کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد

صدای فصل پاییز آمد / مراقب باشید این کارها را انجام بدهید

21 شهريور 1397 ساعت 14:30

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمدن فصل پاییز، گفت: در این فصل به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی و بروز برخی حساسیت‌ها و سرماخوردگی افراد از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.


به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امام بخش قائدی اظهار کرد: حساسیت‌های فصلی با تغییر فصلی ایجاد می‌شود اما مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌هایی که نادرست و آسیب‌رسان هستند، موجب بروز مشکلات متعددی خواهد شد.
وی اضافه کرد: سردرد، گلودرد و آبریزش بینی از نمونه علائم حساسیت‌های فصلی پاییز است.
قائدی بابیان اینکه کاهش رطوبت هوا در این فصل موجب تماس بیشتر با میکروب‌های بیماری‌زا خواهد شد، ابراز داشت: اگرچه این بیماری‌ها خطرناک نیستند، اما باعث ناراحتی افراد می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی در این فصل باید وقت بیشتری را برای ورزش در هوای آزاد بگذاریم و همچنین مصرف آب و میوه‌ها را افزایش دهیم.
وی تأکید کرد: در فصل پاییز روزانه چندین بار دست‌هایمان را با صابون شستشو دهیم و همچنین شستن صورت و بینی برای جلوگیری از سرماخوردگی مفید است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نارسایی قلبی را یک تهدید جدی برای بیماران قلبی در فصل پاییز عنوان کرد و افزود: این بیماران برای تطبیق بدن خود با تغییرات فصلی تلاش زیاد کنند چراکه این مسئله می‌تواند کار سیستم قلبی و تنفسی را افزایش دهد و مشکلات جدی برای این‌گونه بیماران ایجاد کند.
وی یادآور شد: بیماران دارای مشکل قلبی برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید داروهای تجویزشده توسط پزشک را سر موقع و دقیق مصرف کنند و حدود ۳۰ دقیقه در هوای آزاد پیاده‌روی کنند.
قائدی با اشاره به اینکه در معاونت غذا و دارو یک واحد به نام واحد طب سنتی فعالیت می‌کنند اذعان داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف نوشیدنی‌های طبیعی برای بدن بسیار حائز اهمیت است و مصرف گوشت، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، عسل، بادام درختی و آش‌های ساده توصیه می‌شود.
وی افزود: خوددرمانی در این فصل زیاد می‌شود تا جایی که برخی افراد اقدام به تغییر آنتی‌بیوتیک می‌کنند و بعد از مصرف چند عدد قرص آن را قطع می‌کنند ازاین‌رو استفاده ناقص از آنتی‌بیوتیک‌ها در فصل پاییز به‌تنهایی تأثیری در بهبود بیمار ندارد و از طرفی باعث پیدایش برخی میکروب‌ها شده که نسبت به درمان مقاوم می‌شوند و بعد از مدتی مصرف این داروها در بدن تأثیر بسزایی ندارند، زیرا تأثیر خودشان را ازدست‌داده‌اند.
قائدی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از اصول تغذیه مناسب، مصرف میوه، سبزیجات و غذای تازه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.


کد مطلب: 402943

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402943/صدای-فصل-پاییز-آمد-مراقب-باشید-این-کارها-انجام-بدهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1