کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان برگزار شد

اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی در یاسوج / قدردانی «فیلی» از باقری (+عکس)

19 شهريور 1397 ساعت 8:50

مراسم اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی در کهگیلویه وبویراحمد شامگاه یکشنبه 18شهریور ماه درهتل پارسیان یاسوج برگزارشد.


مراسم اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی در کهگیلویه وبویراحمد شامگاه یکشنبه 18شهریور ماه درهتل پارسیان یاسوج برگزارشد.
به گزارش کبنانیوز، این برنامه با حضور عزیز فیلی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، الماس قبادی معاونت گردشگری، داوران ملی، مدیران هتل‌های پارسیان و جهانگردی یاسوج و برخی دیگر از مسولان در هتل پارسیان یاسوج برگزارشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد در این برنامه با اشاره به استقبال خوب مردم از چنین جشنوارهایی در استان اظهار کرد:جشنواره غذاهای سنتی یاسوج سومین جشنواره غذاهای سنتی است که در استان اجرا شده است.


وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش شد تا بتوانیم خیلی از آداب و  رسوم مردم کهگیلویه وبویراحمد که رو به فراموشی بود را دوباره احیا کنیم گفت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی در شهرستان گچساران و برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی وفرهنگ گردشگری در روستای کریک  شهرستان دنا و همچنین برگزاری این جشنوراه در شهرستان بویراحمد سه رویداد مهم در راستای احیای غذاهای سنتی مردم استان بوده است.

دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 12شرکت کننده در این جشنواره شرکت کرده بودند تصریح کرد: با داوری هایی که صورت گرفت نفرات برتر انتخاب و آز انها تجلیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این برنامه با تقدیر از برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در استان  توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: برگزاری استارت آپ و جشنواره غذاهای سنتی زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در استان است.

عزیز فیلی گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی نقش بسزایی در احیای غذاهای سنتی مردم استان دارد و بایدطوری در این زمینه  فرهنگ سازی شود که  استفاده از غذاهای خانگی جایگزین فست فودها شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان افزود: امیدواریم آشپزهای ماهر استان بتوانند طعم خوش غذاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را در این جشنواره معرفی کرده و از این طریق به رونق صنعت گردشگری استان کمک کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان برای جذب گردشگر گفت: به کسانی که طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داشته باشند تسهیلات کم بهره به آنها واگذار می‌شود.


کد مطلب: 402888

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402888/اختتامیه-جشنواره-غذاهای-سنتی-یاسوج-قدردانی-فیلی-باقری-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1