تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۰۲۹۶۱
در جمع خبرنگاران مطرح شد

توصیه‌های معاون غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی

۰
توصیه‌های معاون غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی
کبنا ؛معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص مصرف مواد غذایی در هیئت های مذهبی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امام بخش قائدی صبح امروز در گفت و گویی، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: یکی از کارهای که در هیئت های مذهبی صورت می گیرد، تهیه نوشیدنی ها و طبخ غذا است که ما باید از مواد خام مصرفی سالم و تازه استفاده کنیم و در هنگام تهیه و طبخ غذا از ورود و خروج افراد مختلف به محل توزیع جلوگیری شود.
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسته بندی مواد غذایی در بسته های مورد قبول بسیار ضرورت دارد.
قائدی با بیان اینکه رعایت مسایل بهداشت فردی و محیطی در تهیه نوشیدنی‌ها و غذا در هیئت های مذهبی بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: توزیع نذورات در مساجد و برگزاری مراسم مذهبی در تکایا می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد .
وی ادامه داد: از ذبح و قربانی احشام مقابل هیات‌های عزاداری و یا تکایا و مساجد و در معابر خودداری شود یا حتی الامکان در محل های تعیین شده صورت گیرد به طوری که از پراکنده شدن خونابه و فضولات حیوانات در این مکان ها جلوگیری شود.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصرف نوشیدنی ها در مراسم عزاداری  نیز گفت: باید از آب آشامیدنی سالم در این هیئت ها استفاده شود و همچنین شستشو و پاک سازی مستمر ظروف چندبار مصرف مورد استفاده در توزیع آب، چای و مواد غذایی ضروری است و در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم باید از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف گیاهی و سلولزی استفاده کرد.
 قائدی گفت: غذا‌های گرم باید دو ساعت پس از پخت توزیع شوند، استفاده از نمک یددار و روغن با ترانس پایین در غذا‌های نذری ضروری است که مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: باید از توزیع چای و غذا‌های گرم در ظروف نایلونی خودداری شود و در این زمینه ظروف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی مناسب است.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از هم استانی‌هایمان دچار فقر غذایی هستند، گقت: سعی شود که غذا‌های نذری به دست نیازمندان واقعی که دارای کمبود‌های غذایی هستند برسد که ثواب آن بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1