تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۷۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

حرف «جبار کیانی» را استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأیید کرد / احمدی: آقای آرام یکی از این روزها می‌آیم / منابع طبیعی ارث پدری فلانی می‌شود / لیست را در اختیار دادستان یاسوج می‌دهم

۵
۰
عکس: تزئینی می‌باشد
عکس: تزئینی می‌باشد
کبنا ؛شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد که موضوعاتی مختلفی در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش کبنا نیوز یاسوج، عصر امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران ارشد استان در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مصوبات جلسه‌ی قبلی بیان و مورد بررسی قرار گرفتند. در ادامه گزارشی از وضعیت کسب و کار استان و کشور ارائه شد که بنا بر آمارهای رسمی کشوری وضعیت کسب و کار در استان نسبت به گذشته نامساعدتر بود و شاخص‌های استانی کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد در بهار 97، 6.28 عنوان و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه 18 را در بین استان‌های دیگر کشور دارد.
در گزارشی که توسط کارشناس اتاق بازرگانی خوانده شد برای مثال به دلیل فروش محصولات تولیدی پتروشیمی‌ها به خارج از کشور بسیاری از واحدهای تولیدی فعال استان از جمله آب معدنی‌ها و ظروف پلاستیکی که جز واحدهای فعال استان بوده‌اند دچار مشکل شده‌اند.
در کشاورزی و شیلات نیز چنین وضعیتی پیش آمده و به دلیل نوسانات نرخ ارز غذای ماهی با قیمت گران‌تر به دست واحدهای تولیدی می‌رسد.
بیس بودجه ریزی باید به سمت تولید بیاید
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه به تاثیر نوسانات ارز بر کالاها اشاره کرد و گفت: نوسانات ارز روند بیشتر پروژه‌ها را کند کرده است.
کیانی با بیان اینکه باید در وصول مالیات و نحوه صدور مالیات دقت نظر بیشتری داشته باشیم، افزود: برای کمک کردن به بخش خصوصی باید مودیان جدیدی شناسایی شود تا واحدهای تولیدی که شرایط بدی دارند، فشار اقتصادی بر آنها وارد نشود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه ادامه داد: ما برای حمایت از تولید در محیط کسب و کار کمیته بودجه و برنامه در اتاق بازرگانی تشکیل می‌شود که تمام ظرفیت‌ها و راهکارها را برای حمایت از واحدهای تولیدی شناسایی و به سازمان برنامه و بودجه تحویل دهیم.
وی افزود: بیس بودجه ریزی ما به جای اینکه به سمت کارهای عمرانی برود، باید به سمت تولید بیاید.
کیانی بیان کرد: فرایند اخذ مجوزها واحدهای تولیدی را زمین گیر کرده است و بعضی وقت‌ها متاثر است از رفتارهای قومی و قبیله‌ای است.
مشکلی که استاندار هم تایید کرد
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: پسوند محرومیت را به دلیل نظام قومی و طایفه‌ای به دنبال خودمان می‌کشیم، بنا بر این آقای استاندار خواهش می‌کنم که اگر می‌خواهید پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تشکیل شود، زودتر آن را تشکیل دهید.
رئیس اتاق بازرگانی یک مورد از این گونه بازی‌ها که سرمایه‌گذار را خسته و زمین‌گیر می‌کند اشاره کرد و گفت: نماینده سیاسی دولت به فلان مدیرکل می‌گوید من موافقت می‌کنم اما تو انجام نده!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تایید وجود چنین مشکلی در استان اظهار کرد: باید ریشه‌ای این مشکل را برطرف کنیم و برای مثال نباید سرمایه‌گذار برای اخذ مجوز از صمیمی در استانداری پیش بهشتی در منابع طبیعی برود باید اتفاقی بیفتد و برای سرمایه‌گذار صندلی بگذارند و بگویند مدارکت را با شماره تلفن بگذار تا پرونده‌ات رسیدگی شود و در کوتاه‌ترین مدت نتیجه همه استعلامات به سرمایه‌گذار داده شود و اگر تایید شد که شروع به کار کند و اگر نشد هم بدون دردسر و دوندگی کار را پی‌گیری نکند.
آقای آرام یکی از این روزها می آیم
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بعد از شنیدن سخنان جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، خطاب به آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای آرام شما چه کار کرده‌اید، برای راه اندازی پنجره واحد که آرام پاسخ داد: فضای فیزیکی پنجره واحد را آماده کردیم و دستگاه‌های عضو این پنجره روزهای یکشنبه و سه شنبه برای سهولت در صدور مجوزها در محل این پنجره واحد حضور پیدا می‌کنند و سخت افزارهای لازم هم در اختیار آنها قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نباید سرمایه‌گذاری برای اخذ مجوزهای لازم از این اداره به آن اداره سرگردان باشد، این چه کاری است که انجام می‌دهیم.
وی افزود: آقای آرام یکی از این روزها برای بازدید از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یا همان پنجره واحد می‌آیم.
احمدی در ادامه به تجربه خود از پنجره واحد در کشور گرجستان اشاره و به خاطره‌ای که از پی‌گیری یک پرونده در سفری کاری به آن جا داشت اشاره کرد و گفت: به اتفاق همین آقای تاجگردون و آقای فولادگر به آن جا رفتیم که یکی از اتباع غیر گرجستانی به محل پنجره واحد آمد و ظرف 1.5 ساعت که ما آنجا بودیم همه کارهای آن سرمایه‌گذار غیر گرجستانی انجام شد و بعد از همه این کارها به او گفتند که دو روز دیگر مجوز تاسیس شرکت را به شما می‌دهیم که پیامکش را روی گوشی ما هم فرستادند.
آقای گوهرگانی آن کارشناس غلط می‌کند که همچنین حرفی را می زند
در ادامه جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پنجره واحد یکی از بهترین جاهایی است که برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از مشکلات سرمایه گذاری صدور مجوزها و نوع برخوردهایی است که در ادارات ما با سرمایه گذاران می‌شود.
 گوهرگانی اضافه کرد: از همین الان این را مصوب کنیم که هر گونه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی وظیفه اتاق است که پرونده‌ها و طرح‌ها را اولویت بندی کند و ما هم در اتاق پنجره واحد بر اساس اولویت‌ها حداقل در 20 روز مجوزهای لازم را صادر کنیم نه مانند کشور گرجستان در دو روز این کار را انجام دهیم.
وی افزود: اگر یک طرح سرمایه گذار شدنی بود که همه ماها بیفتیم دنبالش و اگر هم نه سرمایه گذار و مردم را معطل نکنیم. نه اینکه یک روز نماینده و یک روز معاون وزیر برای طرح سرمایه گذاری تماس بگیرد و نهایتاً به دلیل عدم اجرای طرح چهره فردی را زشت نشان دهیم.
گوهرگانی این را هم گفت که یک سقف سرمایه گذاری را مشخص کنیم تا در پنجره واحد سرمایه گذاری با میزان مبلغ را بررسی کنیم نه اینکه هر نوع سرمایه گذاری و وقت خودمان را تلف کنیم.
 معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید در این زمینه شعار بدهیم، افزود: بایستی اساس کار در سرمایه گذاری پای کار بودن همه باشد نه اینکه با طرحی موافقت شود و بعد یک کارشناس بانک آنقدر هم جسارت داشته باشد که بگوید، اگر رئیس جمهور هم دستور دهد من زیر بارش نمی‌روم.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن سخنان جعفر گوهرگانی تاکید کرد: هر کشوری و هر منطقه‌ای اولویت‌های خاص خود را دارد، تردیدی نیست که آب معدنی اولویت ما است و ما نسبت به دیگران در این زمینه مزیت داریم، همچنین ما در گیاهان دارویی مزیت داریم و شاید بعضی‌ها چنین مزیت‌های را نداشته باشند.
احمدی بیان کرد: ما باید بر اساس آمایش سرزمینی طرح‌های را که در سطح استان می‌توانیم در 10 سال آینده اجرا کنیم، شناسایی و بگوییم که این 10 طرح از همه لحاظ اجرایی کردن آنان مشکلی ندارد و اولویت‌های صنعتی استان هستند، بعد آن کارشناس غلط می‌کنند که بگوید؛ «رئیس جمهور اگر هم بیاید، موافقت نمی‌کنم.» و خواهید دید که چگونه با او برخورد خواهیم کرد و حسابش با جای دیگری است.
 
زمین های منابع طبیعی که به بهانه سرمایه‌گذاری ارث پدری عده‌ای می‌شود / احمدی: این لیست را به من بده تا آن را در اختیار دادستان یاسوج بدهم
در ادامه بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با محدویت های زمینی که داریم، افرادی و ارگان‌های دولتی زمین‌هایی را برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌هایی از ما گرفته‌اند، اما چنان دست روی او گذاشته‌اند که گویا ملک پدری آنان است.
وی افزود: باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
جعفر گوهرگانی خطاب به بهشتی مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماده 23 را در مورد آنها اعمال کن.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به کمک گوهرگانی آمد و خطاب به بهشتی گفت: ظرف 10 روز آینده هر فردی، شخصی و یا ارگان دولتی و یا سازمان غیر دولتی که برای انجام طرحی زمینی از منابع طبیعی گرفته است را به من معرفی کند تا بر اساس قانون آنها را برای برخورد قانونی به دادستان مرکز یاسوج معرفی کنم.
 
با کسی تعارف ندارم
به گزارش کبنا، احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: این شورا از جمله مهمترین شوراها برای توسعه و رشد استان است و با هدفگذاری ها بستر لازم برای تسهیل گری در راستای ارتباط بهتر دولت و بخش خصوصی و دولت و تولید کنندگان را فراهم می‌کند.
احمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر یک شرایط ویژه اقتصادی بر کشور حاکم است و به تعبیری در جنگ اقتصادی قرار داریم که گاها تبعات یک جنگ اقتصادی کمتر از یک جنگ نظامی نیست.
احمدی به وحدت و همدلی مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که دوران دفاع مقدس در کنار هم بودیم، امروز نیز انتظار است که بخش‌های مختلف جامعه در کنار هم بوده و در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رفع مشکلات مردم گام برداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با همدلی ظرفیت‌ها را به کار بگیریم و توسعه استان را رقم بزنیم.
احمدی با بیان اینکه کشور ما در تولید ناخالص ملی و داخلی در بین ۲۰۰ کشور رتبه هجدهم را داراست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور، وظیفه ماست که دست در دست هم دهیم و مشکلات را حل کرده و برای پویایی، شکوفایی و رشد جامعه تلاش کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار و تحول بنیادین در توسعه فضای کسب و کار از هدفگذاری های انجام شده است، اظهار کرد: کشور ما به اندازه ۱۵ کشور بزرگ قوانین دارد که این موضوع می‌تواند زمینه ساز فساد باشد.
احمدی با اشاره به این موضوع که در کنار تعدد قوانین که گاها موازی نیز هستند، قوانین مزاحم و عدم شفافیت برخی از قوانین نیز دیده می‌شود، گفت: بررسی و اصلاح این موضوع یک مسئله ملی است و مجلس و دولت نیز به دنبال این است که با هدف بهبود شرایط از قانون گذاری جدید کمتر استفاده کرده و باید به سمت احکام دائمی برویم.
احمدی به موضوعات مطرح شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: در مبحث مبادله موافقت نامه‌ها لازم است که حوزه تملک در اولویت قرار گرفته و سپس به حوزه جاری (هزینه‌ای) پرداخته شود.
احمدی بر هدفگذاری در راستای توسعه پنجره واحد استان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار است توسعه مناسبی در این بخش شکل گرفته و شاخص‌ها و تراز این حوزه در مدت زمان هدفگذاری شده به استان مرکزی برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری وضعیت زمین‌های واگذار شده با هدف ایجاد واحد تولیدی، طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال زایی خبر داد و بیان کرد: شناسایی و اعمال قانون در زمینه افرادی که زمین دریافت کرده و فعالیتی انجام نداده‌اند، صورت می‌گیرد.
احمدی افزود: در این حوزه با هیچکس تعارف نداریم و دستگاه متولی باید پوشش احصایی تمام موارد مطرح شده را انجام داده و گزارش آن جهت سیر مراحل بعدی ارائه شود.
احمدی لازمه حمایت از تولید را نگاه اصولی و کارشناسی شده دانست و اظهار کرد: الگوی حمایت از تولید باید اصولی باشد و بر مبنای نگاه کارشناسی شده و خروجی محور اقدام شود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.
هیچکس رو اعلام نمی کنی اخراج نمی کنی توبیخ نمی کنی فقط تو جلسات حرف.
مدیریت .استان ک. ب
قلی
Iran, Islamic Republic of
سخن درمانی تمامی ندارد😅😅😅
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
در شهرستان گچساران کسانی هستند که ۱۰تا۲۰ هکتار زمین از اداره منابع طبیعی گرفته اند که طرح اجرا کنند و الان نزدیک به ۵تا۱۰سال و گاها بیشتر از این میگذرد و هیچگونه طرحی در این زمینها انجام نگرفته..ت دارید آنها را به دادستانی معرفی کنید و زمطنهای بیت المال را پس بگیرید
جهادآباد نارک
Iran, Islamic Republic of
حد فاصل ناصرآباد تا جهاد آباد سمت راست جاده هکتارها زمین بنام طرح تولید جوجه یکروزه و دیگر طرحها واگذار شده ولی بیش از پنج الی شش سال میگذرد و هیچگونه طرحی در آنها اجرا نشده. از استاندار محترم و مدیرکل محترم منابع طبیعی استان و رئیس منابع طبیعی شهرستان و فرماندار محترم گچساران تقا۱ا داریم پیگیری کنند و این زمینها را به دولت برگردانند. تمام این زمینها در اختیار افراد سرمایه دار و گردن کلفت قرار دارد.
گناوه لری
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی زمین انبارشاهی در ورودی گچساران که هزاران درخت رملک سبز توسط یکی از کارمندان . گچساران و. شهر گچساران بنام آ..ی را برسی کنید در حالی که حکم تخریب خورده و فرد مورد نظر حکم محکومیت خورده اما بنا به هر دلیلی تخریب انجام نشده و این متصرف غیر قانونی همچنان کوه و درخت رت از بین می برد و خانه سازی هم کرده است .ه امروز حرف از قدرت و تغییر شهردار گچساران میدهد چون منافع شخصی خودش در خطر است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1