تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۰۲۸۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

افتتاحیه دهمین دوره «خط امام» دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد / مهدوی: جسور شدن شما ناشی از نگفتن‌ها به مردم است

۰
افتتاحیه دهمین دوره «خط امام» دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد / مهدوی: جسور شدن شما ناشی از نگفتن‌ها به مردم است
کبنا ؛افتتاحیه دهمین دوره خط امام استانی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته برگزار شد.
این دوره با حضور بیش از 200 دانشجو از دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که آزمون‌های مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشتند از 15 شهریور الی 25 شهریور در شهر مقدم قم با حضور اساتید و سخنران برتر کشوری برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه دهمین دوره خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دانشجویان و مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق در این آیین با اشاره به واقعه غدیر و کربلا و با بیان اینکه غدیر کربلای عوام و عاشورا غدیر خواص بود، اظهار کرد: آنچه در فاصله غدیر و عاشورا اتفاق افتاده، تلفیقی از پیمان شکنی عوام و قدرت خواهی خواص و دنیا خواهی آحاد جامعه بود که علی را در محراب عبادت و حسین بن علی را در صحرای کربلا به شهادت رساند و این تابلوی هشداری هم برای عوام و هم خاص اسلامی است.
ایشان به ایام دفاع مقدس اشاره و گفتند، دفاع مقدس ما هم در امتداد عاشوراست و آنان که دفاع مقدس و امتداد جنگ بعد از خرمشهر را نمی‌فهمند، همین اندازه و بیشتر با مفاهیم عاشورا و صدر اسلام بیگانه هستند.
رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان داشت: امروز هجمه‌ها به سمت رهبری مظلوم و مقتدر ماست. نکند که تاریخ تکرار شود و این روزها سکوت عماران انقلاب، دوستداران نظام اسلامی و ایران خصوصاً دانشجویان انقلابی و بسیجی نوعی غفلت است. در سایه غفلت‌ها بود که علی در محراب عبادت به شهادت رسید و بعد جامعه آن روز با تعجب می‌پرسیدند، مگر علی هم به مسجد می‌رفت.
مهدوی تصریح کرد: اغواگری و فریب جبهه باطل که همانا زالوصفتان تاریخ هستند، همواره با یک امپریالیسم تبلغی و شایعات همراه بود، نباید اجازه داد تا اغواگری جبهه باطل یکه تازی کند.
وی با اشاره به این مطلب که دوره ده روزه خط امام دانشجویان هم اعتقادی، جهادی، زیارتی، و تشکیلاتی است که نوعی هجرت در آن است، گفت: امروز چه جفاهایی که به امام و خط امام می‌رود و ما ساکت هستیم، در دوره طرح ولایت، آشنایی با مبانی اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی و مبانی منشور اولیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می‌شود.
مهدوی اضافه کرد: این دوره برای اولین بار بر اساس یک تغییر رویکردی و متناسب با ذائقه قشر دانشجویی ناظر به نیازهای روز اندیشه‌ای دانشجویان متفاوت از دوره‌های گذشته در بخش محتوایی بوده و اندیشه‌های امام و رهبری مورد توجه و تدریس قرار می‌گیرد.
وی به بحث جدال دو اسلام در اندیشه امامین انقلاب و طرح این سرفصل در دوره طرح ولایت اشاره داشت و ابراز کرد: جدال دو اسلام یعنی همان جنگ فقر و غنا، منظور اصلی از جنگ فقر و غنا در رویکرد اساسی انقلاب یعنی مبارزه دائمی با یک سیستم اجتماعی اقتصادی که در متن و بطن آن دو طبقه فقیر و غنی را به وجود می‌آورد و در آن یک اقلیت، درآمد و ثروت هنگفتی از راه‌های نامشروع، رانت، ثروت وقدرت های باد آورده و تبعیض برخوردار می‌شوند و اکثریتی هم در همین سیستم در فقر و محرومیت به سر می‌برند.
مهدوی افزود: بنابراین در این جنگ گداپروری و ستیز با سرمایه نیست، بلکه جنگ عدالت و ظلم، جنگ استکبار واستضعاف، جنگ حق و باطل است و متاسفانه باید گفت در علومی که ما در سیستم آموزشی خود اکنون داریم چنین مفاهیمی وجود ندارد و از آنجا که خدامحوری، تکامل انسان در علوم آکادمیک فعلی خصوصاً در حوزه علوم انسانی وجود ندارد، دانشجوی دغدغه مند، خدایی و ولایی و انقلابی با یک سری محفوظاتی که در آن هم تئورهای دینی وجود ندارد، نه اقناع می‌شود و نه به جایی می‌رسد، لذا از اهداف چنین دوره‌های پرکردن خلاء های تئوریکی است که در سیستم آموزش رسمی ما وجود دارد.
وی با اشاره به نطق‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی گفتند: اولاً چنین نطق‌هایی همان اندازه که غیرمترقبه می‌نماید، مترقبه، عادی و مورد انتظار هم بود و هست.
چرا که براساس سندهای مکتوب برخی جریانات و نحله‌های سیاسی لیبرال مسلک در درون و بیرون کشور، هر موقع که کشور با یک عارضه و یا بحران روبروشود، چنین افرادی بر اساس یک تقسیم کار تشکیلاتی با طرح یک سری مطالبات بی ربط و مسائل انحرافی و تعدی به مبانی اندیشه اسلام ناب و امام و رهبر معظم انقلاب به چهره انقلاب و نظام اسلامی و حاکمیت دینی رنگ جفا می‌پاشند و به زعم خود می‌خواهند، برای اربابان غربی‌شان خوش خدمتی کنند.
 
مهدوی اذعان داشت: ما در دوره دانشجویی زمان خودمان در مجلس ششم خصوصاً چنین صداهای را شنیدیم و اکنون این نواها با بی بی سی و دیگر شبکه‌های معاند همراه شده است وکل روند حرکت نظام و نقاط قوت آن را زیر سئوال می‌برند و انقلاب و نظام و حاکمیت دینی را مورد هجمه قرار می‌دهند.
 وی ابراز کرد: حرف ما در جواب شما این است که تنها بخشی از این مملکت که دست شماها نبود و نیست و نخواهد بود، بخش دفاعی است، آن‌ها که در بخش دفاعی بودند تدبیر داشتند، عرضه داشتند، خادم بودند و انقلابی و جهادی به وظیفه قانونی خود عمل کردند وموشک ها را ساختند و امروز در سایه برق شمشیرها و موشک‌هاست که شماها امنیت دارید و گرنه دوستان غربی‌تان هر آن خاک این ملت را به توبره برده بودند.
مهدوی تأکید کرد: آن‌ها به وظیفه خود عمل کردند و موشک ساختند، شما به ملت جواب دهید، با پوشک بچه‌ها چه کار کردید؟ پوشک ساختن چه ربطی به موشک داشت و دارد؟ توزیع سکه چه ربطی به پادگانی‌ها دارد؟ احتکار برنج و دارو و خودرو چه ربطی به پرتاب موشک دارد؟ فیش‌های نجومی را شما دارید و داشتید، چه ربطی به مدافعان مظلوم حرم داشت و دارد؟
مسئول بسیجی دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ سال مملکت در دست شماست هنوز در تنظیم آینه پراید مانده‌اید؟ چون نه افق نظام را می دانید و نه اعتقادی دارید، توزیع ارز دولتی چه قدر توان مدیریتی می‌خواست که شما نداشتید؟ اختیار توزیع ارز دولتی و سکه که دست شما بود.
مهدوی با اشاره به مسئله هسته‌ای کشور بیان اضافه کرد: تا همین چند سال پیش شما که اورانیوم نمی‌خواستید غنی کنید، غنی سازی اورانیوم را بچه‌های انقلابی انجام دادند و شما لو دادید و فروختید؟ جنگ را تفکر لیبرالی شما و امثال بنی صدر شما به ملت تحمیل کردید، گفتید زمین می‌دهیم ولی ناموس ملت را فروختید، تا بچه‌های انقلاب و همین پادگانی‌ها آمدند و جمع کردند، شما جام زهر را به امام ما چشاندید، شما امام ما را خون دل کردید.
وی تصریح کرد: ۳ سال کرسی مجلس مملکت را با سهم خواهی دو میلیاردی در لیست‌های کذایی خود اشغال کردید و تاکنون یک قانون به نفع مردم و برای گره گشایی اقتصادی نه رد کردید و نه تصویب کردید! حال قیافه حق به جانب می‌گیرید؟ شما و همفکران لیبرال مسلک شما عامل وضع موجودند؟ حال قیافه طلبکارانه می‌گیرید؟
مهدوی افزود: جسور شدن شما ناشی از سکوت بی معنای امثال ماها و جبهه انقلابی‌ها است. جسور شدن شما ناشی از مصلحت اندیشی های کاذب و نگفتن‌ها به مردم است.
وی عنوان داشت: شما به پرداخت میلیارد تومانی وارد لیست انتخاباتی می‌شوید، با چه رویی از جمهوریت و مردم صحبت می‌کنید.

مسئول بسیج دانشجویی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم بر روی انقلاب و امامین انقلاب رنگ جفا بپاشید، اگر نهادهای نظارتی به وظیفه خود اقدام نکنند با مطالبه گری خود و روشن کردن مردم به وظیفه انقلابی خود عمل می‌کنیم.
مهدوی اضافه کرد: ما به شورای نگهبان اعتراض داریم که چنین افرادی چگونه گزینش شده‌اند؟ مردم به شورای نگهبان اعتماد داشتند نه به شماها؟ و البته خود مردم بعضاً در این وضعیت با انتخاب افراد بدون شاخص‌های لازم مقصرند و بار تبیین این موارد بر دوش جوانان و دانشجویان است.
وی در پایان گفت: از افرادی که حقوق بگیرند کم‌تر توقع فریاد عدالت خواهی می‌رود و این شما دانشجویان هستید که باید فریادبرآورید. آینده‌ای که قرار است شکل بگیرد از آن شماست، بی تفاوت نباشید ولو اینکه هزینه بدهید، ولو اینکه نمره‌هایتان را ندهند و یا دانشگاه باشما و تصویب برنامه‌های شما همکاری نکند.




نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1