کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در برنامه زنده تلویزیونی پیک سلامت شبکه دنا مطرح شد

قائدی: اگر بفهمیم کسی دارو احتکار کرده داروخانه‌اش را تعطیل می‌کنیم / کمبود دارو نداریم، مردم نگران نباشند

12 شهريور 1397 ساعت 0:07

در یاسوج و گچساران سرکشی کردیم و انبارهای بیمارستان‌ها را بررسی کردیم و از آنها خواستیم که داروی مورد نیاز تا ۶ ماه را خریداری کنند و تاکنون موردی نداشته‌ایم که در بیمارستان نبود دارو باشد و عمل جراحی در بیمارستان کنسل شود.


احتکار دارو در کهگیلویه و بویراحمد مساوی با بستن فوری داروخانه/محصول 37 کارخانه مواد غذایی استان زیر ذره‌بین
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه احتکار دارو در کهگیلویه و بویراحمد مساوی با بستن فوری داروخانه است.
به گزارش کبنا، امام بخش قائدی امشب در برنامه پیک سلامت با بیان این که استان ما ۹ دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: همه هم را می شناسیم و فکر نمی کنم یک قلم دارو کسی بتواند در استان ما احتکار کند.
وی گفت: ولی به دوستان خود در داروخانه ها توصیه کردیم اگر کسی انباری به غیر از انبار داروخانه خود دارد کتبا نوشته و به ما بدهند و گزارش کنند و شماره موبایل من را همه دارند و نماینده غذا و دارو در شهرستان‌ها داریم که کوچکترین تخلفی از دید آن‌ها پنهان نخواهد ماند.
این مسؤول گفت: اگر بفهمیم کسی دارو احتکار کرده داروخانه آنها را تعطیل می‌کنیم و تاکنون انباشت و احتکار دارو در سطح استان نداشته‌ایم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در این زمینه تاکنون کمبود دارویی در استان نداشته‌ایم هر چند کمبود دارو در کشور هست و 50 تا 60 قلم کمبود هست اما در این چند ماه ۴ میلیارد تومان دارو خریداری و وارد استان کردیم.
وی برای جلوگیری از فروش دارو و خروج آن از استان هم گفت: داروهای خیلی خاص پوکه‌های آن‌ها را جمع کنند تا کسی از آن سو استفاده نکند و بخواهد به مناطق دیگر کشور و در خارج از کشور بفرستد و سو استفاده کند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: فعلا مشکلی نداریم و به داروخانه ها و مسوول فنی داروخانه‌ها می‌گوییم تا جایی که می‌توانند داروهای مورد نیاز استان را بخرند و در دسترس برای مردم باشد و مردم هم نگرانی نداشته باشند و اگر سعه صدر داشته باشند مطمئن باشند که دارو در دسترس آن ها قرار می‌گیرد و خیلی از شرکت‌ها دارو در گمرک دارند که به زودی می‌آیند و توزیع هم می شوند.
وی با بیان این که یک تدارکات دارویی داریم خاطرنشان کرد: معاون دارویی ما با کشور سایت مشترکی داند و داروهای کمیاب را به آن سایت می‌دهند و می‌فهمند که فلان شرکت داروی مورد نظر را دارد و هر جای کشور این دارو وجود داشته باشد یا راهنمایی می‌کنیم که داروخانه‌ها بخرند و یا این که می‌خریم و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
قائدی گفت: در یاسوج و گچساران سرکشی کردیم و انبارهای بیمارستان‌ها را بررسی کردیم و از آنها خواستیم که داروی مورد نیاز تا ۶ ماه را خریداری کنند و تاکنون موردی نداشته‌ایم که در بیمارستان نبود دارو باشد و عمل جراحی در بیمارستان کنسل شود.
وی گفت: در گذشته بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تخفیف دارویی خود به یاسوج و شیراز مراجعه کنند که گفتیم در همان شهرها بیماران خاص را ببینند و نخواهند برای تخفیف این مسافت را بپیمایند.
این مسؤول گفت: تعداد آن‌ها در استان خیلی زیاد است در سال 95 به مبلغ ۸۰۰  میلیون تومان تخفیف و سال قبل بیش از یک میلیارد تومان تخفیف دادیم و در ۵ ماهه امسال ۶۰۰ میلیون تومان تخفیف به بیماران صعب‌العلاج دادیم.
قائدی خاطرنشان کرد: خیلی از این بیماری‌ها به نوع غذایی برمی گردد که در استان مصرف می کنیم و گوشت خوار و کباب خوار هستیم که می‌تواند موثر در سرطان‌ها باشد.
وی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم داروخانه امام جعفر صادق که متعلق به خود دانشگاه است و به نوعی دولتی است را توسعه دهیم و بتوانیم خدمات بهتری به مراجعه کنندگان بدهیم و داروخانه های خصوصی هم در کنار ما می توانند این خدمات را ارایه کنند.
قائدی افزود: به داروخانه‌های شبانه روزی و بیمارستانی ویژه نگاه می کنیم تا داروهای خاص را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.
وی با درخواست از شرکت های دارویی برای عایت عدالت در توزیع داور هم گفت:  ما سهمیه‌های خود را می‌خواهیم این شرکت‌ها ۲۰ شرکت هستند و بخشی از داروها توسط شرکت‌های استانی تامین می شوند که آنها را حمایت می‌کنیم.
قائدی در خصوص تفاوت قیمت‌ها هم گفت: شماره تلفن ۳۳۲۳۶۱۱۰ تلفن ماست و هر دارویی که مریض می گیرد باید مبلغ دارو را بنویسند و از مردم می‌خواهیم به هر داروخانه‌ای مراجعه کردند بر اساس قیمت مصوب مهر بزنند تا تخلفی صورت نگیرد البته کیفیت داروها متفاوت است دارو بعضی وقت‌ها در انبار شرکت‌ها می مانند و قیمت تولید ممکن است مربوط به سال قبل باشد و به قیمت روز می‌فروشند.
  وی گفت: مردم می‌توانند به نمایندگان ما در شهرستان‌ها مراجعه کنند و بر اساس کمیسیون ماده ۱۱ و یا کمیسیون ماده ۹۰ با گران فروشی و تخلف برخورد می کنیم.
وی گفت: در مورد غذا در استان ۳۷ کارخانه مواد غذایی داریم و قطب آب معدنی هستیم که کارشناسان ما ماهیانه مراجعه می‌کنند و در صورت مشکل هفتگی حضور می‌یابند و مسوول فنی در کارخانه داریم که نماینده ماست.
این مسؤول خاطرنشان کرد: اما ایراد این است که متاسفانه حقوق خود را از کارخانه می‌گیرند ولی کارخانه‌ها را سرکشی کردیم و از هیچ چیزی که کوچکترین ضرری به مردم بزند نمی‌گذریم.


کد مطلب: 402713

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402713/قائدی-اگر-بفهمیم-کسی-دارو-احتکار-کرده-داروخانه-اش-تعطیل-می-کنیم-کمبود-نداریم-مردم-نگران-نباشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1