تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۹۳۵
خبرهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

تجلیل از بهورزان کهگیلویه و بویراحمد / همایش اجتماعی شدن سلامت در استان / توسعه فضای انبار دارویی یاسوج (+تصاویر)

۰
تجلیل از بهورزان کهگیلویه و بویراحمد / همایش اجتماعی شدن سلامت در استان / توسعه فضای انبار دارویی یاسوج (+تصاویر)
کبنا ؛آئین تجلیل از بـهورزان در شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد+عکس
با حضور معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار گچساران، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و جمعی از رؤسای ادارات گچساران، جشن روز بـهورزی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گچساران، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: این شبکه با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه امسال به مناسبت روز بهـورز از تلاش ها و زحمات بـهورزان این پیشگامانِ عرصه سلامت طی جشنی تجلیل و قدردانی به عمل آورد.
دکتر سهراب صیدی افزود: شبکه بهداشت و درمان گچساران با 27 خانه بهداشت و 64 بهـورز، در حال خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به مردم تحت پوشش این مناطق می باشد.
در این مراسم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار گچساران، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران و کارشناس معاونت اجتماعی  دانشگاه به ایراد سخنانی پرداختند.
به گزارش وب دا؛ در پایان این مراسم هدایایی به بهورزان برگزیده استانی و شهرستانی اهداء گردید.142
 







نخستین جلسه هماهنگی همایش اجتماعی شدن سلامت در استان برگزار شد+عکس

 سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری نخستین جلسه هماهنگی همایش اجتماعی شدن سلامت در استان خبر داد.
 کرامت اله زندی قشقایی گفت: با توجه به اینکه 75 درصد عوامل موثر در حوزه سلامت را عوامل اجتماعی تشکیل می دهند و ابزار لازم آن خارج از حوزه وزارت بهداشت است، این همایش با هدف نظامند کردن مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت، ساماندهی و هماهنگی های بین بخشی، کاهش نابرابری ها و توسعه مسولیت اجتماعی در استان برگزار می شود.
وی ابراز داشت: نخستین مسئله در اجتماعی شدن سلامت مشارکت مردمی است که با ایجاد شرایط مناسب می توانیم نقش مردم را در مشارکت های مردمی مرتبط با سلامت ارتقا دهیم.
وی افزود: همکاری و مشارکت سازمان‌ها با عنوان مشارکت بین‌بخشی در ارتقا سلامت جامعه نقش اساسی خواهد داشت.
زندی قشقایی تصریح کرد: این همایش با محوریت پنج موضوع از مجموعه فعالیت های معاونت اجتماعی شامل، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، خانه مشارکت مردم در سلامت، طرح کانون سلامت محلات، موسسات خیریه حامی بیمارستان و مددکاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در کارگروه های تخصصی و با حضور کارشناسان صاحب نظر ملی و استانی  چالش ها و راهکارهای پیش رو بررسی شد.
به گزارش وب دا؛ در پایان این جلسه ضمن گفتگو و تبادل نظر درباره کاهش آسیب های اجتماعی تصمیماتی در خصوص برگزاری این همایش اتخاذ شد.






 

آیین تجلیل از بهورزان در شهرستان چرام برگزار شد+عکس

مراسم تجلیل از بهورزان  شهرستان چرام  با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، معاون فرماندار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چرام؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:  اقداماتی که بهورزان در خانه‌های بهداشت انجام می‌دهند، اقدامات وسیع و گسترده ای است.
ابراهیم نعیمی ابراز داشت: در جهان شغلی پیدا نمی شود که همچون بهورزی بسته‌های مختلف خدمتی درمانی را به مردم ارائه دهد.
وی افزود: بهورزان پیچیده ترین مسایل بهداشتی و درمانی را به بهترین و ساده ترین نحو به مردم روستا ارائه می دهند و می‌توان از آنها به عنوان پیشگامان عرصه سلامت یاد کرد.
در ادامه، سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام نیز اذعان داشت: خانه‌های بهداشت به عنوان محیطی‌ترین واحد بهداشتی شهرستان و مستقر در روستا، نماد توسعه نظام مراقبت‌های اولیه سلامت بوده و اثرات ارزشمندی در ارتقاء و بهبود شاخص‌های سلامت دارند.
علی جعفری فر در این همایش با بیان اینکه در تقویم ملی کشورمان 12 شهریورماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است، بیان داشت: پیگیری، مراقبت و عملکرد این بهورزان در سطح مناطق تحت پوشش و روستاها باعث شد که در تقویم سالیانه یک روز را بعنوان روز بهورز نامگذاری کنند.
وی تصریح کرد: بهورزان خیرین سلامت واقعی هستند، آنها که زمان و فرصت زندگی خود را وقف ارائه خدمت بهداشتی و درمانی به مردم روستاها می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان چرام دارای 24 خانه بهداشت و 45 نفر بهورز است، که در سطح روستاهای این شهرستان به ارائه خدمت مشغولند.
به گزارش وب دا؛ در این مراسم به رسم یادبود از 45 نفر  از بهورزان این شهرستان تجلیل بعمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.6-18

























گسترش فضای فیزیکی انبار دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بهسازی فضای فیزیکی انبار دارویی این معاونت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر امام بخش قاعدی گفت: در راستای بهبود خدمات  درمانی و دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فضای فیزیکی انبار دارویی معاونت غذا و داروی  این دانشگاه از زیربنای 300مترمربع به 400متر مربع گسترش یافت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتبار ی بالغ بر300میلیون ریال برای بهسازی این مکان تخصیص داده شده است.
 این مراسم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون غذا و داروی دانشگاه و سایر مسئولین مرتبط برگزار شد.

 


 
ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم شهرستان بهمئی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از ارائه 550 خدمت دندانپزشکی رایگان به مردم بخش سرآسیاب و دهستان رود تلخ  شهرستان بهمئی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، علی آبشنگ اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت دهان و دندان، با تامین دو دستگاه کلنیک سیار دندانپزشکی توسط معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، خدمات رایگان دندانپزشکی در بخش سرآسیاب و دهستان رود تلخ  شهرستان بهمئی ارائه شد.
وی تصریح کرد: خدمات درمانی ارائه شده شامل، ترمیم دندان، جرمگیری و سایر خدماتی که بر حسب شرایط و نیاز بیمار ضروری است، توسط کلنیک‌های سیار دندانپزشکی به مراجعین ارائه شده است.
آبشنگ در پایان با اشاره به اینکه خدمات درمانی رایگان نیز همراه با استقرار کلینیک های سیار دندانپزشکی ارائه شده است، خاطر نشان کرد:  110 نفر تحت خدمات درمانی رایگان پزشک عمومی و دارویی و 50 نفر خدمات مامایی در دهستان رود تلخ دریافت کردند.
 






 


روز سخت و پرکار سفیدپوشان فوریت های پزشکی لنده/ دو مأموریت سخت در یک روز
پرسنل فوریت های پزشکی دو ماموریت سخت و متوالی را در یک روز انجام دادند.
 محسن خلیلی مسئول پایگاه فوریت های پزشکی شهرستان لنده گفت:پرسنل فوریت های پزشکی دو مأموریت سخت و مهم را در مناطق عشایری و صعب العبور دلی مهرجان و عروه انجام دادند.
وی افزود: عصر دیروز طی تماسی با مرکز فوریت های پزشکی مبنی بر وجود فردی با شکستکی ساق پا در منطقه صعب العبور دلی مهرجان، که به دلیل ماموریت بالگرد اورژانس هوایی، با زحمت فراوان و از مسیرهای سخت، بیمار در طی پنج  ساعت توسط پرسنل فوریت های پزشکی انتقال داده شد.
خلیلی اضافه کرد: بلافاصله ماموریت دوم با تماسی از روستای سخت گذر عروه صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این ماموریت خانمی  با سابقه بیماری قلبی که به دلیل زنبورگزیدگی دچار شوک آنافیلاکسی شد و پس از اقدامات اولیه، به مرکز جامع سلامت لنده منتقل شد که در صورت تاخیر ممکن بود وضعیت وخیم شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه وضعیت هر دو بیمار مساعد می باشد که جا دارد از همکاران پر تلاش بایت این دو مأموریت سخت و انتقال موفقیت آمیز بیماران شکر نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1