کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی

گام‌های بلند «خادم» در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد

21 شهريور 1397 ساعت 23:47

اما با روی کار آمدن «خادم» و همچنین پیرو سیاست‌های دولت و برنامه پنجم توسعه در بحث گازرسانی، اهداف گذشته، ازجمله: خدمت‌رسانی به مردم محروم روستاها، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها، قطع بی‌رویه جنگل‌ها و از بین رفتن و تهدید محیط‌زیست، باروحیه‌ای تازه، مطالبه و پیگیری شده است.


مناطق روستایی به فراهم آوردن محیط‌زیست سالم و پایدار نقش مهمی در توسعه ملی به عهده ‌دارند. توسعه روستایی و ارتقای سطح رفاه روستائیان از اهداف اصلی برنامه‌های توسعه‌ای کشور بوده و در این رابطه گسترش شبکه‌ی زیرساخت‌های اقتصادی ازجمله راه، آب و برق و انرژی موردتوجه سیاست‌گذاران قرار داشته است. دولت یازدهم با درک اهمیت و ابعاد موضوع توجه ویژه‌ای به توسعه و تکمیل طرح‌های گازرسانی به مناطق محروم نشان داده است. بر این اساس وزارت نفت نیز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را توسعه گازرسانی به مناطق محروم و روستایی تعریف کرده است.
در این راستا مهندس «رحمان خادم» در حالی دو سال پیش با کش‌وقوس‌های فراوان کلید شرکت گاز استان را بعد از 8 سال از مهندس «صیدالی» تحویل گرفت که بسیاری علی‌رغم اذعان به توانمندی‌های «خادم» مسیر سخت، ناهموار و پرمخاطره‌ای را برای وی ترسیم می‌کردند؛ در آن زمان بسیاری از روستاهای استان، حتی روستاهای نزدیک به مراکز شهری علی‌رغم نزدیکی به خطوط لوله‌ی گاز بنا به دلایل گوناگون از نعمت گاز بی‌بهره بودند یا عملیات گازرسانی به‌کندی پیش می‌رفت و حتی بعضاً متوقف‌شده بود.
اما با روی کار آمدن «خادم» و همچنین پیرو سیاست‌های دولت و برنامه پنجم توسعه در بحث گازرسانی، اهداف گذشته، ازجمله: خدمت‌رسانی به مردم محروم روستاها، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها، قطع بی‌رویه جنگل‌ها و از بین رفتن و تهدید محیط‌زیست، باروحیه‌ای تازه، مطالبه و پیگیری شده است. از سوی دیگر باتدبیر و خلاقیت مدیریت جدید شرکت گاز استان، اعتماد به جوانان و جذب نیروهای جوان در بخش‌های مختلف مدیریتی ازجمله مهندسی و اجرا، روند معقول‌تری به خود گرفته است.
حرکت پرشتاب گازرسانی به روستاهای استان در دو سال اخیر، بذر امید را در دل روستانشینانی که سال‌ها از این نعمت محروم بودند، کاشت. محرومیت از امکانات اولیه‌ای که زندگی را برای روستانشینان استان طاقت‌فرسا کرده بود تنها با عزم جدی مدیران و استفاده از نیروهای بومی منطقه می‌توانست پایان بپذیرد.
 در دو سال گذشته پروژه‌های بزرگی شروع و همچنین پیگیری شد. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌ها، پروژه‌ی بزرگ گازرسانی به شهرهای قلعه‌رئیسی، دیشموک و 108 روستای تابعه بود که 7200 خانوار را از نعمت گاز برخوردار می‌کرد. این پروژه سال‌های زیادی به دلایل گوناگونی ازجمله؛ مسیر صعب‌العبور و طولانی، نبود عزم کافی و عدم توانایی در جذب اعتبارات، متوقف‌شده بود که با پیگیری و روابط بهینه با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسیده و فاز سوم آن با سرعت در حال انجام می‌باشد و با درصد پیشرفت قابل قبولی به یکی از پروژه‌های مهم استان تبدیل‌شده است.
از دیگر پروژه‌های در دست اجرا می‌توان به گازرسانی به 38 روستا در بخش سرآسیاب و ممبیِ شهرستان بهمئی 7 روستا بخش موگرمون در شهرستان لنده، مجموعه 11 روستای کت بهمئی، 26 روستای دلی‌خمسیر، 20 روستای در شهرستان چرام، 12 روستا در شهرستان دنا و فاز دوم گازرسانی به لوداب اشاره کرد که تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید و بقیه تا پایان سال افتتاح می‌گردد.
از دیگر اقدامات ماندگار مهندس «خادم» در شرکت گاز؛ اصلاح و تعمیر بخش زیادی از شبکه‌های فرسوده در سطح استان در بازه زمانی دوساله، راه‌اندازی سیستم قرائت و چاپ آنی صورت‌حساب گازِ مشترکین جهت صرفه‌جویی در زمان و شفافیت، واگذاری خدمات نظارت پروژه‌ها به مهندسین مشاور برای اولین بار در شرکت گاز موارد ذکرشده تحولاتی بودند که جز با اعتماد به بدنه‌ی جوان، متخصص و باانگیزه و همچنین تلاش شبانه‌روزی امکان تحقق نداشت. ماحصلِ این اقدامات، معرفی شرکت گاز استان به‌عنوان دستگاه برتر در شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در جشنواره شهید رجایی بوده است.


کد مطلب: 402952

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402952/گام-های-بلند-خادم-شرکت-گاز-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1