تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۰۲۷۳۳
کبنا گزارش می‌دهد

وقتی «هدایت اکبری» مجبور شد، عذرخواهی کند / ساز مخالف عضو شورای شهر یاسوج / حرف‌های قاطعانه دادستان یاسوج / وقتی سردار از قاطعیت «جاوید» سخن می‌‎گوید

۵
۱
وقتی «هدایت اکبری» مجبور شد، عذرخواهی کند / ساز مخالف عضو شورای شهر یاسوج / حرف‌های قاطعانه دادستان یاسوج / وقتی سردار از قاطعیت «جاوید» سخن می‌‎گوید
کبنا ؛نشست بررسی وضعیت وانت‌بارهای دوره گرد، دست فروشان، ساماندهی جمعه بازار و وضعیت شهر یاسوج در محل جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش کبنا از یاسوج، عصر روز یکشنبه 11 شهریورماه 97 نشست بررسی وضعیت وانت‌بارهای دوره گرد، دست فروشان، ساماندهی جمعه بازار و وضعیت شهر یاسوج با حضور دادستان مرکز استان، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس راه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در محل جلسات شهرداری برگزار شد.
بنا بر این گزارش، ناهماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج و نظرات آنها پیرامون ساماندهی وانت‌بارها به حدی آشکار بود که هدایت اکبری نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج از مهمان این جلسه یعنی دادستان مرکز استان، گشتاسبی معاون دادگستری استان و فرمانده نیروی انتظامی عذرخواهی کرد و گفت: ابتدا ما باید با هم صحبت می‌کردیم و هماهنگ می‌شدیم و بعد به جلسه می‌آمدیم که بنده عذرخواهی می‌کنم.
فرشید احمدی کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه که حرف‌هایش با سایر حاضرین متفاوت بود و در حقیقت سازش به گونه‌ی دیگری می‌نواخت، اظهار کرد: همیشه کار ما به دنبال مقابله بوده است. هر گاه می‌خواهند روستایی را تخریب و مجدداً بازسازی و ساخت و سازی صورت گیرد، ابتدا بستر آن را آماده می‌کنند در جای دیگر، بعد این کار را انجام می‌دهد.
وی افزود: ما فاقد اتاق فکر هستیم برای تحلیل مسائل مختلف شهر. این سخن احمدی‌کیش با واکنش فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد و گفت: منظورتان از ما چه کسانی هست، اگر منظورتان ماها هم هست که باید بگویم در سازمان خودمان اتاق فکر داریم اگر شماها ندارید، بحث دیگری دارد.
احمدی کیش در ادامه با بیان اینکه ما می‌خواهیم وانت‌بارها را ساماندهی کنیم، افزود: باید در چارچوب قانون با دستفروشان برخورد کنیم که گشتاسبی معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به احمدی‌کیش گفت: این قانون در باره وانت‌بارها کجاست، بر اساس قانون سد معبر این کار وانت‌بارها جرم است. شما این قانونی را که می‌گویی بیار تا ما هم بر پایه آن عمل کنیم.
در ادامه نسهتن مقدم شهردار یاسوج، گفت: شهر بر اساس قانون اداره می‌شود، اما نمی‌شود مهمان ناخوانده هر طور که دلش می‌خواهد رفتار کند.
احمدی کیش ادامه داد و افزود: جلسات باید خروجی مثبت داشته باشند.

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات حوزه شهری یاسوج/منتظریم کوچکترین اتفاقی در جمعه بازار بیفتد
در این نشست که معلوم بود قبل از همه اعضای شورای شهر یاسوج با یکدیگر برای ساماندهی وانت بارها هماهنگی لازم را ندارند دادستان مرکز استان از چنین رویکردی در ابتدای سخنان خود انتقاد کرد.
مدعی‌العموم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این پس در چنین جلساتی شرکت نخواهم کرد چرا که معلوم است اول باید با یکدیگر هماهنگ باشند و حرفشان یکی باشد و به تصمیم واحدی رسیده باشند و سپس چنین جلساتی را برگزار کنند.
این مسؤول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر چند که اعتقاد داریم باید بحث و تبادل نظر در شورا باشد اما برای رفع یک مشکل ابتدا باید به تصمیم واحد رسیده باشند.
وی با تهدید کسانی که در خصوص ساماندهی و جمع آوری جمعه بازار یاسوج تاکنون اهمال کرده‌اند تاکید کرد: در خصوص جمعه بازار فقط منتظرم که مشکلی پیش بیاید و یا اتفاقی بیفتد.
دادستان مرکز استان در خصوص ساختار ماده 100 و دلیل مشکلات آن هم گفت: تا هنگامی که نگاه درآمدزایی به مصوبات کمیسیون ماده 100 داشته باشید مشکلات کماکان به حال خود باقیست.
این مسؤول افزود: در برخی شهرداری‌ها و شوراها منتظرند کسی تخلفی انجام دهد و جریمه کنند و درآمدزایی شود و همین باعث مشکلات کمیسیون ماده 100 شده است.
وی در خصوص وانت‌بارها با بیان اینکه جرم این‌ها مشهود است و نیازی به دستور قضایی هم نیست افزود: اما برای اینکه مشکلی برای شهرداری ایجاد نشود در کنار شما هستیم و حاضریم مثل شما حتی کتک هم بخوریم.
دادستان مرکز استان خطاب به نیروی انتظامی و واحد اجراییات گفت: تخلف خودروها را در عین قاطعیت اما آرام و متین صورت جلسه کنید و اگر مقاوتی صورت گیرد حکم تمرد را دارد.
وی به اجراییات شهرداری یاسوج هم تاکید کرد که برخورد درست و مناسبی با دست‌فروشان و میوه‌فروشان دستفروش داشته باشند و در ادامه گفت: زدن زیر جعبه میوه کار درستی نیست و یقینا جواب سلام را با سلام و جواب مشت شما را با عکس‌العملی مشابه خواهند داد.
دادستان مرکز استان خبری خوش و ویژه هم برای این جلسه داشت و گفت: شعبه‌ای ویژه بری موضوعات شهری مثل جمعه بازار و دست فروش‌ها و وانت‌بارها تشکیل می‌شود تا یک قاضی واحد نیز داشته باشد.
وی با ابراز گلایه از این که وقتی پرونده‌ای تشکیل می‌شود رضایت واحد اجراییات را به دنبال دارد یادآور شد: اگر پرونده‌ای تشکیل می‌دهید تا آخر هم پای آن بایستید تا مشکلات امروزی را نداشته باشید.

وانت‌بارهای طایفه‌ای و قبیله‌ای در یاسوج
سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنان خود نیز از اعضای شورای شهر یاسوج خواست که با هم هماهنگ باشند و گفت: موضوع وانت‌بارهای میوه‌فروش در یاسوج طایفه‌ای و قبیله‌ای شده است.
انصاری افزود: باید جلسات را به گونه‌ای برگزار کنیم که خروجی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات فکر اساسی کنیم خاطرنشان کرد: حتی در برخورد با اراذل و اوباش آن‌ها هم حق و حقوقی دارند لذا باید همه جوانب را در نظر گفت.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از زیرساخت‌ها در شهر یاسوج ناقص است و با مشکل مواجه هستیم افزود: در شیراز از صدرا تا گویم بلواری ایجاد شده که برای دو قرن دیگر این شهر پاسخگوست اما در شهر یاسوج شاهد برخی ساخت و سازهای بی‌رویه هستیم که همین مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی گریزی هم به مشکلات خودروهای میوه‌فروش زد و گفت: این موضوع قبیله‌ای و طایفه‌ای شده است و اگر اراده‌ای قوی برای جمع‌آوری آن‌ها بود امروز چنین مشکلاتی نداشتیم.
انصاری به برخی از اشکالات در استان و برخی منفعت‌طلبی‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر حتی یک درصد هم منفعت شخصی وجود داشته باشد مشکل‌ساز خواهد شد.
این فرمانده انتظامی با بیان اینکه برخورد سلبی با میوه‌فروشان دوره‌گرد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند خاطرنشان کرد: اگر در تعقیب و گریزها مشکلی برای کسی ایجاد شود تبلیغات سنگین و سویی علیه نیروی انتظامی راه می‌افتد لذا شهرداری و شورا باید راه حل صحیحی ارائه کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از موضوعی که ممکن است در شهر یاسوج وجود داشته باشد اظهار کرد: برخی دست فروش‌ها می‌گویند شهرداری بابت حضور دست فروشان پولی دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنین باشد درآمدزایی کاذب بوده و کار بدی است و اگر خلاف این است و دروغ می‌گویند باید با قاطعیت برخورد شود.
وی کار فرهنگی را بسیار مفید برای رفع چنین مشکلاتی دانست و گفت: پلیس استان نشست‌های خوبی با ریش‌سفیدان و متنفذان داشته و همین چند روز پیش بود که جلسه‌ای بزرگ با حضور جمع کثیری از ریش‌سفیدان برگزار کردیم که در کم شدن جرایم به خصوص نزاع‌های دسته جمعی اثرگذار است.
این فرمانده انتظامی با قدردانی از همراهی دستگاه قضایی استان از جمله در راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات شهری در یاسوج تصریح کرد: باید برخوردی صورت گیرد که تبدیل به فرهنگ شود.
وی همچنین از همکاری رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: البته بعضی از موضوعات را نباید چندان جلوه دهید و بیشتر اخبار امیدوار کننده برای جامعه داشته باشید.
انصاری از شهردار یاسوج تقدیر کرد و گفت: شهردار یاسوج فردی فهیم است که باید برای رفع مشکلات به او کمک کنیم چرا که مشکلات تنها با تعامل برطرف می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان تعامل پلیس و دستگاه قضایی را در سطح کشور بی‌نظیر دانست و گفت: این تعامل در هیچ کجای کشور به این اندازه وجود ندارد هر چند ممکن است در جاهایی اختلاف سلیقه هم داشته باشیم اما تعامل و همکاری گسترده‌ای داریم.
سردار انصاری هم یادی از شهردار سابق یاسوج کرد و گفت: آقای جاوید شهردار مقتدری بود و خوشحالیم در یکی از استان‌های این کشور فرزند شهرمان در حال خدمت کردن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

داد
Iran, Islamic Republic of
باید بگوییم اسبکو شهنه زنه سر یورد خالی ......کو سوار سر کشی کو سر توالی
داد
Iran, Islamic Republic of
باید بگوییم اسبکو شهنه زنه سر یورد خالی ......کو سوار سر کشی کو سر توالی
Romania
آخ سی اکبری تبار و آشنا احمد کیش خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
سردار انصاری نمی دونه که.وکلی از کوچه های را بن بست کرد وباز جان مردم بازی کرد
۵
Iran, Islamic Republic of
خدایی خروجی این جلسه چه بوده تا وقتی که این ۴ نفر اعضای شورای ما هستند و ش. اوضاع شهر ما همین است که می بینید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1