تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۷۴۶
در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با مسئولان آب منطقه‌ای مطرح شد

استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج / صدور حکم قلع و قمع برنج در حاشیه رود بشار صحت ندارد

۲
۱
استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج / صدور حکم قلع و قمع برنج در حاشیه رود بشار صحت ندارد
کبنا ؛مدیر امور آب شهرستان بویراحمد گفت: دستگاه قضایی قلع و قمع برنج‌کاری‌های سنتی به ویژه در حاشیه رود بشار را به مصلحت ندید.
 اسلام یاری جو امروز در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با مسئولان آب منطقه‌ای اظهارداشت: دستگاه قضایی برای قلع و قمع برنج کاری‌های سنتی به‌ویژه در حاشیه رود بشار مصلحت ندید و در این زمینه مکاتبات لازم انجام شده و مستندات وجود دارد.
 وی با تاکید بر اینکه برنج کاری‌های زیر دست چاه‌های آب را قلع و قمع کردیم, عنوان کرد: در این زمینه چون آب منطقه‌ای مجوز بهره برداری داده بود نیازی به هماهنگی با دستگاه قضایی نبود.
 یاری جو در پاسخ به این سئوالی که چگونه مجوزدارها را قلع و قمع کردید ولی بدون مجوزها را نتوانستید؟, ادامه داد: برنج کاری‌های زیر دست چاه‌ها با توجه به اینکه مجوز بهره برداری در زمینه دیگری بوده ولی تغییر کشت داده بودند که بدون نیاز به دستور قضایی ورود کردیم و مدیریت شد. 

وی همچنین در پاسخ به این سئوالی دیگری که چگونه مصوبه فرودین ماه هیئت دولت در زمینه ممنوعیت برنج کاری از جمله در کنار رود بشار اجرایی نشد تا شاهد وقوع یک فاجعه زیست محیطی بودیم؟, ابراز کرد: جهاد کشاورزی باید مدیریت می‌کرد و در صورت نیاز آب منطقه‌ای باید همکاری می‌کرد.
 مدیر امور آب شهرستان بویراحمد افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و حتی اینکه بارندگی‌ها به موقع نبوده و چشم گیر نبودن ذخایر از جمله برف, چشمه‌ها آبگیر نشدند.
 یاری جو با تاکید بر اینکه کشت لوبیا خلاف است, بیان کرد: مجوزی برای کشاورزی در مختار صادر شده که کشت لوبیا ندارد ولی هم اکنون از اب بشار برای لوبیا استفاده می‌کنند ولی برخی مسئولان با افتخار این طرح را یک پروژه ملی اعلام می‌دانند در حالی دو کیلومتر زیردست خشک شده و خسارت‌های فراوانی به آبزیان وارد شده است.
 وی با تاکید بر اینکه برخی مدیران تنها حرف می‌زنند ولی پای کار نیستند, تصریح کرد: در نشست‌های شورای حفاظت منابع آب باید ساعت‌ها چانه زنی کنیم تا برخی مدیران متقاعد شوند بحران آب داریم.
 
هدفگذاری برای تغییر آب مصرفی کارواش‌های شهر یاسوج به آب غیرشرب
رسول فرهادی در نشست تعاملی بررسی چالش‌ها و تحقق تعادل بخشی حوزه آب با محوریت رسانه‌ها، افزود: در راستای تغییر آب مصرفی کارواش‌ها به غیر شرب، جلسات متعددی برگزار شده است و بهره گیری از منابع آب غیر شرب با به‌کارگیری مخزن در کارواش‌ها و تعیین منطقه برای برداشت آب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 فرهادی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی‌ها در استان، تصریح کرد: در شهر سی سخت که چاه تامین آبی وجود ندارد و از پرآب‌ترین مناطق استان نیز محسوب می‌شود، آب برخی از چشمه‌های آن خشک شده و چشمه میشی نیز کم آب شده است و بر همین محور نمی‌توان مشکلات آبی را تنها منحصر به مباحث چاه‌های آب دانست و نقش کم بارشی در این محور محسوس است. 
فرهادی بر هدفگذاری اصلاح الگوی مصرف، بهبود راندمان حوزه آب، تغییر نگاه در به‌کارگیری ظرفیت‌های آبی و توسعه زیرساختی و فرهنگی در حوزه آب تاکید کرد و عنوان داشت: باید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده اقدامات اصولی و مناسب در حوزه آبی استان انجام شود تا از بروز بحران جلوگیری شود.
 معاون آب منطقه‌ای استان به برخی اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح الگوی مصرف شهری آب اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه وظیفه آب منطقه‌ای نبوده است رایزنی‌ها و مکاتبات با دستگاه متولی برای تفکیک آب شرب و آب آبیاری فضای سبز مناطق مختلف شهر یاسوج انجام شد. 
وی افزود: در حوزه کشت‌های پر مصرف مانند برنج نیز با توجه به اطلاعات دستگاه‌های کشوری ممنوعیت کشت این محصول با تبیین وضعیت بر اساس اطلاعات احصا شده انجام شد.
 فرهادی همچنین از کاهش ۷۰ درصدی کشت برنج در منطقه چیتاب خبر داد و اظهار کرد: با تعامل و همکاری مناسب در این بخش اقدامات کنترلی محقق شد.
 معاون آب منطقه‌ای استان توسعه ظرفیت‌های نگهداری آب در استان را ضروری دانست و بیان کرد: احداث سد تنگ سرخ کمک فراوانی به رفع مشکلات آبی و تامین آب پایدار بخش‌های مختلفی از استان می‌کند.
 وی افزود: کنترل روان آبهای استان نیز نقش موثری در مدیریت منابع آبی دارد.
 فرهادی به مبحث سد پراشکفت اشاره کرد گفت: این سد در مرحله مطالعه قرار دارد و با توجه به مشکلات فنی در بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، تلاش می‌شود با به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین‌تر در راستای احداث آن گام برداشت.
 فرهادی با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب در استان، نقش رسانه‌ها در تحقق این مهم را محسوس دانست.
 

استفاده از آب شرب در کارواش‌های یاسوج
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی‌های میدانی برای تغییر آب مصرفی کارواش‌های شهر یاسوج از آب شرب به آب غیر شرب صورت می‌گیرد.
 
 رسول فرهادی در این نشست هم اندیشی گفت و گوی آب با محوریت پروژه اطلاع رسانی، فرهنگ سازیو اموزش مدیریت منابع آب استان با رسانه‌ها، افزود: در راستای تغییر آب مصرفی کارواش‌ها به غیر شرب، جلسات متعددی برگزار شده است و بهره گیری از منابع آب غیر شرب با به‌کارگیری مخزن در کارواش‌ها و تعیین منطقه برای برداشت آب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی‌ها در استان، اظهار کرد: در شهر سی سخت که چاه تامین آبی وجود ندارد و از پرآب‌ترین مناطق استان نیز محسوب می‌شود اما آب برخی از چشمه‌های آن خشک شده و چشمه میشی نیز کم آب شده است و بر همین محور نمی‌توان مشکلات آبی را تنها منحصر به مباحث چاه‌های آب دانست و نقش کم بارشی در این محور محسوس است.
 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بر هدفگذاری اصلاح الگوی مصرف، بهبود راندمان حوزه آب، تغییر نگاه در به‌کارگیری ظرفیت‌های آبی و توسعه زیرساختی و فرهنگی در حوزه آب تاکید و خاطرنشان کرد: باید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده اقدامات اصولی و مناسب در حوزه آبی استان انجام شود تا از بروز بحران جلوگیری شود.
 فرهادی به برخی اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح الگوی مصرف شهری آب اشاره و تصریح کرد: باوجود اینکه وظیفه آب منطقه‌ای نبوده است رایزنی‌ها و مکاتبات با دستگاه متولی برای تفکیک آب شرب و آب آبیاری فضای سبز مناطق مختلف شهر یاسوج انجام شد.
 وی ادامه داد: در حوزه کشت‌های پر مصرف مانند برنج نیز با توجه به اطلاعات دستگاه‌های کشوری ممنوعیت کشت این محصول با تبیین وضعیت بر اساس اطلاعات احصا شده انجام شد.
 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کاهش ۷۰ درصدی کشت برنج در منطقه چیتاب خبر داد و عنوان کرد: با تعامل و همکاری مناسب در این بخش اقدامات کنترلی محقق شد. امسال با وجود کمبود آب در برخی مناطق استان ازجمله محدوده رودخانه بشار یاسوج افزایش سطح زیرکشت برنج را داشته‌ایم.
 فرهادی توسعه ظرفیت‌های نگهداری آب در استان را ضروری دانست و بیان کرد: احداث سد تنگ سرخ کمک فراوانی به رفع مشکلات آبی و تامین آب پایدار بخش‌های مختلفی از استان می‌کند. کنترل روان آبهای استان نیز نقش موثری در مدیریت منابع آبی دارد.
 وی با اشاره به وضعیت احداث سد پراشکفت بویراحمد تاکید کرد: مطالعات این سد انجام شده است و اگر هزینه‌های آب بندی و مخزن قابل توجیه بود انجام می‌شود. 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب در استان، نقش رسانه‌ها در تحقق این مهم را محسوس دانست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای فرهادی مصرف اب کارواش کمتر از مقداری هست ک مردم جهت شستن خودرو در خانه مصرف میکنند.پس منانع کارواش نشوید. و سنگ انداری نکنید. ضمنا در دهدشت کسانی اب چاه استفاده میکنند. امور اب مانع انها شده و اصرار به استفاده از اب شرب جهت شستن خودرو ها میکند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مطمعنا..نم خود در تهران که معاونت آب کشور را دارد. در استان شده نمیتواند آب استان..رد.با این وضعیت بی آبی در وسط شهر یاسوج برنج کشت شده و. مدیریت آب میکنند واین همه ن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1