تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۴۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد

صدای فصل پاییز آمد / مراقب باشید این کارها را انجام بدهید

۰
صدای فصل پاییز آمد / مراقب باشید این کارها را انجام بدهید
کبنا ؛به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امام بخش قائدی اظهار کرد: حساسیت‌های فصلی با تغییر فصلی ایجاد می‌شود اما مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌هایی که نادرست و آسیب‌رسان هستند، موجب بروز مشکلات متعددی خواهد شد.
وی اضافه کرد: سردرد، گلودرد و آبریزش بینی از نمونه علائم حساسیت‌های فصلی پاییز است.
قائدی بابیان اینکه کاهش رطوبت هوا در این فصل موجب تماس بیشتر با میکروب‌های بیماری‌زا خواهد شد، ابراز داشت: اگرچه این بیماری‌ها خطرناک نیستند، اما باعث ناراحتی افراد می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی در این فصل باید وقت بیشتری را برای ورزش در هوای آزاد بگذاریم و همچنین مصرف آب و میوه‌ها را افزایش دهیم.
وی تأکید کرد: در فصل پاییز روزانه چندین بار دست‌هایمان را با صابون شستشو دهیم و همچنین شستن صورت و بینی برای جلوگیری از سرماخوردگی مفید است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نارسایی قلبی را یک تهدید جدی برای بیماران قلبی در فصل پاییز عنوان کرد و افزود: این بیماران برای تطبیق بدن خود با تغییرات فصلی تلاش زیاد کنند چراکه این مسئله می‌تواند کار سیستم قلبی و تنفسی را افزایش دهد و مشکلات جدی برای این‌گونه بیماران ایجاد کند.
وی یادآور شد: بیماران دارای مشکل قلبی برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید داروهای تجویزشده توسط پزشک را سر موقع و دقیق مصرف کنند و حدود ۳۰ دقیقه در هوای آزاد پیاده‌روی کنند.
قائدی با اشاره به اینکه در معاونت غذا و دارو یک واحد به نام واحد طب سنتی فعالیت می‌کنند اذعان داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف نوشیدنی‌های طبیعی برای بدن بسیار حائز اهمیت است و مصرف گوشت، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، عسل، بادام درختی و آش‌های ساده توصیه می‌شود.
وی افزود: خوددرمانی در این فصل زیاد می‌شود تا جایی که برخی افراد اقدام به تغییر آنتی‌بیوتیک می‌کنند و بعد از مصرف چند عدد قرص آن را قطع می‌کنند ازاین‌رو استفاده ناقص از آنتی‌بیوتیک‌ها در فصل پاییز به‌تنهایی تأثیری در بهبود بیمار ندارد و از طرفی باعث پیدایش برخی میکروب‌ها شده که نسبت به درمان مقاوم می‌شوند و بعد از مدتی مصرف این داروها در بدن تأثیر بسزایی ندارند، زیرا تأثیر خودشان را ازدست‌داده‌اند.
قائدی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از اصول تغذیه مناسب، مصرف میوه، سبزیجات و غذای تازه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1