تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۱۴
کبنا گزارش می‌دهد

مدیرانی که از بیرون «کد» می‌گیرند / پاتاوه مدیر لایقی ندارد / آیا بخشدار چاروسا ارتباطش را با امام جمعه قطع کرده / وقتی به تربیت دانش‌آموزان دیشموکی اهمیت نمی‌دهند

۴
۰
مدیرانی که از بیرون «کد» می‌گیرند / پاتاوه مدیر لایقی ندارد / آیا بخشدار چاروسا ارتباطش را با امام جمعه قطع کرده / وقتی به تربیت دانش‌آموزان دیشموکی اهمیت نمی‌دهند
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ائمه جمعه که در بسیاری موارد دلسوزانه، متعهدانه و مشفقانه دغدغه‌ها و نارسایی شهر و منطقه رابه مسئولان گوشزد می‌کنند دربرخی مواقع نیز مواظب باشند این گونه مشکلات کوچک و محلی به عملکرد کلان کشور و دولت تعمیم داده نشود.
علی محمد احمدی روز دوشنبه (19 شهریورماه) در جمع ائمه جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد در دفتر امام جمعه یاسوج اظهار داشت: البته دولت و مجموعه مدیریتی استان همواره از تذکرات، انتقادها و نصایح دلسوزانه و اصلاح‌گرایانه آنها به‌طور قطع استقبال خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ضروری است که تذکرات و اظهارنظرهای ائمه جمعه در شهرها و مناطق مختلف این استان نسبت به دولتمردان و یا راجع به هر موضوعی همراه با اشراف و آگاهی کامل اطلاعاتی از آن موضوع و مساله مورد تذکر باشد.
احمدی بر ضرورت تعامل و هم افزایی دوسویه بین امامان جمعه و مسئولان و مدیران اجرایی استان تاگید کرد، گفت: مدیران به ویژه فرمانداران باید از این فرصت تعامل و همراهی با ائمه جمعه نهایت بهره را ببرند و ضمن بیان و روشنگری در زمینه مشکلات و کمبودها، اقدام‌های انجام گرفته که همان خدمات نظام و دولت محسوب می‌شود را از طریق تریبون نماز جمعه منعکس کنند.
وی با اشاره به جایگاه رفیع و مقدس تریبون نماز جمعه و نقش آفرینی آن در سیر تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ظرف چهار دهه گذشته، گفت: باید از اظهارنظرهایی که گاه منجر به ناکارآمد جلوه دادن نظام می‌شود در شرایط خاص کنونی کشور می‌شود، پرهیز کرد.
احمدی برخی انتقادها و بیان چالش‌ها و معضلات در بخش‌های مختلف توسط ائمه جمعه را یادآور شد و گفت: برخی مواقع دامن زدن به برخی مسایل قومیتی و طایفه گرایی ها و حتی زیاده خواهی ها و تبانی سبب قانون گریزی‌ها، تبانی و عدول از وظایف می‌شود که البته تا حدود زیادی این رویه در بین مدیران استانی اصلاح شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد برخی دخالت‌های بی جا از بیرون از استان را نیز یادآور شد و گفت: برخی کدگرفتن ها توسط مدیران و مجموعه اجرایی استان خود به چالشی جدی فرا روی توسعه و خدمت مطلوب و صادقانه به مردم شده است.
وی ادامه داد: راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی استان فارغ از همه مسائل و جناح‌بندی‌های سیاسی حرکت بر مسیر اعتدال است و انجام هر امری را توام با تدبیر، عقلانیت و کار کارشناسی دقیق خواهیم پذیرفت.
احمدی با تاکید بر رویه اعتدال‌گرایی در کنار شایسته‌سالاری به‌عنوان راهبرد مدیریتی مورد هدف دولت و وزارتخانه متبوعش نیز گفت: با هر نگاه سیاسی که داشتم از همان بدو ورود به استان آن را کنار گذاشته و تمام دغدغه‌ام را متوجه توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان با ظرفیت‌های متعدد قرار داده‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست با هر بارکشاندن موضوع بحث به حاشیه تذکر می‌داد، یادآور شد: باید از مسائل، کشمکش‌ها و جدال‌های سیاسی و حاشیه‌ای دوری کرد و از تمامی توان و ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون ملی و محلی برای پیشبرد و توسعه استان و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بهره برد.
وی بار دیگر بر حفظ وحدت و انسجام توام با تعامل مثبت با گروه‌های مختلف سیاسی، نخبگان، ائمه جمعه و همه دلسوزان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
احمدی در خصوص برخی تذکرات و انتقادات ائمه جمعه نسبت به برخی مدیران پروازی، حضور نیافتن مدیران کل در مناطق، فرسایشی شدن طرح‌های عمرانی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: تمامی این موضوعات با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: البته قانون به صراحت مدیر و یا فرمانداری را به اقامت دائم در یک منطقه ملزم نکرده اما حضور به موقع مدیر و یا فرماندار در محل کار و پاسخگویی در برابر دغدغه‌ها، مشکلات و مسایل منطقه از وظایف قانونی یک مدیر است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برخی دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی ائمه جمعه گفت: باید پذیرفت که در حوزه مسائل فرهنگی و دینی خوب کار نشده است.
احمدی از افراط گرایی و دامن زدن بیش از حد به مسائل حاشیه‌ای، قومی و طایفه‌ای به عنوان یکی از چالش‌های مهم فرهنگی و عاملی اساسی درکند شدن روند توسعه همه جانبه این استان یاد کرد.
احمدی ابراز داشت: برخی موازی کاری‌ها با ساختارهای متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه‌ها در حوزه فرهنگ شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیدارهای عمومی با مردم، ائمه جمعه و بازدیدهای میدانی از طرح‌های عمرانی در همه شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته و ظرف یک ماه آینده اقدام عملی در این راستا آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات، چالش‌ها و کمبودها در بخش‌های مختلف پرداختند.
ضرورت حضور فرمانداران و مدیران در نماز جمعه، تذکر به مدیران پروازی و یا برکناری آنها، کمرنگ بودن حضور مدیران در برنامه‌های فرهنگی و دینی، کند شدن روند برخی طرح‌های عمرانی و زیرساختی در مناطق مختلف که منجر به نارضایتی عمومی شده است، روند کند اجرای مصلی ها در مناطق مختلف استان و اجرایی شدن به موقع مصوبات سفرهای منطقه‌ای استاندار از جمله دغدغه‌های مشترک ائمه جمعه در این نشست بود.
همچنین تاثیرپذیری بیش از حد برخی مدیران و فرمانداران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر دغدغه‌ها و وجه مشترک خواسته ائمه جمعه این استان در نشست آنها با استاندار کهگیلویه وبویراحمد بود.
وقتی مسوولان در کار شوراها دخالت می‌کنند
حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه باشت به شدت از مدیران پروازی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد که مدیران پروازی با بیت‌المال چنین کنند.
وی همچنین به مشکل انتخاب نماینده شورای شهرستان باشت برای حضور در شورای استان اشاره کرد و از استاندار خواست تامسؤولان شهرستانی در این موضوع دخالت نکنند.
فاصله را کم کنیم
افشار امام جمعه چرام هم از استاندار خواست تا فاصله بین ائمه جمعه و استاندار کم شود و ارتباطات بیشتری باشد.
افروغی امام جمعه بهمئی هم به نبود برخی از ادارات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارشاد اسلامی این شهرستان ساختمان خیلی خوبی دارد اما یک ریال پول برای کارهای فرهنگی نیست.
مشکل برق بهمئی که موجب وارد شدن خسارت به مردم شده هم از دیگر موضوعاتی بود که افروغی به آن اشاره کرد و گفت: برخی از لاین‌ها 195 ولت هستند.
مدیر لایقی در پاتاوه نداریم
امام جمعه پاتاوه هم با بیان اینکه باید اسم شهر پاتاوه را روستای پاتاوه گذاشت اظهار کرد: جای تاسف است که بزرگترین بخش استان پمپ بنزین ندارد در حالی که هر یک از روستاهای استان اصفهان یک پمپ بنزین دارند.
چراغی گفت: در بحث آب هم صدای مردم به خصوص روستاییان درآمده است و در خصوص بیمارستان هم که مردم همیشه مراجعه می‌کنند و پیگیر ساخت آن هستند.
وی با بیان اینکه کارهایی که برخی مسؤولان در پاتاوه می‌کنند تنها باعث بدبین شدن به نظام می‌شود تصریح کرد: نظارتی روی کار شهردار و بخشدار نیست.
وی گفت: پول شهری را می‌گیرند اما امکانات روستایی هم به مردم نمی دهند چرا که به جز چند مدیر، مدیر لایقی در پاتاوه نداریم.
امام جمعه پاتاوه از معاون استاندار و سایر مسؤولان هم گلایه کرد که در روز افتتاح ساختمان شهرداری صدای اذان را شنیدند و نماز جمعه هم برپا بود اما آقایان در هنگام برگزاری نماز جمعه هیچ اهمیتی ندادند و روبان خود را قیچی کردند!.
وضعیت نامناسب راه‌های روستایی لنده
محمودی‌اصل امام جمعه لنده هم از وضعیت مدیران پروازی در این شهرستان انتقاد کرد و از وضعیت راه‌های روستایی در لنده گلایه کرد.
به عهدی که بسته‌ام به او کمک خواهم کرد / مخالفت با مدیر خانم
صلواتی امام جمعه قلعه‌رئیسی هم از عملکرد بخشدار انتقاد کرد و گفت: با واسطه ایشان را به حضور پذیرفتم چون فرزند شهید بود و بعد از آن 6 مرتبه به دیدار وی رفتم که تاکنون یک بار به خود زحمت نداده به دفتر ما سری بزند اما به دلیل عهدی که بسته‌ام به او کمک خواهم کرد.
وی محرومیت بخش از اداره ارشاد و تبلیغات را هم مشکل دیگری دانست و گفت: بحث حضور کمرنگ مدیران در نماز جمعه و حتی در نماز جماعت‌ها هم موضوعی است که استاندار باید تذکر دهد.
صلواتی مشکل سه کیلومتر ورودی شهر قلعه‌رئیسی را هم مشکل همیشگی دانست که باید برای یک بار این مشکل برطرف شود.
امام جمعه قلعه‌رئیسی همچنین از بخشدار انتقاد کرد که چرا و به چه دلیل اجازه نمی‌دهد مدیر کتابخانه‌ها که یک خانم است در جلسات حضور پیدا کند.
آموزش و پرورش دیشموک دو سال معاون پرورشی ندارد
راوند امام جمعه دیشموک هم از مشکل آب منطقه دیشموک گلایه کرد و گفت: چرا دو سال آموزش و پرورش نباید معاون پرورشی داشته باشد و چرا مسؤولانی که به دیشموک می‌آیند فقط وعده می‌دهند.
گزارش دهی ضعیف مسوولان
مصباح امام جمعه سی‌سخت هم از مسؤولان انتقاد کرد که در گزارش‌دهی به مردم ضعیف هستند و همچنین درخواست کرد تا مرکز قرآنی سی‌سخت در بودجه امسال دیده شود.
سرفاریاب از چشم استاندار دور مانده است
پژمان امام جمعه سرفاریاب هم به استاندار گفت یک سال است که استاندار شده‌اید و به همه بخش‌های استان رفته‌اید و تنها بخش سرفاریاب از چشم شما دور مانده است.
وی گفت: سد شراب‌گروه فراموش شده و صحرای جمال‌‌الدین را که دولت قبلی کار قطره‌ای کردن آبیاری آن را انجام داد ناتمام گذاشته‌اید در حالی که لوله‌کشی آن انجام شده و مردم معترض هستند اما نظیر چنین کاری در باشت انجام شد و مردم آنجا لذتش را می‌برند..
وی گفت: جاده آب حیات باغچه سادات هم به دست فراموشی سپرده شده و فیش آب یک میلیونی در سرفاریاب داریم اگر شربت سکنجبین هم از لوله بیرون می‌آمد هزینه آن یک میلیون تومان نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما

111
Iran, Islamic Republic of
اتفاقآ خود. محیط پاتاوه را سیاسی کرده گروهی را که تو انتخابات شورا رای نیاوردن را جزء ستاد کرده که با استفاده از اونها مدیران را ت. از وقتی حاج آقا افشار از پاتاوه رفتن و ایشون جای افشار امام جمعه شده پاتاوه به
Iran, Islamic Republic of
احسنت برامام جمعه ی محترم شهرپاتاوه
Iran, Islamic Republic of
احسنت برامام جمعه ی محترم شهرپاتاوه
Iran, Islamic Republic of
احسنت برامام جمعه ی محترم شهرپاتاوه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1