تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۸۳
در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

چرا کارشناسان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با قاچاق کالا همکاری نمی‌کنند

۰
چرا کارشناسان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با قاچاق کالا همکاری نمی‌کنند
کبنا ؛مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از نفت‌کش‌ها در هنگام حمل نفت و فرآورده‌های نفتی به انبار و جایگاه‌های سوخت مرتکب تخلف شدند که با آنها برخورد شد.
 نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز به ریاست معاون اقتصادی استانداری برگزار شد.در این نشست شناسایی تعداد واحدهای مراکز نگهداری کالا ثبت شده در سامانه انبار یکی از دستور کارهای جلسه بود.
داریوش دیودیده در این خصوص با اشاره به شناسایی یک هزار و 235 واحد مرکز نگهداری کالا در سامانه انبار گفت: با همکاری دادستانی مرکز استان گشت مشترک تشکیل شد که احتکار، امتناع از عرضه کالا و گرانفروشی از جمله تخلفات رصد شده است.
وی با اشاره به اینکه رصد محصولات پتروشیمی و برنج به عنوان دو کالای اساسی و مورد نیاز صورت می‌گیرد، بیان کرد: هر فردی که آمار روزانه از انبار خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام نکند اجناس خود را احتکار کرده و قاچاق محسوب می‌شود.
این مسؤول بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود 3 هزار مرکز انبار کالا در همه بخش‌ها در استان وجود داشته باشد. به جهاد کشاورزی، اصناف و سایر واحدها  اعلام کردیم لیست انبارهای خود را اعلام کنند.
در ادامه این نشست لطف‌الله مسعودی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به سوء استفاده برخی نفت‌کش‌ها در هنگام حمل فرآورده‌های نفتی برای انبارها و جایگاه‌های سوخت گفت: برخی از رانندگان نفت‌کش‌ها چنین تخلفی را مرتکب شدند که به محض اطلاع به موضوع ورود پیدا کردیم.
وی عنوان کرد: با اعلام این مورد تخلف رانندگان نفت‌کش‌ها اطلاعیه‌ای برای مناطق کل کشور توسط وزارت نفت صادر شد که با پلمب مخازن نفتی تخلف نفت‌کش‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.
مسعودی با بیان اینکه تخلف برخی از رانندگان نفت‌کش‌ها به منزله تخلف همه آنها نیست، افزود: با افرادی که مرتکب چنین تخلفی شدند برخورد کردیم و حتی یک نفت‌کش مادالعمر از فعالیت محروم شد.
در ادامه الماس گشتاسبی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قبلا خودروهای شوتی کالاهای قاچاق را جابه‌جا می‌کردند، گفت: در حال حاضر کالاها و محصولات خانگی که به صورت قاچاق هستند از طریق وانت بارها جابه‌جا می‌شوند، افرادی با نشان دادن سند ازدواج اقدام به ورود کالای‌ قاچاق به این استان‌ و سایر  استان‌های همجوار می‌کنند.
وی تصریح کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی از ورود کالای قاچاق با این شگرد جلوگیری کند.
اما جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی نشست امروز قاچاق کالا و ارز خواستار نظارت بیشتر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان شد و گفت: نفت و فرآورده‌های نفتی یکی از مواردی است که نیاز به کنترل و نظارت مستمر به منظور جلوگیری از سودجویی افراد و زیر سوال بردن افراد زحمت‌کش در این حوزه دارد.
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مصوبات این کمیسیون در گذشته بارها و بارها تکرار شده اما برای عملیاتی و اجرایی شدن آن وقت گذاشته نشد و اولویت دستگاه‌ها نبود.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی شناسایی انبارها اعم از سردخانه‌ها و انبارهای محصولات خشک است و ظرف یک ماه مهلت انجام این کار را دارد و موجودی هر انبار را هم مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه خروج دام زنده از استان قاچاق محسوب می‌شود، گفت: برخی از دلالان دام را به قیمت پایین از عشایر خریداری و به استان‌های مرزی برده و به فروش می‌رسانند که جهاد کشاورزی و صنعت و معدن جلوی این کار را بگیرند.
این مسؤول در خصوص ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری گفت: سایت ایست و بازرسی در مکان جدید مرز استان و چهارمحال و بختیاری استقرار و مجهز شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی، کارت افرادی که در این خصوص فعالیت ندارند را باطل کند.
گوهرگانی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی برای کنترل بازار و جلوگیری از سودجویی افراد نظارت لازم برای جلوگیری از احتکار کالا را انجام دهند.
کشف 6 تن گردوی چینی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد متهمین دستگیر شده کالا قاچاق در پنج ماهه امسال یک هزار و 120 نفر هستند که شاهد افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.
سعید بالش‌زر در این نشست به اقدامات پلیس آگاهی در این خصوص اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی تقریبی کالاهای کشف شده در پنج ماهه سال گذشته 144 میلیارد ریال بوده در حالی که ارزش کالاهای قاچاق کشف در سال جاری 150 میلیارد ریال اعلام شده که افزایش 4 درصدی کشفیات را شاهد هستیم.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد خودروهای توقیفی در پنج ماهه سال جاری 376 دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 368 دستگاه خودرو توقیف شد که در این زمینه هم دو درصد افزایش را شاهد هستیم.
وی با اشاره به افزایش 10 درصدی تعداد افراد دستگیر شده افزود: یکهزار و 120 نفر در رابطه با قاچاق کالا دستگیر شدند که آمار ثبت شده در پنج ماهه سال گذشته دستگیری یک هزار و 12 نفر را نشان می‌دهد.
این مسؤول با اشاره به اینکه پوشاک، لوازم یدکی و مواد خوراکی از جمله بیشترین کالاهای قاچاق هستند از عدم همکاری برخی از کارشناسان با ماموران انتظامی برای شناسایی کالاهای قاچاق انتقاد کرد و گفت: 6 تن گردو قاچاق از فردی گرفته شد و این فرد به قاچاق بودن گردوها و چینی بودن آنها اقرار کرد اما کارشناسان اعلام می‌کردند که برخی از این گردوها ایرانی هستند.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: نه تنها نیروی انتظامی بلکه سایر دستگاه‌ها از عدم همکاری کارشناسان در شناسایی کالای قاچاق گلایه‌مند هستند که کارشناسان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
وی عنوان کرد: تیم کارشناسی ثابتی به این منظور تشکیل و کارشناسان از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزند.

صفر شدن قاچاق موبایل در کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح رجستری
 حسین بهمنی در این با اشاره به جایگاه ششمی استان در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز گفت:ارزش ریالی کشفیات کالای  در پنج ماهه سال جاری ۱۲۴ میلیارد ریال بوده که این آمار در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد ریال بوده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرونده‌های متشکله قاچاق کالا و ارز در استان ۸۴۷ پرونده بود و در همین راستا هم ۱۰۰۱ نفر دستگیر شدند.
وی تعداد خودروهای توقیفی را ۳۴۷ مورد دانست و افزود: در سال جاری دو باند قاچاق کالا متلاشی شدند و سال گذشته نیز ۳ تعداد باند متلاشی شد.
این مسوول با اشاره به سیگارهای قاچاق در سطح استان گفت: سیگارهای فاقد پیام‌های بهداشتی مانند ریه و چکمه قاچاق محسوب می‌شوند.
بهمنی عنوان کرد: بیشترین محصولات قاچاق مربوط به قاچاق موبایل بود که با اجرای طرح رجستری قاچاق موبایل در استان به صفر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1