تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۰۲۷۵۷
در نشست ساماندهی کودکان کار مطرح شد

یک کودک کار در گچساران و 301 کودک کار در یاسوج داریم/ پدر 80 درصد این کودکان فاقد بیمه پوششی هستند

۳
۱
یک کودک کار در گچساران و 301 کودک کار در یاسوج داریم/ پدر 80 درصد این کودکان فاقد بیمه پوششی هستند
کبنا ؛
نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

شناسایی 302 کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد/پدر 80 درصد کودکان کار، کارگر و فاقد پوشش بیمه هستند

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدین 80 درصد کودکان کار و خیابانی در این استان کارگران ساختمانی هستند که بیشتر آن‌ها فاقد بیمه بوده و در وضعیت معیشتی نامناسبی به سر می‌برند.
به گزارش کبنا، سید محمدکاظم نظری روز سه شنبه(13 شهریورماه 97) در نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: در راستای حمایت از این قشر نیاز است که بیمه والدین کودکان کار توسط دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و پیگیری شود.
وی افزود: بر اساس آمار تنها عده معدودی از کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی «ره» و سازمان بهزیستی این استان هستند که باید بیشتر از آن‌ها حمایت صورت گیرد.
نظری بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از مجموع کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد 9 خانوار آن‌ها زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» و 23 نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت که حمایت از اقشار آسیب پذیر است پشت نوبتی‌های واجد شرایط در نهادهای حمایتی از کمک‌های این نهادها از این پس بهره می‌برند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 300 نفر کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند که از این تعداد 80 درصد آن‌ها دانش آموز هستند.
نظری ابراز داشت: آموزش و پرورش استان موظف به ایجاد یک تیم ویژه برای حضور در مدارس جهت بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: با توجه به نزدیکی اول مهر و بازگشایی مدارس نیاز است که بار دیگر کودکان کار که بیشتر آن‌ها دانش آموز هستند، ساماندهی و جمع آوری شوند.
نظری افزود: به گونه‌ای باید دستگاه‌های متولی امر به ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی کنند که مردم متقاعد شوند به این کودکان کار پول ندهند زیرا که این کار مشوقی برای تعدد نفرات آن‌ها و افزایش روز به روز آن‌هاست.

کودک کار کارتن خواب نداریم
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد و مصوباتی داشته است که اجرایی شوند.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری  158 کودک کار شناسایی شده گفت: کودک کار کارتن خواب یا کودکی که از خانواده فاصله داشته باشد را نداریم.
میرمحمدی عنوان کرد: کمیته امداد و بهزیستی اقداماتی برای ساماندهی کودکان کار انجام داده‌اند، که از مجموع 158 کودک کار خانواده 9 نفر از آنها تحت حمایت کمیته امداد هستند و این نهاد حمایتی آمادگی دارد تا کودکان سرپرست خانوار، کودکان زنان سرپرست خانوار، کودکی که سرپرست آنها در زندان است و کودکانی که سرپرست آنها بیمار و یا کهنسال هستند را تحت پوشش قرار دهد.
وی عنوان کرد: 110 کودک کار برای انجام معاینات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند، ضمن اینکه با همکاری شهرداری و بهزیستی کودکان کار ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود که به استناد به ماده 6 قانون شهرداری‌ها، شهرداری یاسوج موظف به تجهیز و تخصیص فضایی مناسبی برای ساماندهی کودکان است.

یک کودک کار در گچساران و 301 کودک کار در یاسوج
در ادامه این نشست هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی سال گذشته 302 کودک کار و خیابانی را شناسایی کرد که یک نفر از این کودکان در گچساران و مابقی در شهر یاسوج بودند.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش با هدف آگاهی‌بخشی در خصوص معضلات آسیب‌های اجتماعی برای کودکان در معرض خطر، والدین و معلمان کارگاه آموزشی در مقاطع تحصیلی برگزار کرده است.

14 کودک کار دختر در کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه هوشنگ سیاوش‌پور معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق آمار سال‌های 95 و 96، 313 کودک کار در استان شناسایی شد که 299 از آنها پسر و 14 نفر دختر هستند، 305 کودک ایرانی و 8 نفر غیرایرانی و از اتباع کشور پاکستان هستند.
این مسؤول بیان کرد: 189 نفر از این کودکان سالم، 36 نفر دارای اختلالات روانی، 72 نفر اختلالات جسمی هستند، شغل پدر 80 درصد کودکان کار، کارگر ساختمانی هستند که فاقد بیمه هستند و هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.
سیاوش‌پور تصریح کرد: در نشست گذشته اسامی این کودکان، شماره تلفن و مشخصات کامل آنها به اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و قرار شد به همراه تامین اجتماعی اقداماتی برای رفاه خانواده آنها و استفاده از پوشش بیمه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه 85 درصد کودکانی که به اورژانس اجتماعی معرفی و مشاوره گرفتند به سطح خیابان بازنگشتند، گفت: بهزیستی اقدامات مالی،آموزشی و شناسایی را به کودکان کار ارائه کرده است.

در بخش پایانی این نشست سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقداماتی در راستای ساماندهی کودکان کار انجام گرفته اما مشکل هنوز به قوت خود باقی و سیمای شهر نازیبا شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر کودکان کار در مرکز استان هستند، بیان کرد: مصوباتی که در خصوص این کودکان صورت گرفته باید عملیاتی و اجرایی شود.
وی بیان کرد: در آستانه مهر و بازگشایی مدارس کودکان کار توسط شهرداری، بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها ساماندهی و به مشکلات آنها رسیدگی شود، خانواده‌های کودکان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند و اداره کار به وضعیت کارگران ساختمانی رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در یاسوج 301 کودک کار در گچساران 1 کودک کار و لابد در دهدشت هم اصلا کودک کاری وجود نداره. عجب آمارهایی . فکر کنم برگه رو سر و ته گرفتن و خوندن
دنا
Iran, Islamic Republic of
کار کنن . نکنن هم ب.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این نشان از لیاقت و باعرضه بودن میرشکار را می رساند. البته در یاسوج طایفه خاص نماینده، کودک بیکار ندارد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1