاران برخورد کند.
امام جمعه قلعه رئیسی رکن بعدی هیات را مداح دانست و ادامه داد: نگاه اعضای هیات‌ها می بایست نگاه ارزشی و دینی باشد و پیام حماسه عاشورا را به عزاداران برسانند و همه با اخلاص کار کنند.
وی با تقدیر از همه کسانی که در زمینه گازرسانی به این منطقه فعالیت کردند تاکید کرد: منطقه ما محروم است قبل از انقلاب هیچ نداشتیم از جهات مختلف در بدترین شرایط بودیم تلاش پدرها و مادرهای ما این بود که ما نمیریم امکاناتی نداشتیم پدران و مادران چه ظلم ها و سختی ها و ملامت ها و تحقیرهایی راکه تحمل نمی‌کردند، قبل از انقلاب چقدر جاده و راه ارتباطی داشتیم؟ کدام روستای ما لوله کشی آب داشت؟ ما قبل از انقلاب چقدر مدرسه و دانش آموز و معلم و روحانی داشتیم؟با چه شرایطی درس می خواندند؟در چه شرایطی زندگی می کردیم ؟ غذا و خوارکی ما کلگ با هزاران زحمت بود.
خطیب جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: وضعیت سلامت و بهداشت قبل از انقلاب چطور بود چه عزیزانی که به علت نبود امکانات از بین رفتند امروز به برکت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و امام و شهیدان و ولایت شرایط ما با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست امروز در دور افتاده ترین روستا برای یک دانش آموز کلاس درس تشکیل می شود خانه بهداشت وجود دارد امروز روستای بدون برق و آب و تلفن وجاده نداریم در همه روستاها امکان عبور و مرور با وسیله نقلیه فراهم است. حتی در اکثر روستاها اینترنت است.
صلواتی اضافه کرد: به برکت نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام ولایی و مسئولان و دلسوزان این منطقه از نعمت گاز بهرمند می‌شود کسی فکر نمی کرد روزی مشعل گاز در شهر قلعه رئیسی روشن شود کار بسیار سخت و هزینه برداری بود اما مراحل نهایی آن انجام می شود که از زحمات و تلاش های همه مسئولان تقدیر و تشکر میکنم و شکرگذار و قدردان نعمت والای جمهوری اسلامی هستیم و مردم این منطقه وفادارترین مردم به ارزشها و آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی هستند و مسئولان تلاش کنند زودتر انشعابات گاز تکمیل شود و مردم از موهبت این نظام بهرمند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1