تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۲۷۱۳
در برنامه زنده تلویزیونی پیک سلامت شبکه دنا مطرح شد

قائدی: اگر بفهمیم کسی دارو احتکار کرده داروخانه‌اش را تعطیل می‌کنیم / کمبود دارو نداریم، مردم نگران نباشند

۱
۰
قائدی: اگر بفهمیم کسی دارو احتکار کرده داروخانه‌اش را تعطیل می‌کنیم / کمبود دارو نداریم، مردم نگران نباشند
کبنا ؛احتکار دارو در کهگیلویه و بویراحمد مساوی با بستن فوری داروخانه/محصول 37 کارخانه مواد غذایی استان زیر ذره‌بین
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه احتکار دارو در کهگیلویه و بویراحمد مساوی با بستن فوری داروخانه است.
به گزارش کبنا، امام بخش قائدی امشب در برنامه پیک سلامت با بیان این که استان ما ۹ دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: همه هم را می شناسیم و فکر نمی کنم یک قلم دارو کسی بتواند در استان ما احتکار کند.
وی گفت: ولی به دوستان خود در داروخانه ها توصیه کردیم اگر کسی انباری به غیر از انبار داروخانه خود دارد کتبا نوشته و به ما بدهند و گزارش کنند و شماره موبایل من را همه دارند و نماینده غذا و دارو در شهرستان‌ها داریم که کوچکترین تخلفی از دید آن‌ها پنهان نخواهد ماند.
این مسؤول گفت: اگر بفهمیم کسی دارو احتکار کرده داروخانه آنها را تعطیل می‌کنیم و تاکنون انباشت و احتکار دارو در سطح استان نداشته‌ایم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در این زمینه تاکنون کمبود دارویی در استان نداشته‌ایم هر چند کمبود دارو در کشور هست و 50 تا 60 قلم کمبود هست اما در این چند ماه ۴ میلیارد تومان دارو خریداری و وارد استان کردیم.
وی برای جلوگیری از فروش دارو و خروج آن از استان هم گفت: داروهای خیلی خاص پوکه‌های آن‌ها را جمع کنند تا کسی از آن سو استفاده نکند و بخواهد به مناطق دیگر کشور و در خارج از کشور بفرستد و سو استفاده کند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: فعلا مشکلی نداریم و به داروخانه ها و مسوول فنی داروخانه‌ها می‌گوییم تا جایی که می‌توانند داروهای مورد نیاز استان را بخرند و در دسترس برای مردم باشد و مردم هم نگرانی نداشته باشند و اگر سعه صدر داشته باشند مطمئن باشند که دارو در دسترس آن ها قرار می‌گیرد و خیلی از شرکت‌ها دارو در گمرک دارند که به زودی می‌آیند و توزیع هم می شوند.
وی با بیان این که یک تدارکات دارویی داریم خاطرنشان کرد: معاون دارویی ما با کشور سایت مشترکی داند و داروهای کمیاب را به آن سایت می‌دهند و می‌فهمند که فلان شرکت داروی مورد نظر را دارد و هر جای کشور این دارو وجود داشته باشد یا راهنمایی می‌کنیم که داروخانه‌ها بخرند و یا این که می‌خریم و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
قائدی گفت: در یاسوج و گچساران سرکشی کردیم و انبارهای بیمارستان‌ها را بررسی کردیم و از آنها خواستیم که داروی مورد نیاز تا ۶ ماه را خریداری کنند و تاکنون موردی نداشته‌ایم که در بیمارستان نبود دارو باشد و عمل جراحی در بیمارستان کنسل شود.
وی گفت: در گذشته بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تخفیف دارویی خود به یاسوج و شیراز مراجعه کنند که گفتیم در همان شهرها بیماران خاص را ببینند و نخواهند برای تخفیف این مسافت را بپیمایند.
این مسؤول گفت: تعداد آن‌ها در استان خیلی زیاد است در سال 95 به مبلغ ۸۰۰  میلیون تومان تخفیف و سال قبل بیش از یک میلیارد تومان تخفیف دادیم و در ۵ ماهه امسال ۶۰۰ میلیون تومان تخفیف به بیماران صعب‌العلاج دادیم.
قائدی خاطرنشان کرد: خیلی از این بیماری‌ها به نوع غذایی برمی گردد که در استان مصرف می کنیم و گوشت خوار و کباب خوار هستیم که می‌تواند موثر در سرطان‌ها باشد.
وی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم داروخانه امام جعفر صادق که متعلق به خود دانشگاه است و به نوعی دولتی است را توسعه دهیم و بتوانیم خدمات بهتری به مراجعه کنندگان بدهیم و داروخانه های خصوصی هم در کنار ما می توانند این خدمات را ارایه کنند.
قائدی افزود: به داروخانه‌های شبانه روزی و بیمارستانی ویژه نگاه می کنیم تا داروهای خاص را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.
وی با درخواست از شرکت های دارویی برای عایت عدالت در توزیع داور هم گفت:  ما سهمیه‌های خود را می‌خواهیم این شرکت‌ها ۲۰ شرکت هستند و بخشی از داروها توسط شرکت‌های استانی تامین می شوند که آنها را حمایت می‌کنیم.
قائدی در خصوص تفاوت قیمت‌ها هم گفت: شماره تلفن ۳۳۲۳۶۱۱۰ تلفن ماست و هر دارویی که مریض می گیرد باید مبلغ دارو را بنویسند و از مردم می‌خواهیم به هر داروخانه‌ای مراجعه کردند بر اساس قیمت مصوب مهر بزنند تا تخلفی صورت نگیرد البته کیفیت داروها متفاوت است دارو بعضی وقت‌ها در انبار شرکت‌ها می مانند و قیمت تولید ممکن است مربوط به سال قبل باشد و به قیمت روز می‌فروشند.
  وی گفت: مردم می‌توانند به نمایندگان ما در شهرستان‌ها مراجعه کنند و بر اساس کمیسیون ماده ۱۱ و یا کمیسیون ماده ۹۰ با گران فروشی و تخلف برخورد می کنیم.
وی گفت: در مورد غذا در استان ۳۷ کارخانه مواد غذایی داریم و قطب آب معدنی هستیم که کارشناسان ما ماهیانه مراجعه می‌کنند و در صورت مشکل هفتگی حضور می‌یابند و مسوول فنی در کارخانه داریم که نماینده ماست.
این مسؤول خاطرنشان کرد: اما ایراد این است که متاسفانه حقوق خود را از کارخانه می‌گیرند ولی کارخانه‌ها را سرکشی کردیم و از هیچ چیزی که کوچکترین ضرری به مردم بزند نمی‌گذریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناظر
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که داروخانه ها را یک عده کاسب که منافعشون از انحصار ناشی میشه اداره می کنند وضعیت همین هست که هستتت
متاسفانه الان مراکز پزشکی و داروخانه ها بر مبنای بیمار بیشتر و سود بیشتر می چرخد اگر غیر از این باشد خیلی از این مراکز باید جمع کنند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1