تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۲۷۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

خوشوقت پرده از مشکلات ترافیکی یاسوج برداشت / شهری که نه «پارکینگ» دارد و نه چراغ راهنماهای درست و حسابی / دهن‌کجی به قانون در روز روشن/ وانت‌بارهایی که پلاک خودروهای خود را لاک و مهر موم می‌کنند

۲
۰
خوشوقت پرده از مشکلات ترافیکی یاسوج برداشت / شهری که نه «پارکینگ» دارد و نه چراغ راهنماهای درست و حسابی / دهن‌کجی به قانون در روز روشن/ وانت‌بارهایی که پلاک خودروهای خود را لاک و مهر موم می‌کنند
کبنا ؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد پرده از معضلات و مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برداشت.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست بررسی وضعیت وانت‌بارهای دوره گرد، دست فروشان، ساماندهی جمعه بازار و وضعیت شهر یاسوج با حضور دادستان مرکز استان، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس راه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در محل جلسات شهرداری برگزار شد.
 در این جلسه رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج به معضلات این شهر اشاره و اظهار کرد: یکی از معضلات ما در سطح شهر یاسوج وجود کودکان کار است که متولی و بانی ندارد.
فرزاد غلامیان به وجود رمال‌ها و دعانویسان در برخی از مناطق و خیابان‌های سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: کلیه دعانویسان را در سطح شهر جمع آوری به ویژه در خیابان فردوسی جمع آوری شدند و بسیاری از مشکلات در این زمینه بر طرف شد.
اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد نبود پارکینگ در سطح شهر یاسوج را معضل بزرگ این شهر دانست و اظهار کرد: چند سال است که مرکز اصلی شهر را خاک برداری کرده‌اند و به دور آن هم حصاری کشیده‌اند و مردم دیگر نمی‌توانند خودروی خود را پارک کنند و این در حالی بود که می‌خواستند پارکینگ چند طبقه بسازند و جایی برای پارکینگ نیست و سد معبرها به دلیل نبود همین پارکینگ است و مردم هم مقصر نیستند چرا که راهی ندارند.
وی به مسیر دسترسی آبشار یاسوج گریزی زد و بیان کرد: ما در جاده آبشار یاسوج هیچ گونه تابلوی ورود ممنوع نداریم و برای قفل نشدن آن مجبور هستیم که 6 مأمور بگذاریم و متأسفانه گاهی هم باغداران که منافعشان در آبشار یاسوج تأمین می‌شود، تابلوهای ورود ممنوع را تخریب می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به چراغ‌های راهنما در سطح شهر یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: لزوم نصب چراغ‌های هوشمند و مانیتورینگ هوشمند در معابر و تقاطع‌های شهر ضرورت دارد که باعث کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شود.
وی افزود: در برخی تقاطع‌ها یک عدد چراغ راهنما هم نداریم و در ساعات مختلف شبانه روز بعد سیکل چراغ راهنماها دچار مشکل می‌شود.
خوشوقت گفت: در حوزه ایمن سازی معابر و خط کشی مشکلات زیادی داریم و ما یک چراغ عابر پیاده نداریم در سطح شهر، و با این وضعیت چگونه آموزش‌های لازم را باید به مردم بدهیم و یا فرهنگ سازی کنیم که هنگام چراغ سبز از خیابان‌ها عبور کنند.
وی به درامدهای مالی از محل ماده 23 رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: 60 درصد این درآمدها به حوزه شهری و جاده در زمینه مشکلات و معضلات ترافیکی هزینه باید شود که در این خصوص نیز باید تصمیمات لازم صورت گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه گاهی وانت بارها پلاکخودروهای خود را لاک و مهر موم می‌کنند و یک مأمور باید بیش از 10 دقیقه بماند تا بتواند چسب‌های آن را بکند.
خوشوقت ادامه داد: در روز روشن این کار را انجام می‌دهند که طبق قانون ماده 720 جعل پلاک جرم است که اگر دو و یا سه نفر آن را بازداشت و به زندان معرفی کنیم شاید عامل بازدارنده‌ای باشد چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی فقط تا 30 هزار تومان می‌تواند انها را جریمه کند.
وی افزود: این کار وانت بارها دهن کجی به قانون است و برخی از این وانت بارها اینقدر سود دارند که می گویند، جریمه را بنویس و بده که ما سر جایمان بمانیم.
خوشوقت از ضرب و شتم مأموران پلیس توسط وانت بارها خبر داد و گفت: یکی از مأموران ما تا 6 ماه در کما به سر می‌برد و بعضی از آنها با اسحله به مأموران ما حمله کردند اما با این وجود پلیس با همکاری و شهرداری در این راستا تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: ساعت 9 شب به بعد این وانت بارها رها هستند.
خوشوقت بیان کرد: پارک جدید غدیر یاسوج که به تازگی احداث شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقاط حادثه خیز یاسوج گریزی زد و گفت: من نمی‌خواهم شهرداری را تهدید کنم اما اگر شهرداری یاسوج برای رفع نقاط حادثه خیز تلاش نکند بر اساس اهرم قانونی با شهرداری برخورد می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نیروهای پلیس خودشان به شخصه خودروهای که پلاکشان مخدوش است را به عینه می بینند وهیچ برخوردی نمی کنند ؟؟؟؟؟؟؟/چرا ؟؟؟؟؟؟؟//
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار لطفا فکری بحال پل تنگ مهریان وبلهزار وبنسنجان کنید تا کی این همه تصادف وحادثه وترافیک؟؟؟؟
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1