کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجلیل از یک «روحانی» خاص در دهدشت / پیروزه: توجه به کودکان زیر بنای توسعه ی فرهنگی جامعه است

19 شهريور 1397 ساعت 12:53

 محمود پیروزه به تاثیر پذیری کودکان و نوجوانان از شخصیت‌های قصه‌ها در سنین کودکی اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های قصه‌ها انس گرفته و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند.


حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد از روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که چند سالی است، سنگ بنای قصه‌گویی برای کودکان روستاها و آشنا کردن این قشر با کتاب را پایه‌گذاری کرده است، در این دو و سه سال این تنها رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد بودند که از او نام می‌بردند. اما محمود پیروزه مدیرکل جدید و جوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که خود سال‌ها دست به قلم دارد و از روستازاده هم هست، این کار روحانی «کودکان» را فهمید و سعی کرد تا او را در کنار مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته باشد. پیروزه می‌داند که به همچنین افرادی در کانون پرورش فکری و کودکان نیاز دارد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در شهرستان کهگیلویه از حجت‌الاسلام آذری‌نژاد تجلیل کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد در این مراسم از خدمت رسانی ایشان به کودکان و نوجوانان، افزود: آرزو دارم بتوانم یک کتاب‌خانه‌ی تخصصی کودک راه‌اندازی کنم و یا یک کانکس پر از کتاب برای هر محله داشته باشم.
 وی افزود: وقتی بچه‌های که قادر به صحبت در جمع نبودند و حالا راحت نظرشان را بیان می‌کنند، وقتی می‌بینم نوع حرف زدن و نگاهشان در بلند مدت به زندگی و مشکلات تغییر کرده، وقتی بدون هیچ اجبار و دعوتی خودشان برای کتاب‌خوانی جمع می‌شوند یا پدرهایشان را مجبور می‌کنند برای گرفتن کتاب به شهر بیایند، یا وقتی در این جلسات استعدادهای بی‌نظیری کشف می‌کنم که تا آن روز پنهان مانده بیشتر از همیشه در هدفم ثابت قدم می‌شوم.
 حجت الاسلام آذری نژاد ادامه داد: پدر و مادرم بی‌سواد بودند، اما شوهرعمه‌ام در کتابخوان شدن من تاثیر زیادی داشت. من دانش‌آموز راهنمایی بودم و ایشان معلمی با بیست سال سابقه تدریس، هرگاه خانه ما می‌آمد از یک کتابی که خوانده بود حرف می‌زد و برای من هم کتابی می‌آورد، فرد دیگری که در کتابخوان شدنم تاثیر داشت آقای محمدرضا محبی‌فر بود که فامیل و هم محله‌ای بودیم، جوانی مسجدی و اهل مطالعه، گاهی که در دست او مجله می‌دیدم، مجلات را به من می‌داد و من می‌خواندم، از طرفی معلمی داشتم که مسئول کتابخانه بود و به من برچسب «نوجوان کتابخوان» زده بود، همه‌ی اینها مرا با دنیای مطالعه آشنا و نمک گیرم کرد.
 وی اظهار داشت: نمی‌شود برای کودک سخنرانی کرد، بلکه باید با قصه، غیر مستقیم، برخی مفاهیم را آموزش داد.
 در این نشست سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن قدردانی از خدمت رسانی حجت الاسلام آذری نژاد گفت: رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در روستاها و خدمت رسانی صادقانه به کودکان و نوجوانان زیربنای توسعه و پیشرفت همه جانبه در آنهاست.
 محمود پیروزه به تاثیر پذیری کودکان ونوجوانان از شخصیت‌های قصه‌ها در سنین کودکی اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های قصه‌ها انس گرفته و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند.
  وی افزود: خدمات حجت الاسلام آذری نژاد در لباس روحانیت به همگان نشان داد که می‌توان در این لباس نشاط و شادابی را نیز به کودکان و نوجوانان تزریق کرد.
 این مقام مسوول در پایان به حجت الاسلام آذری نژاد قول مساعد هرگونه حمایت معنوی و تامین اقلام فرهنگی از جمله کتاب قصه، رمان، شعر و ... را داد. 
گفتنی است در این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه، اولیا و اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری دهدشت، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه حضور داشتند.
 اسمایل آذری نژاد علاوه بر اینکه تعالیم دینی و ارزش‌های اخلاقی را از طریق قصه به بچه‌ها می‌آموزد اتاقها، مساجد را با کمک کودکان رنگ آمیزی و تبدیل به کتابخانه می‌کند و در این کتابخانه‌ها کودکان علاوه بر مطالعه، بازی و نمایش اجرا می‌کنند.
 بخش دیگر فعالیت‌های آقای آذری نژاد که شادی را برای بچه‌ها به همراه دارد در پارکها برای کودکان قصه می‌گوید. حدود 70 طلبه دیگر هم به قصه گویی علاقمند شدند و در محضر حجت الاسلام آذری نژاد آموزش این حرفه را می‌گذرانند.


کد مطلب: 402894

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402894/تجلیل-یک-روحانی-خاص-دهدشت-پیروزه-توجه-کودکان-زیر-بنای-توسعه-ی-فرهنگی-جامعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1