کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

رانندگان نفتکشی که در وسط راه بخشی از بارشان را تخلیه می‌کنند / قاچاق دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد توسط دلالان / سیمان یاسوج و مارگون در بوشهر دپو می‌شود

18 شهريور 1397 ساعت 21:42

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیمان تولیدی این استان در بوشهر و بندر امام(ره) دپو می‌شود.


نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز یکشنبه 18 شهریورماه نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.

  سواستفاده رانندگان نفتکش‌ در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی کهگیلویه و بویراحمد سواستفاده رانندگان نفتکش‌های استان را تائید کرد و گفت: با وجود پملب بودن، برخی رانندگان از پشت خروجی نفت را تخلیه می‌کردند.
 لطف الله مسعودی در این نشست اظهار داشت: با وجود پلمب بودن خروجی نفت‌کش‌ها برخی رانندگان در نیمه راه از طریق مختلف بخشی از بار خود را خالی می‌کردند.
وی با بیان اینکه این گزارش‌ها به نماینده عالی دولت در استان رسید و دستور رسیدگی داد، عنوان کرد: بررسی‌ها شرکت پخش فرآورده‌های تایید می‌کنند رانندگان برخی نفتکش‌ها قبل از رسیدن به انبار ذخیره از راه‌های مختلف بخشی از بار خالی می‌کردند.
مسعودی با بیان اینکه در این زمینه ورود کردیم و تخلفات به شدت کاهش یافت، ادامه داد: در این زمینه 11 بهمن ماه سال گذشته مکاتبه‌ای با معاون عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام دادیم که منجر به اتخاذ یک تصمیم برای تمام استان‌های کشور شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و انجام کارهای میدانی و کارشناسی محفظه‌هایی که یک تریلر می‌تواند تخلفی داشته باشد به شدت کاهش پیدا کند.
مسعودی با بیان اینکه سواستفاده رانندگان نفت‌کش ها در استان از گچساران آغاز شد و در ناحیه گچساران متوجه شدیم که سواستفاده‌ای از نفتکش‌ها بدون توجه به استانداردهای مشخص شده انجام می‌شود، افزود: سواستفاده کنندگان نفتکش ها از راه‌های مختلف از جمله شلنگ جمع‌آوری بخارات بنزین و پشت پلمب وارد می‌شدند.

انتقاد مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از مخابرات

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه واردات، توسعه زیرساختی شرکت‌های تولیدی ضروری است، گفت: شرکت سینره در این زمینه به دلیل نبود فیبر نوری مشکل دارد.
علی احمدی در این نشست اظهار داشت: شرکت سینره در استان به دلیل نبود فیبر نوری با مشکلاتی روبه‌رو بوده که با وجود پیگیری‌های انجام شده هنوز شرکت مخابرات این مشکل را برطرف نکرده است.
وی با تاکید در زمینه صادرات کالا مشکلی نداریم، عنوان کرد: برای صادرات زیرساخت‌ها فراهم بوده و نیازی به بارگیری خودرو جز در حوزه فراورده‌های نفتی نداریم و مابقی می‌توانند به صورت حمل یکسره کارش را انجام دهند.
احمدی افزود: شرکت پتروشیمی گچساران برای ترخیص تجهیزات درخواست داده بود که بررسی و قرار شد یک انبار فراهم کنند و البته تمام شرکت‌های که نیاز به ترخیص تجهیزات دارند به صورت موردی گمرک موافقت می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بسیاری از کالاها در استان به عنوان قاچاق کشف می‌شوند که در بحث احراز هویت کالا برخی افراد به صورت سلیقه‌ای وارد و در برخی مواقع نیز اعمال نظر و یا فعالیت تخصصی در این حوزه محقق نمی‌شوند که نگاه کارشناسی شده و اصولی با چارچوبی مشخص در این محور ضروری است.
جعفر گوهرگانی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان موظف بوده در 20 روز آینده نسبت به ایجاد زیرساخت‌های ایجاد 5 ایستگاه ایست و بازرسی با هدف کنترل و کاهش قاچاق اقدام کنند.

قاچاق دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد توسط دلالان؛ سیمان یاسوج و مارگون در بوشهر دپو می‌شود

جعفر گوهرگانی  در این نشست اظهار داشت: سیمان تولیدی این استان در بوشهر و بندر امام(ره) دپو شده و جزو امار صادرات استان محسوب نمی‌شود.
وی خواستار برطرف کردن مشکلات سد راه صادرات سیمان بنام استان شد و افزود: میزان حجم و ارزش ریالی صادرات سیمان استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص نبوده و جزو آمار صادرات استان نمی‌آید.
گوهرگانی با اشاره به اینکه شبانه روز 30 تا 35 کامیون صادرات سیمان(کلینکر) داریم، تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر برای بطرف کردن مشکلات سد راه صادرات در مناطق مختلف استان تلاش کرده زیرا در این زمنیه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی دلالان از وضعیت خشکسالی سواستفاده کرده و دام عشایر را با کمترین قیمت خریداری می‌کنند، افزود: دام عشایر با کمترین قیمت خریداری و از طریق استان‌های مرزی صارد می‌شود.
گوهرگانی ادامه داد: ضروری است دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت وضعیت را کنترل کرده و تمام قد مقابل قاچاق دام زنده را بگیرند و در این زمینه بدون هیچ ملاحضه‌ای ورود کنند و البته نباید با این بهانه مانع فروش دام برخی دامداران که تصمیم به انتقال دام خود به کشتارگاه را دارند، شویم.

 کهگیلویه و بویراحمد: برخی صاحبان کارت‌های بازرگانی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سواستفاده‌ از کارت‌های بازرگانی گفت: برخی دارندگان این کارت‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
 الماس گشتاسبی در این نشست اظهار داشت: عمده تخلفات بازرگانی و ارزی در کشور به دلیل سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه برخی افراد بدون هویت کارت بازگانی دارند و در عمرشان یک اقدام بازرگانی انجام نداده‌اند ، عنوان کرد: برخی از دارندگان این کارت‌ها شاید دنبال گله باشند ولی کارتشان برای برخی دیگر منبعی برای سود استفاده و استفاده از رانت‌های دولتی و ارزی شده است.
گشتاسبی با اشاره به اینکه با کد ملی و کارت بازرگانی برخی افراد سواستفاده می‌کنند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی دارندگان کارت‌های بازرگانی تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند و هنگام بررسی مشخص شده فرد زیر پوشش نهادهای حمایتی بوده و به نوعی زمین گیر است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خط شوتی استان از خودروهای سواری به وانت بارها تغییر کرده به گونه‌ای که برخی با این بهانه که لوازم خانگی را برای نیاز شخصی گرفته‌اند، قاچاق می‌کنند.
گشتاسبی با بیان اینکه این استان به محل وانت بارهای حمل کالاهای خانگی قاچاق تبدیل شده است، تصریح کرد: فرد قاچاقچی کالاها را در چندین وانت بار تقسیم کرده و حتی یک سند ازدواج دستشان می‌گذارد که بگوید برای نیاز شخصی خریداری کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: در 5 سال اخیر رایزنی‌های لازم توسط مسئولان و متولیان امر برای اخذ مجور ایجاد 5 ایستگاه ایست و بازرسی انجام شد که انتظار می‌رود برای اجرایی کردن این مهم اقدام شود.


کد مطلب: 402878

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402878/رانندگان-نفتکشی-وسط-راه-بخشی-بارشان-تخلیه-می-کنند-قاچاق-دام-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-توسط-دلالان-سیمان-یاسوج-مارگون-بوشهر-دپو-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1