کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

توصیه‌های معاون غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی

22 شهريور 1397 ساعت 17:32

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از هم استانی‌هایمان دچار فقر غذایی هستند، گقت: سعی شود که غذا‌های نذری به دست نیازمندان واقعی که دارای کمبود‌های غذایی هستند برسد که ثواب آن بیشتر است.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص مصرف مواد غذایی در هیئت های مذهبی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امام بخش قائدی صبح امروز در گفت و گویی، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: یکی از کارهای که در هیئت های مذهبی صورت می گیرد، تهیه نوشیدنی ها و طبخ غذا است که ما باید از مواد خام مصرفی سالم و تازه استفاده کنیم و در هنگام تهیه و طبخ غذا از ورود و خروج افراد مختلف به محل توزیع جلوگیری شود.
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسته بندی مواد غذایی در بسته های مورد قبول بسیار ضرورت دارد.
قائدی با بیان اینکه رعایت مسایل بهداشت فردی و محیطی در تهیه نوشیدنی‌ها و غذا در هیئت های مذهبی بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: توزیع نذورات در مساجد و برگزاری مراسم مذهبی در تکایا می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد .
وی ادامه داد: از ذبح و قربانی احشام مقابل هیات‌های عزاداری و یا تکایا و مساجد و در معابر خودداری شود یا حتی الامکان در محل های تعیین شده صورت گیرد به طوری که از پراکنده شدن خونابه و فضولات حیوانات در این مکان ها جلوگیری شود.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصرف نوشیدنی ها در مراسم عزاداری  نیز گفت: باید از آب آشامیدنی سالم در این هیئت ها استفاده شود و همچنین شستشو و پاک سازی مستمر ظروف چندبار مصرف مورد استفاده در توزیع آب، چای و مواد غذایی ضروری است و در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم باید از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف گیاهی و سلولزی استفاده کرد.
 قائدی گفت: غذا‌های گرم باید دو ساعت پس از پخت توزیع شوند، استفاده از نمک یددار و روغن با ترانس پایین در غذا‌های نذری ضروری است که مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: باید از توزیع چای و غذا‌های گرم در ظروف نایلونی خودداری شود و در این زمینه ظروف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی مناسب است.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از هم استانی‌هایمان دچار فقر غذایی هستند، گقت: سعی شود که غذا‌های نذری به دست نیازمندان واقعی که دارای کمبود‌های غذایی هستند برسد که ثواب آن بیشتر است.


کد مطلب: 402961

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402961/توصیه-های-معاون-غذا-دارو-کهگیلویه-بویراحمد-هیئت-های-مذهبی-عزاداران-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1