تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۰۲۹۰۲
در نشست شورای آموزش‌وپرورش مطرح شد

احمدی: مدیرکلی که از حال و روز مردم خبری ندارد / زجر کمبود فضای آموزشی بر دوش «بویراحمد» سنگینی می‌کند

۵
۰
احمدی: مدیرکلی که از حال و روز مردم خبری ندارد / زجر کمبود فضای آموزشی بر دوش «بویراحمد» سنگینی می‌کند
کبنا ؛پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیری که از حال و روز مردم باخبر نباشد مدیر نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نوسازی مدارس با 10 میلیون تومان هم می‌توانست سیمای مدارس را تغییر دهد که تا قبل از مهر ماه اقدامات لازم انجام گیرد.
 علی‌محمد احمدی در نشست ظهر امروز شورای آموزش و پرورش که با حضور زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده توسط مدیرکل آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس، مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اما دولت هم خدمات مهم ارائه کرده و ظلم است که این خدمات نادیده گرفته شود.
در این نشست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج گفت: همین امر مشکلاتی آموزشی را برای مرکز استان ایجاد کرده که نباید هیچ شهروندی از انواع خدمات به ویژه خدمات آموزشی محروم بماند.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه آموزشی گفت: اعتقاد داریم که باید شبانه‌روز تلاش شود تا فضای آموزشی در استان وضعیت بهتری پیدا کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی مدارس یک تا 10 دانش‌آموزی در استان است، گفت: 776 مدرسه در استان دارای یک تا 10 دانش‌آموز است که به لحاظ اقتصادی این کار عقلائی نیست.
احمدی بیان کرد: نمی‌شود کل خدمات را برای تک تک دانش‌آموزان در مناطق روستایی هزینه کرد به همین منظور مدل جدیدی برای ارائه خدمات آموزشی برای دانش‌آموزان طراحی شود. موظف هستیم با کمترین امکانات خدمات مطلوب ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همواره تأکید کردم که مدیران و مسؤولان باید از حال و روز مردم باخبر باشند، مدیری که در حیطه کاری خود از حال و روز مردم آگاه نباشد مدیر خوبی نیست.
وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند ما مدیران ستادی هستیم و ستادی عمل می‌کنیم اما به اینگونه مدیران نیازی نداریم، مدیری می‌خواهم که میدانی و عملیاتی باشد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار ما از نوسازی مدارس و آموزش و پرورش هم میدانی عمل کردن است، سال گذشته اعتبارات خوبی برای نوسازی مدارس اختصاص داده شد و امسال 24.5 میلیارد تومان اعتبار این اداره است و 15 میلیارد تومان هم برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله اختصاص دادیم.
احمدی عنوان کرد: جمع این اعتبارات 40 میلیارد تومان است که اگر 60 درصد این مبلغ جذب شود 24 میلیارد می‌شود و می‌توانیم کارهای خوب و مهم انجام دهیم، از خیرین تشکر می‌کنیم اما نباید تنها متکی به خیرین باشیم دولت اعتباراتی اختصاص داده که باید جذب و برای بهبود فضای آموزشی هزینه شود، من در این زمینه با برادرم هم تعارف ندارم.
وی عنوان کرد: انتظار تلاش بیشتر از نوسازی مدارس و آموزش و پرورش دارم که مشکلات فضای آموزش را رفع کنند البته انتظارم از آنها در حد مدارس سوئیس، سوئد و کانادا نیست.
احمدی با بیان اینکه با 10 میلیون تومان هم می‌توانیم سیمای مدارس را تغییر دهیم، گفت: از اعتبارات بحران رقمی برای بهبود سیمای مدارس اختصاص داده می‌شود و تا قبل از آغاز مدارس، تعمیرات 20 تا 30 مدرسه در سطح استان انجام گیرد.
وی تصریح کرد: اگر به دو دانش‌آموز در نقاط محروم توجه کنیم برای خدمات به دانش‌آموزان بله‌زار، مادوان و سایر نقاط روستایی و عشایری استان هم می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.


وجود 776 مدرسه زیر 10 دانش‎‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد/259 مدرسه شهرستان بویراحمد غیرقابل استفاده هستند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 115 فضای تخریبی، 52 مدرسه غیر قابل استفاده و 92 مدرسه در شهرستان بویراحمد در زلزله دچار خسارت شدند.
هادی زارع‌پور در نشست ظهر امروز شورای آموزش و پرورش به وضعیت دانش‌آموزان و مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: 153 هزار و 670 دانش‌آموز سال تحصیلی 97-98 را در 3 هزار و 15 آموزشگاه و هشت هزار و 602 کلاس درس آغاز می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ساماندهی 13 هزار و 500 نیرو در سه ماهه تابستان گفت: محل کار این افراد باید مشخص می‌شد که تمامی آنها  ساماندهی شدند و حتی ابلاغ 40 درصد این افراد هم انجام شده و ما مشکل حاد نیروی انسانی نداریم.
وی با بیان اینکه هیچ مدرسه و مقاطع تحصیلی در سال جدید با مشکل نبود معلم مواجه نخواهد بود، گفت: 7 درصد دانش‌آموزان در مقطع پیش‌ دبستانی، 40 درصد در متوسطه اول و دوم و 50 درصد هم در دوره ابتدایی هستند، 48 درصد دانش‌آموزان دختر و 52 درصد پسر هستند، 78 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و 23 درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می‌شوند.
این مسؤول با اشاره به آمار 25 درصدی دانش‌آموزان در مناطق روستایی گفت: 776 مدرسه زیر 10 دانش‌آموزی در سطح استان وجود دارد که این وضعیت برای وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست. سال تحصیلی جدید این مدارس جمع‌آوری می‌شوند.
زارع‌پور با اشاره به اینکه استان در سال 1380 بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را با 217 هزار و 529 دانش‌آموز داشته، افزود: 41 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش 25 تا 30 سال سابقه کار دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا سال1400، 872 نیرو از آموزش و پرورش خارج و 501 نیرو جذب خواهد شد، ضمن اینکه در سال جاری 402 نیرو آموزش و پرورش بازنشسته و 249 نیرو جذب خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فضای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: 30 درصد فضای آموزشی در استان نیازمند بازسازی یا تخریب و بازسازی هستند، 5 درصد مدارس استیجاری و 65 درصد استاندارد و نزدیک به استاندارد هستند.
این مسؤول به مشکلات فضای آموزشی در بویراحمد مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، مادوان، شرف‌آباد، تلخسرو و بله‌زار اشاره کرد و افزود: کل فضاهای آموزشی در بویراحمد 443 مورد است که از این تعداد 354 مورد فعال و 12 مورد در حال تاسیس هستند، فضاهای تخریبی در استان 115 مورد، فضاهای پیش ساخته 15مورد و فضای استیجاری 28 مورد است.
زارع‌پور عنوان کرد: 27 فضای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین 52 فضا غیرقابل استفاده است که به دلیل نیاز مبرم آموزش و پرورش با ریسک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند فضاهای تخریبی براثر زلزله 92 مورد بوده است.
این مسؤول با بیان اینکه 28 مدرسه شهرستان بویراحمد استیجاری هستند، خاطرنشان کرد: هیچ سرانه آموزشی برای آموزش و پرورش نداشتیم به همین دلیل مجبور شدیم دو میلیارد و 200 میلیون تومان از والدین اخذ کنیم.

مشکلات فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد رفع شود
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد تأکید کرد و گفت: یاسوج مهاجرپذیرترین شهر ایران است و باید به این افراد خدمات ارائه شود.
غلام‌محمد زارعی اظهار کرد: شهرستان بویراحمد مهاجر پذیرترین شهر ایران است و روند مهاجرت در این شهرستان 300 هزار نفری ادامه دارد و باید به این افراد خدمات ارائه کرد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیانه 700 مورد انشعابات جدید در این شهرستان درخواست می‌شود که نشان دهنده تطابق آمارها با واقعیت است.
وی بر رفع مشکلات کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد تأکید کرد و یادآور شد: نوسازی مدارس علی‌رغم محدودیت اعتباری توانسته 165 کلاس درس در استان را نوسازی و بازسازی و تحویل آموزش و پرورش دهد که از مشکلات فضای آموزشی با این تعداد کاسته می‌شود.
زارعی با اشاره به اینکه 45 درصد جمعیت این شهرستان در شهر و 55 درصد در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: تلاش شود برخی از ذهنیت‌های غلط در این حوزه شکل نگیرد و با اطلاعات صحیح مردم را به سمت واقعیت‌ها هدایت کنیم.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: به انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس، مدرسه سه کلاسه در یکی از مناطق استان احداث می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهرستان دنا
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک فرهنگی به شخصه بانظراستاندار محترم موافق هستم نوسازی مدارس درچهارسال گذشته خیلی ضعیف عمل کرده ونیازبه خانه تکانی دارد.
محمد از چرام
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش کلا سیاسی بازی هست.کی مدیرکل دربین معلمین حاضر شدن؟؟؟
اموزش
Iran, Islamic Republic of
شخصه بانظرجناب احمدی موافق هستم نوسازی مدارس درچهارسال گذشته خیلی ضعیف خیلی ضعیف عمل کرده ونیازبه خانه تکانی دارد.
200
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار اگر در دولت آقای احمدی نژاد 1000کلاس درس در این استان ساخته نمیشد شما حالا میخواستید چکار کنید در آموزش وپرورش استان فقط به جناح های. توجه میشه کسی کار به کمبود فضا وتجهیزات در مدارس ندارد
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر احمدی توان دارد و میخواهد اموزش و پرورش سامان یابد ابتدا باید مدیرکل اموزش و پرورش را تغییر دهد! والله شعار دادن بی فایده هست!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1